خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
آیا سیستم دو دیفرانسیل مانع لیز خوردن خودرو میشود؟
بسیاری بر این باورند که سیستم دو دیفرانسیل مانع سر خوردن خودرو بر روی زمینهای برفی میشود و بدون ملاحظه رانندگی میکنند، اما آیا این امر صحت دارد؟
علت قفل کردن گیربکس های اتوماتیک در حالت پارک ( P )
در واقع گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی های فنی زیادی دارند و همین موضوع موجب می گردد، مالکین این خودروها نگرانی هایی در مورد آن ها داشته باشند. گیر کردن دنده در وضعیت P (پارک) یکی از این موارد می باشد که البته این وضعیت به ندرت رخ می دهد و جای نگرانی چندانی ندارد.
مبدل کاتالیزور اگزوز چگونه کار می کند؟
مبدل کاتالیزوری مورد استفاده در اگزوز اتومبیل ها ، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است
“گشتاور” و “اسب بخار” چگونه کار میکنند؟
بسیاری از افراد هنگام مقایسه موتور خودروها با یکدیگر، برای یافتن پاسخ این سوال که کدام خودرو قویتر است به دو مشخصه توان (اسب بخار) و گشتاور تولیدی موتور برخورد میکنند. در حالیکه مقالات مبهم و گیج کننده بسیاری در مورد این دو فاکتور در فضای وب وجود دارد، در این نوشتار قصد داریم این دو فاکتور مهم را بصورت واضح تر و قابل درک تر از جنبه ساز و کار آن توضیح دهیم تا ازین پس تشخیص برتری در مقایسه میان خودروها از لحاظ مشخصه های موتور کمی برایتان ساده تر شود.
گرمای تابستان با تایر خودرو چه میکند؟!
از آنجا که گرما، اثر جدی در خالی شدن باد یا ترکیدگی تایرها دارد؛ بدین سبب کارشناسان تصریح زیادی بر توجه رانندگان به این مقوله به ویژه در فصل تابستان دارند. ترکیدگی لاستیک در هوای گرم یکی از شایع ترین عواملی است که خطرات زیادی برای خودروها ایجاد میکند؛ به صورتی که یکی از عوامل اصلی خیلی از تصادفات جاده ای در فصل تابستان ترکیدگی لاستیک به علت های گوناگون است.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
اکورا ان اس اکس ۲۰۲۰؛ نمونه ای موفق از معادلات دقیق مهندسی و طراحی خودرو
دوشنبه، ۲ تیرماه ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
بنز E۲۳۰؛ خاطره بازی با نوستالژی دهه ۹۰ + فیلم
چهارشنبه، ۱ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
با شاسیبلندهایی که به پیکاپ تبدیل شدند آشنا شوید
چهارشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
۱۱ خودرو موفق در آینده
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
۱۰ خودروی جذابی که در حراجیهای سال ۲۰۱۹، با بالاترین قیمت به فروش رفتند
چهارشنبه، ۲۳ بهمنماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
بی ام و Vision M Next معرفی شد؛ تولد مجدد M۱ افسانه ای + فیلم
پس از گذشت ۴۱ سال از تولید مدل محدود و افسانه ای شرکت بی ام و یعنی سوپر خودرو M۱ که توسط طراح شهیر ایتالیای یعنی جورجتو جوجارو طراحی شده بود، بی ام و با رونمایی از یک کانسپت آینده نگرایانه نه چندان جذاب به عنوان پیش نمایشی از جانشین این سوپرخودرو پرده برداری کرده است.
چهارشنبه، ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹:۱۳ |
Vision M Next نام این کانسپت جدید است و نمایش عمومی آن در نمایشگاه فرانکفورت در ماه سپتامبر خواهد بود. این کوپه مجهز به فن آوری های مدرن با استفاده گسترده از فیبرکربن ساخته شده است و قرار است در دهه آینده میلادی در مدل نهایی پرده برداری و عرضه شود. رئیس بخش توسعه محصولات شرکت بی ام و کلاوس فروهلیچ درباره این کانسپت می گوید: این کانسپت نسل جدیدی از قوای محرکه شرکت بی ام و را معرفی می کند که با توجه به آرایش هیبریدی آن توانایی تولید ۵۹۱ اسب بخار قدرت را خواهد داشت و در محصولات آینده M مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این قوای محرکه جدید در حدود ۲ برابر قدرت بیشتری به نسبت بی ام و i۸ خواهد داشت. مارکوس فلچ رئیس جدید بخش M شرکت بی ام و می گوید این شرکت قصد عرضه ۲۵ مدل الکتریکی جدید تا سال ۲۰۲۵ را دارد. تقریبا ۳ دهه بعد از عرضه M۱، شرکت بی ام و مطالعات خود را با محوریت عرضه یک خودروی موتور وسط رسما آغاز کرده بود. این سوپرخودرو ۲ نفره با حداکثر سرعتی معادل ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت تحت یک مدل با تولید محدود قبل از رونمایی از نسل بعدی بی ام و i۸ معرفی خواهد شد و بی ام و اعلام کرده است که هر دو خودرو از قطعات ساختاری اصلی مشابهی با یکدیگر بهره خواهند برد. بی ام و با بالا بردن سطح محصولات M قصد رقابت با آئوی اسپرت و مرسدس AMG را دارد که با مدل های اختصاصی خود یعنی R۸ و GT به رقابت با یکدیگر می پردازند. رادیکال ترین محصول تاریخ بی ام و M وام دار خطوط طراحی اصلی M۱ که بین سالهای ۱۹۷۸ و ۱۹۸۱ میلادی تولید شده است خواهد بود. در بخش بیرونی این کانسپت شاهد شباهت هایی با کانسپت Vision Next هستیم. طراحی جدید جلو پنجره با الگوی حکاکی شده لیزری، عناصر آیرودینامیکی که شبیه به یک تیغه در دو طرف سپر قرار دارند. چراغ های OLED و درب های که به صورت پروانه ای باز می شوند. مجراهای دو سمت خودرو امکان عبور هوای خنک را به موتور بنزینی و الکتریکی ممکن می سازد. پنل های پایین بدنه نیز تماما از فیبرکربن ساخته شده اند. مدیر طراحی بی ام و Domagoi Dukec طراحی این کانسپت را بسیار واضح، روشن و مطمئن می داند و مدل مفهومی سال ۱۹۷۲ یعنی بی ام و توربو ( که توسط پاول براک طراحی شده بود) که زمینه ساز تولید مدل نهایی با نام M۱ شد را به عنوان الهام بخش اصلی خود در طراحی این کانسپت معرفی کرده است. پیش از این بی ام و در سال ۲۰۰۸ میلادی در مراسم سالیانه Villa d’Este concours از مدل M۱ Homage به عنوان ادای احترام به محصول افسانه ای این شرکت پرده برداری کرده بود اما این پروژه به کلی با معرفی کانسپت efficientDynamics کنار گذاشته شد و بی ام و از مدل i۸ به عنوان محصول نهایی و جدید خود رونمایی کرد. قلب تپنده این کانسپت یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژر خواهد بود که در سال های آینده بر روی دیگر مدل های M قرار خواهد گرفت. این موتور با قرار گیری در پشت سر راننده به یک موتور الکتریکی کوپل خواهد شد. یک موتور الکتریکی دیگر نیز بر روی محور جلو قرار خواهد گرفت تا با یک خودروی چهارچرخ متحرک طرف باشیم. حداکثر قدرت این موتورها در مجموع برابر با ۵۹۱ اسب بخار خواهد بود برد حرکتی آن در حالت تمام الکتریکی بیش از ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. گرچه در حال حاضر تمامی این اعداد صرفا بر پایه حدسیات است. این مدل برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۳ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
کد محتوا: ۲۰۷۲۸
ارسال: چهارشنبه، ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹:۱۳
به روز شده: پنجشنبه، ۶ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹:۳۹
کلید واژهها: بی ام و، خودور هیبریدی، آئودی، مرسدس
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۱۰۸۲
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.