خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
روشها و ابزارهای تشخیص رنگ خودرو
برای تشخیص رنگ خودرو چند روش وجود دارد:
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴ با تغییراتی همراه بوده که دانستن آنها برای هر رانندهای ضروری است. افزایش نرخ دیه، تغییر در محاسبه حق بیمه، جریمه دیرکرد و نحوه اعمال پوششها همگی نکاتی هستند که میتوانند مستقیما روی هزینهها و تعهدات شما تاثیر بگذارند.
“گشتاور” و “اسب بخار” چگونه کار میکنند؟
بسیاری از افراد هنگام مقایسه موتور خودروها با یکدیگر، برای یافتن پاسخ این سوال که کدام خودرو قویتر است به دو مشخصه توان (اسب بخار) و گشتاور تولیدی موتور برخورد میکنند. در حالیکه مقالات مبهم و گیج کننده بسیاری در مورد این دو فاکتور در فضای وب وجود دارد، در این نوشتار قصد داریم این دو فاکتور مهم را بصورت واضح تر و قابل درک تر از جنبه ساز و کار آن توضیح دهیم تا ازین پس تشخیص برتری در مقایسه میان خودروها از لحاظ مشخصه های موتور کمی برایتان ساده تر شود.
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
برخی افراد مالکان خودرو را به برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما ترغیب می کنند اما این کار چه عواقبی دارد؟
نشانه های خرابی کمک فنر چیست؟
کمک فنرها یکی از مهم ترین بخش های خودرو محسوب می شوند و در صورت بی توجهی به آنها ممکن است با عواقب جبران ناپذیری مواجه شوید.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
الماسهای قدیمی: فراری F۴۰ و پورشه ۹۵۹
یکشنبه، ۴ اسفندماه ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
چگونگی تعویض دنده ها در اتومبیل های مجهز به گیربکس اتوماتیک
شنبه، ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
بررسی نسخه پلاگ این هیبریدی بنتلی بنتایگا + فیلم
اشراف زاده کم اشتها
پنجشنبه، ۱۶ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
استون مارتین Rapid AMR؛ سدان بزرگ لوکس با پیشرانه V۱۲+فیلم
یکشنبه، ۱۸ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
۱۵ خودرو اسپرت کلکسیونی ارزشمند برای سرمایه گذاری در بازار جهانی
جمعه، ۱۲ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
خشن تر، جذاب تر، سبزتر و البته مجهزتر
نسل دوم پژو ۲۰۰۸ معرفی شد+فیلم
در سال ۲۰۱۳ پژو تصمیم گرفت با از رده خارج کردن نسخه استیشن ۲۰۷، کراس اوور کوچک ۲۰۰۸ را جایگزین آن کند. این خودرو در بازارهای مختلف با استقبال مناسبی روبرو شد و به لطف ارتباطات نزدیک پژو و ایران خودرو به خیابان های کشور ما نیز راه پیدا کرد.
شنبه، ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶:۴۵ |
در سال ۲۰۱۶ پژو نسخه فیس لیفت ۲۰۰۸ را راهی بازار نمود. حال پس از گذشت سه سال و طبق روالی که در حال تبدیل شدن به یک قانون نانوشته است، شاهد معرفی نسل دوم از این کراس اوور کوچک و پرطرفدار هستیم. نسل دوم پژو ۲۰۰۸ بر اساس زبان طراحی جدید خودروساز فرانسوی شکل گرفته و شباهت های زیادی با ۵۰۸، ۲۰۸ و ۳۰۰۸ دارد. شکل ظاهری این خودرو به گونه ای است که گویی حالت تهاجمی به خود گرفته و آماده خیز برداشتن به سمت جلو است. پژو ۲۰۰۸ جدید به لحاظ ابعاد رشد کرده و در مقایسه با نسل قبلی به اندازه ۱۴ سانتی متر طویل تر شده است؛ این مساله افزایش فاصله محوری را در پی داشته و سبب شده فضای بیشتری برای سرنشینان فراهم شود. فضای بار نیز بهبود یافته و حجم صندوق عقب به ۴۳۴ لیتر رسیده است. البته اگر قسمت عقب به صورت شیب دار طراحی نمی شد، حجم صندوق بیشتر از این می شد. مثل نمای ظاهری در داخل کابین نیز ۲۰۰۸ شباهت زیادی با اعضای خانواده خود به ویژه هاچ بک ۲۰۸ دارد. شکل خاص داشبورد و فرمان، وجود دو نمایشگر دیجیتال بزرگ و کلیدهای پیانویی از جمله ویژگی های جالب کابین ۲۰۰۸ به شمار می روند. کراس اوور شهری فرانسوی ها در چهار تریم Active، Allure، GT Line و GT به فروش خواهد رسید. تمامی این تریم ها با انواع موتورهای بنزینی و دیزلی قابل انتخاب خواهند بود. جالب اینکه یک نسخه تمام الکتریکی نیز با نام e-۲۰۰۸ عرضه خواهد شد. موتور بنزینی در نظر گرفته شده برای ۲۰۰۸ یک نمونه ۱.۲ لیتری سه سیلندر PureTech است که قدرت خروجی آن بسته به تریم خودرو ۱۰۰، ۱۳۰ یا ۱۵۵ اسب بخار است. نمونه دیزلی BlueHDI نیز ۱.۵ لیتر حجم داشته و می تواند ۱۰۰ و ۱۳۰ اسب بخار قدرت تولید کند. نیروبخش نسخه تمام الکتریکی ۲۰۰۸ پیشرانه ای با ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور است. انرژی این پیشرانه توسط پک باتری ۵۰ کیلووات ساعتی تامین شده و به گفته پژو می تواند تا ۳۱۲ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد. زمان شارژ این باتری بسته به نوع شارژر متغیر است، اما در صورت اتصال به خروجی ۱۰۰ کیلوواتی در عرض ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد از ظرفیت باتری پر می شود. تمامی نسخه های گوناگون پژو ۲۰۰۸ به صورت استاندارد با سیستم Drive Assist به دست مشتریان خواهند رسید. این سیستم زیر مجموعه های دیگری دارد که عبارتند از سیستم حفظ خودرو در بین خطوط، سیستم اخطار خروج از بین خطوط و کروز کنترل تطبیق پذیر با قابلیت روشن و خاموش کردن خودکار موتور در ترافیک. دیگر تکنولوژی ها و تجهیزات ایمنی و رفاهی پژو ۲۰۰۸ شامل موارد زیر می شوند: سیستم کمکی فول پارک، ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمک به تغییر لاین، سیستم کنترل هوشیاری و تمرکز راننده، سیستم تشخیص و پیشنهاد محدودیت سرعت، چراغ های هوشمند، ترمز پارک الکتریکی، هداپ دیسپلی و سیستم صوتی Focal با ۱۰ اسپیکر. دیوید پیل (David Peel) مدیر پژو در بریتانیا ۲۰۰۸ را گامی دیگر به سمت مدل های الکتریکی شده دانسته و افزوده مشتریان این کمپانی به لحاظ پیشرانه باید انتخاب های متنوعی داشته باشند. گفتنی است پژو در نظر دارد تا سال ۲۰۲۳ یک نسخه برقی شده (هیبریدی یا تمام الکتریکی) از هر مدل را توسعه دهد. درباره قیمت نسل جدید ۲۰۰۸ فعلا اطلاعاتی منتشر نشده، اما به احتمال زیاد رقم نهایی مشابه با نسل اول خواهد بود، یعنی چیزی در حدود ۱۳ هزار پوند یا ۱۴.۵ هزار یورو. انتظار می رود فروش این کراس اوور خوش فرم از پاییز امسال آغاز شود.
کد محتوا: ۲۰۷۲۳
ارسال: شنبه، ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶:۴۵
به روز شده: یکشنبه، ۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸:۱۲
کلید واژهها: پژو، پژو ۲۰۰۸
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۱۷۲۱
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.