خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
مواردی که دانستن آنها خوشایند تعمیرکارها نیست!
اکثر رانندگان با اتکا به نظر مکانیکها، خودروهای خود را به دست آنها میسپارند تا ایرادهای آن را پیدا کرده و برطرف کنند. اما برخی نکات هستند که مکانیکها به هیچ عنوان دوست ندارند که رانندگان از آن مطلع شوند تا حتما برای رفع ایراد به آنها مراجعه شود.
چرا قدرت موتور خودرو کاهش مییابد؟
امروزه با توجه به پیشرفت صنعت خودروسازی و استفاده از موتورهای پیشرفته، روند عیب یابی خودروها نیز تخصصی تر از قبل شده است.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
انواع تونل باد و چگونگی آزمایش های آیرودینامیکی خودرو
بهبود ویژگی های آیرودینامیکی خودروها، تنها با آزمایش در تونل باد میسر می شود.
راهنمای کامل تشخیص کم شدن کیلومتر شمار خودرو
امروزه با توجه به بازار داغ خودروهای دست دوم یا کارکرده به دلیل بالارفتن قیمت خودرو، تشخیص کم شدن کیلومتر شمار خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است، چرا که تشخیص کم شدن کیلومتر شمار برای شما که قصد خرید خودروی دست دوم دارید بسیار مهم است. اگر دنبال این هستید تا بدانید که خودروی مورد نظر شما چند کیلومتر کار کرده است با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید تا اطلاعات لازم درباره نحوه تشخیص کم شدن کیلومتر شمار را کسب کنید.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
چالش ۱۰ سال خودروهای پرفروش جهان
چهارشنبه، ۳ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
نگاهی به پیشرانههای کلاسیک چندکاربراتوری آمریکایی
سهشنبه، ۹ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
خودروهای مدل ۲۰۱۹ با کمترین هزینههای نگهداری
شنبه، ۱۸ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
برترین خودروهای تویوتا؛ سالهای ۱۹۳۶ تا ۲۰۱۹
یکشنبه، ۷ مهرماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
تویوتا GR یاریس معرفی شد؛ فلفلی بسیار ریز اما خیلی تند + فیلم
شنبه، ۲۱ دیماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
بررسی کوتاه تویوتا RAV۴ هایبرید ۲۰۱۹+فیلم
شرکت تویوتا نسخهی هایبرید RAV۴ را در سال ۲۰۱۵ به بازار ارائه نمود و اگرچه نمونه هایبرید حجم نسبتا کمتری را در فروش کل مدل RAV۴ به خود اختصاص داده، اما با گذر زمان ارزش این مدل رو به فزونی نهاده است.
دوشنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹:۰۷ |
تویوتا اخیرا نسخه هایبرید RAV۴ به میدان باز آورده و امید دارد بتواند سهم آن را بین محصولات مشابه موجود در بازار گسترش دهد. نسخه هایبرید در حال حاضر تنها حدود ۱۲ درصد از فروش کل RAV۴ را به خود اختصاص داده اما با توجه به تجربهای که ما از سواری با نسخه جدید آن کسب نمودیم، احتمالا در آینده نسبت بیشتری از فروش را به خود اختصاص خواهد داد. شاسی بلند هایبرید جدید تویوتا از یک پیشرانه احتراق داخلی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر به قدرت ۱۷۶ اسب بخار و ۲۲۱ نیوتن متر نیرو میگیرد. پیشرانه مذکور با یک موتور الکتریکی که قدرتی معادل ۱۱۸ اسب بخار و گشتاور ۲۰۲ نیوتن متر را به چرخهای جلو و همچنین نیرویی ۵۴ اسب بخاری با گشتاور ۱۲۰ نیوتن متری را به سوی چرخهای عقب گسیل میدارد، همراه شده و در مجموع قدرتی معادل ۲۱۹ اسب بخار که در حدود ۱۶واحد بیشتر از مدل قبلی است را در اختیار راننده میگذارد. سازنده ژاپنی تغییراتی اندک شامل استفاده از ضربهگیرهای جدید برای موتور الکتریکی و ارتقای سیستم خنک کننده متغیر را در سامانه هایبریدی نسخه جدید پدید آورده است. در این سیستم همانند قبل از یک مجموعه باتری نیکل-هیدرید استفاده شده و سامانه انتقال نیروی آن شامل گیربکس CVT خواهد بود. لازم است اشاره کنیم که تمامی نسخه های هایبرید تویوتا راو۴ به طور استاندارد از سامانه تمام چرخ محرک سود خواهند برد. نکته جالب اینکه همزمان با وجود افزایش توان خروجی پیشرانه، میزان مصرف سوخت آن نیز کاهش یافته است. تویوتا ادعا میکند میزان مصرف سوخت تویوتا RAV۴ هایبرید ۲۰۱۹ برابر ۶.۳۵ (شهر) و ۵.۷ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر در سطح بزرگراه است که نسبت به مدل قبلی با میزان مصرف ۷.۶ (شهر) و ۶.۹ (بزرگراه)، کاهش چشمگیری را نشان میدهد. در مقام مقایسه شایان ذکر است که مصرف نیسان ایکس تریل هایبرید، چیزی معادل ۷.۶ (شهر) و ۶.۹ (بزرگراه) بوده و میزان مصرف نسخه غیرهیبریدی تویوتا راو۴ ۲۰۱۹ نیز برابر ۹ (شهر) و ۶.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه است. آن گونه که ما در اینجا بررسی نمودیم، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت تویوتا راو۴ هایبرید نسخه XSE، چیزی معادل ۷.۵ ثانیه ارزیابی شد که نسبت به مدل قبلی، بیانگر بهبود ۰.۲ ثانیه ای است. همچنین این خودرو به مدت زمانی برابر ۱۵.۴ ثانیه نیاز دارد تا مسافت ۴۰۰ متر را با نهایت سرعت ۱۴۵.۵ کیلومتربرساعت بپیماید. رکورد مدل قبلی مساوی ۱۶ ثانیه و ۱۳۹ کیلومتر بر ساعت بود. تنها جایی که تویوتا راو۴ هایبرید نسبت به مدل استاندارد کمیتش لنگ میزند، تست ترمز است. تویوتا راو۴ هایبرید ۲۰۱۹ برای توقف کامل از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به مسافتی در حدود ۴۳.۵۸ متر نیاز دارد که این رقم برای مدل غیرهایبرید ۳۹.۹۳ متر خواهد بود. در هر دو نسخه از دیسکهای ترمز ۱۲ اینچی در جلو و ۱۱.۱ اینچی در عقب استفاده شده و شاید اختلاف قدرت ترمزگیری میان این دو را بتوان به اضافه وزن ۷۶ کیلوگرمی نسخه هایبرید نسبت داد. با این وجود بسیاری از کارشناسان ما از رانندگی با نسخه هایبرید لذت بیشتری را تجربه نمودند، چرا که به نظر آنها عملکرد پیشرانه هیبریدی نرمتر، یکپارچهتر و قدرتمندتر احساس میشود. اما از سوی دیگر لازم به ذکر است عملکرد شاسی حین عبور از پیچهای مختلف، پایداری مطلوب را ایجاد نمینماید. برخی تمایزات بصری مانند پسزمینه آبی رنگ لوگوی تویوتا در جلوپنجره، نشان هایبرید در کنارههای بدنه، تودوزی آبیرنگ ادوات کابین و عقربههای آبیرنگ پنل سرعت شمار، از جمله مظاهری هستند که نسخه هیبرید را از مدل استاندارد متمایز مینماید. با وجود قرارگیری پک باتری در قسمت تحتانی صندلیهای عقب، گنجایش فضای داخلی نسخه هایبرید مورد مصالحه قرار نگرفته است. ظرفیت محفظه پشت ردیف دوم نیز برابر با نسخه استاندارد و معادل ۱۰۶۲ لیتر است. در حین رانندگی، با گزینش حالت اسپرت قواعد بازی تا حدودی تغییر میکند و عملکرد پیشرانه دقیقتر و هیجان انگیزتر از قبل خواهد شد. در نقطه مقابل، وضعیت اکو حالتی پایدار با کمترین مصرف سوخت را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در حالت تمام الکتریکی (EV) نیز خودرو میتواند مسافت کوتاهی را تنها به کمک نیروی الکتریسیته بپیماید. تجهیزات ایمنی نظیر: هشدار برخورد از جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقپذیر، هشدار انحراف از مسیر به همراه سامانه کمکی فرمان، نور بالای خودکار، سامانه ردیابی مسیر و سیستم تشخیص تابلوهای ترافیکی، در این خودرو به صورت استاندارد به کار گرفته شده است. نسخه XLE به سامانههای مانیتورینگ نقاط کور و هشدار ترافیک پشت سر نیز مجهز خواهد بود. بهای نسخه پایه تویوتا راو۴ هایبرید ۲۰۱۹ معادل ۲۸,۷۴۵ دلار است. نسخه XLE معادل ۳۰,۵۴۵ دلار قیمت دارد و بهای نسخههای XSE و لیمیتد نیز به ترتیب از ۳۴,۷۴۵ و ۳۶,۷۴۵ دلار شروع میشود. اتومبیل مورد بررسی در این مقاله نیز ضمن برخورداری از آپشنهایی نظیر: غربیلک فرمان گرم شونده، سنسور باران، پکیج پخش صوت پریمیوم، مونروف پانوراما و پارهای موارد دیگر، از بهایی معادل ۳۸,۰۲۴ دلار برخوردار است.
کد محتوا: ۲۰۷۲۰
ارسال: دوشنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹:۰۷
به روز شده: شنبه، ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶:۱۹
کلید واژهها: تویوتا، RAV۴
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۱۸۳۱
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.