خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
در مورد تکنولوژی LED در چراغهای خودرو بیشتر بدانیم!
آیا دوران لامپهای پرتو افشان مورد استفاده در چراغهای بزرگ جلوی اتومبیل به پایان رسیده و یا روزهای پایانی خود را طی میکند؟ این چراغها و لامپهای آن برای مدت تقریبا یک قرن، جادهها را روشن میکرد اما علاقه مندی به چنین پرتوها و یا منابع نوری که در اثر گرما پدید میآید، رو به پایان گذاشته است.
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
علت سفت شدن پدال ترمز خودرو چیست؟
ترمز خودرو یکی از مهمترین بخشهای آن به شمار میرود و علت سفت شدن پدال آن در این نوشتار بررسی شده است. چنین مشکلی می تواند در زمان رانندگی خطرات زیادی را در پی داشته باشد و به همین خاطر میخواهیم به دلیل رخ دادن آن در خودروهای داخلی بپردازیم. همراه ما باشید.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
اتومبیلها چگونه نامگذاری میشوند؟
نامگذاری اتومبیل ها به اندازه نامگذاری افراد مهم است. کارخانههای اتومبیل سازی نیز همواره سعی دارند با انتخاب نامهای مناسب بر فروش خود بیافزایند. در این میان آمریکاییها بیشتر ماشین خود را با اسم نامگذاری میکنند مانند فورد موستانگ، شورولت کامارو، شورولت مالیبو که اولی به معنی اسب وحشی، دومی بدون معنی و سومی نام سواحلی در اقیانوس آرام در نزدیکی لس آنجلس است.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
برترین خودروهای ۱۰۰ هزار دلاری بازار جهانی ( قسمت آخر )
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
۱۰ کراس اوور بزرگ با موتورهایی کوچک
یکشنبه، ۹ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
با یک پیامک چقدر میرانید ؟
دوشنبه، ۵ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
گردن کلفتها
با برترین شاسی بلندهای آمریکایی آشنا شوید
پنجشنبه، ۶ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
برترین خودروهای چینی برای آمریکا
دوشنبه، ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
نگاهی کوتاه به مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۱۹ + فیلم
مرسدس بنز مدل ۲۰۱۹ خودرو GLE را معرفی کرده که اتاق جادارتر و فناوریهای جدیدی دارد. این شاسیبلند اولین خودرو مرسدس بنز است که از سیستم تعلیق E-Active استفاده میکند.
چهارشنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰:۱۱ |
چهارمین نسل از مرسدس بنز GLE از زمان معرفی خود در آمریکا توجه بسیاری را بهخود جلب کرده است. این خودرو همهی آنچه از خودرو شاسیبلند بزرگ انتظار میرود، یعنی تودوزی چرمی، اتاق جادار، قوای فنی قدرتمند، ابعاد بزرگ و سواری راحت را بههمراه دارد. مدل جدید این خودرو در بخش سواری بهدلیل استفاده از سیستم تعلیق جدید مرسدس بنز با نام E-Active کیفیت سواری در حد کلاس S را ارائه میدهد. مدل بازار آمریکا از پیشرانهی EQ-boost بنزینی ۶ سیلندر خطی به حجم سه لیتر بهره میبرد؛ ولی مدل چهار سیلندر دیزلی هم در اروپا عرضه میشود. در مدل دیزلی از سیستم تعلیق جدید بادی خبری نیست. بههرحال، پیشرانهی دولیتری این خودرو چندان هم دستوپا بسته نیست و با قدرت ۲۴۲ اسببخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتنمتری خود بهخوبی از پس وظایف محوله برمیآید. همچنین، برای انتقال نیرو به هر چهارچرخ نیز از جعبهدندهی ۹ سرعتهی خودکار استفاده شده است. با وجود حجم موتور کم، پیشرانهی دیزلی این خودرو بهخوبی بدنهی ۲.۲ تنی این خودرو را حرکت میدهد و در ۷.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت میرسد. از این نظر، GLE ۳۰۰d میتواند با خیلی از هاچبکهای قدرتمند بازار رقابت کند. مشکل موجود در رانندگی با GLE این است که تواناییهای حرکتی آن درحدانتظار مرسدس بنز چشمگیر نیست. برای مثال، با فشردن پدال گاز صدای پیشرانه خیلی جذاب نیست و حس خوبی منتقل نمیکند. این مشکل احتمالا در مدل GLE ۳۵۰d کمتر است که دو سیلندر بیشتر دارد. نکتهی دیگر مربوطبه جعبهدندهی ۹ سرعتهی خودکار این خودرو است. این جعبهدنده عملکردی نرم و توأم با آرامش دارد؛ اما مشکلش این است که گهگاه برای سبککردن دندهها دیر اقدام میکند و این موضوع باعث افزایش دور موتور شود. این در حالی است که خودرو در حالت اسپرت قرار ندارد و همین نکته باتوجهبه صدای نهچندان جذاب پیشرانهی دیزلی، میتواند تاحدودی آزاردهنده باشد. همانطورکه در ابتدا اشاره کردیم، مدل بررسیشده فاقد سیستم تعلیق E-Active بود؛ ولی درعوض، از AirMatic استفاده کرده است. در این مدل، بهنظر میرسد تعادل رضایتبخشی بین فرمانپذیری و نرمی سواری وجود ندارد و با E-Active مقایسهکردنی نیست. با وجود این کموکاستیها، همچنان نرمی و راحتی سواری GLE تحسینکردنی است و بهخوبی میتواند دستاندازها و چالههای مسیر را در در خود جذب و از انتقال ضربات به کابین جلوگیری کند. دراینبین، رینگهای ۲۰ اینچی با لاستیکهای ۲۷۵ میلیمتری نیز به کمک سیستم تعلیق آمدهاند تا سواری بهتری فراهم کنند. باوجوداین، همین نرمی هنگام رانندگی تهاجمی به نکتهای منفی تبدیل میشود و در پیچهای تند، چرخش زیادی در بدنه احساس میشود. برای کاهش یا رفع این نکتهی منفی بهتر است حالت رانندگی خودرو را در وضعیت اسپرت قرار داد. در حالت اسپرت، رانندگی کمی بهتر میشود و فرمان نیز اطلاعات بیشتری دراختیارتان قرار میدهد؛ اما همچنان ایدهآل نیست. سیستم چهارچرخ محرک مرسدس بنز با نام ۴Matic بهخوبی از پسِ وظایف خود برمیآید و بهترین تقسیم گشتاور را بین چرخها انجام میدهد تا خودرو چسبندگی بهتری داشته باشد. درمقابل، وجود این سیستم در پیچها اندکی کمفرمانی با خود بههمراه دارد؛ اما در حدی نیست که آزاردهنده باشد و بهنوعی مهارکردنی و پیشبینیپذیر است. یکی از اصلیترین قوتهای GLE جدید کابین آن است. فضای داخلی این خودرو عالی است و مواد بهکاررفته در آن نیز کیفیت درخورتوجهی دارند. خروجیهای چهارگانهی سیستم تهویه در کنسول مرکزی طراحی هوشمدانهای دارند و سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX نیز با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، بسیار کارآمد و هوشمندانه است. یکی از مشکلات GLE قیمتش است؛ چون برای مثال، بیامو X۵ xDrive۳۰d تنها ۲ هزار و ۲۸۳ دلار از آن گرانتر است؛ درحالیکه درعوض، پیشرانهی ۶ سیلندر قویتری دارد. افزونبراین، سیستم تعلیق بادی این مدل که از نوع E-Active نیست، چندان چنگی به دل نمیزند و نمیتواند طرفداران رانندگی را کاملا راضی کند. بههمیندلایل، عاشقان فرمانپذیری بهتر ترجیح میدهند بهسراغ بیامو X۵ بروند که دینامیک رانندگی راضیکنندهای ارائه میدهد.
کد محتوا: ۲۰۷۰۷
ارسال: چهارشنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰:۱۱
به روز شده: پنجشنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰:۳۹
کلید واژهها: مرسدس بنز، مرسدس بنز GLE
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: زومیت
بازدید: ۱۶۴۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.