با ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور

نسخه پلاگ این هیبریدی اوپل گرندلند ایکس معرفی شد + فیلم

  کمپانی خودروسازی اوپل به لطف آمدن در زیر پرچم گروه پژو-سیتروئن، موفق شده که از اولین خودروی پلاگ این هیبریدی خود پرده بردارد. در حال حاضر اوپل این سیستم پلاگ این هیبریدی را از کمپانی مادر یعنی پژو سیتروئن گرفته و قصد دارد که در راستای هدف حفظ محیط زیست و آلایندگی کمتر، تمام محصولاتش را علاوه بر این گرندلند ایکس پلاگ این هیبریدی، الکتریکی سازی کند.  

چهارشنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰:۲۲ |

قلب تپنده این اس‌یووی سایز متوسط، یک پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی توربوشارژ بوده که قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۰۰ اسب‌بخار است. در کنار آن دو پیشرانه الکتریکی نیز نصب شده‌اند که هرکدام قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۰۹ اسب‌بخار هستند. قدرت و گشتاور پیشرانه الکتریکی نصب شده در جلو، توسط یک جعبه دنده هشت سرعته خودکار به محور جلو منتقل می‌شود. اما پیشرانه الکتریکی نصب شده در محور عقب تنها به دلیل ایجاد یک سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک، طراحی شده است.

اوپل گرند لند ایکس با دارا بودن بیشینه قدرت ۳۰۰ اسب‌بخار و بیشینه گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر، از اینسیگنیا GSi ۲۵۶ اسب‌بخاری نیز قدرتمندتر است، ضمن اینکه ضرر آن برای محیط زیست هم کمتر است. به لطف نصب یک باتری لیتیوم یونی ۱۳.۲ کیلووات ساعتی، گرندلند ایکس قادر شده بیشینه مسافت ۵۰ کیلومتر را به صورت تمام الکتریکی طی کند. هنگامی هم که باتری خودرو خالی شد، توسط یک شارژر ۷.۴ کیلوواتی طی زمان یک ساعت و ۵۰ دقیقه می‌توان آن را به صورت کامل شارژ کرد.

هنگامی این خودرو به صورت هیبریدی استفاده شود، تنها ۴۹ گرم کربن دی اکسید به ازای هر کیلومتر از اگزوز آن خارج می‌شود و برای پیمودن هر ۱۰۰ کیلومتر، تنها به ۲.۲ لیتر بنزین نیاز دارد. در خصوص عملکرد هم باید اظهار کنیم که این کراس‌اوور سایز متوسط تنها ۶.۵ ثانیه زمان نیاز دارد که از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و در نهایت قادر به حرکت با بیشینه سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت است. اما هنگامی که به صورت تمام الکتریکی حرکت می‌کنید، این خودرو قادر به دست یافتن به سرعتی بالاتر از ۱۳۴ کیلومتر بر ساعت نخواهد بود.

اوپل طی هفته‌های آینده، پیش فروش نسخه پلاگ این هیبریدی گرندلند ایکس را آغاز می‌کند و قرار است که از اوایل سال بعد، آن را به مالکان تحویل دهد.



با ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور
نسخه پلاگ این هیبریدی اوپل گرندلند ایکس معرفی شد + فیلم
گزارش

کد محتوا: ۲۰۶۹۵

ارسال: چهارشنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰:۲۲

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۶:۳۵

کلید واژه‌‌ها: اوپل،‌پژو ‌سیتروئن،‌خودرو هیبریدی

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۸۹۰

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.