خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
چرا گیربکسهای دستی همیشه بهترین نیستند؟
شاید برای بسیاری از رانندگان و عاشقان خودرو لذت رانندگی با جعبهدنده دستی بسیار بیشتر از جعبهدنده خودکار باشد. لذتی که میتواند حس خوب تعویض دنده را برای راننده ایجاد کند.
نشانه های خرابی کمک فنر چیست؟
کمک فنرها یکی از مهم ترین بخش های خودرو محسوب می شوند و در صورت بی توجهی به آنها ممکن است با عواقب جبران ناپذیری مواجه شوید.
کمربند ایمنی، چرا و به چه علت
در تعریفی کوتاه می توان گفت کمربند ایمنی، ابزاری مهار کننده برای جلوگیری از پرتاب یا جابه جایی ناگهانی سرنشینان اتومبیل در مانورهای شدید یا هنگام بروز تصادف و ممانعت از برخورد آنها با قسمت های داخلی خودرو یا سایر سرنشینان و حتی پرتاب شدن به بیرون اتاق است.
آیا سیستم دو دیفرانسیل مانع لیز خوردن خودرو میشود؟
بسیاری بر این باورند که سیستم دو دیفرانسیل مانع سر خوردن خودرو بر روی زمینهای برفی میشود و بدون ملاحظه رانندگی میکنند، اما آیا این امر صحت دارد؟
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
کدام خودروساز چینی زودتر وارد بازار آمریکا خواهد شد؟
شنبه، ۲۱ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
خاص ترین خودروهای جهان مجهز به پیشرانه HELLCAT
جمعه، ۱۹ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
FIAT 500L Living 2014 اتومبیلی برای یک عمر زندگی!
جمعه، ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
خودرویی با امکانات متنوع و قیمت رقابتی
رنو کپچر ۲۰۲۰ معرفی شد
چهارشنبه، ۲۹ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
نگاهی عمیق به ولوو S۶۰ T۵ + فیلم
دوشنبه، ۲۳ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
در نمایشگاه نیویورک صورت گرفت
پورشه ۹۱۱ اسپیدستر سرانجام رونمایی شد+فیلم
بیش از ۹ سال است که بی صبرانه منتظر رونمایی از نسل جدید پورشه ۹۱۱ اسپیدستر هستیم، اما ظاهرا این همه انتظار، ارزشش را داشته؛ چراکه این برند اسپرتساز آلمانی امروز در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۹ پورشه ۹۱۱ اسپیدستر ۲۰۱۹ را رونمایی کرده است.
پنجشنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱:۴۹ |
همانطور که مشاهده میکنید این اسپیدستر جدید بر پایه نسل جدید ۹۱۱ توسعه نیافته است. البته ما این را از پیش هم میدانستیم و با آن مشکلی نداشتیم، چراکه پشت چهره زیبا و معصوم این پورشه دوست داشتنی، قلب تپنده ۹۱۱ GT۳ جا خوش کرده است. شاسی این خودرو دقیقا با نسخه عملکردی GT۳ یکسان بوده و به طور ویژه برای فرمانپذیری محور عقب و جانمایی خاص پیشرانه، طراحی شده است. پورشه ۹۱۱ اسپیدستر سرانجام رونمایی شد + تصاویر قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه تخت چهار لیتری شش سیلندر است که تا ۹۰۰۰ دور در رقیقه، گاز میخورد. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۵۰۲ اسببخار بوده که به لطف بهروزرسانیهای انجام شده، پاسخش به دریچه گاز به مراتب بهتر شده است. یکی از بهترین ویژگیهای این خودرو، نصب جعبه دنده دستی شش دنده است که لذت رانندگی با آن چندین برابر جعبه دندههای خودکار است. پورشه ۹۱۱ اسپیدستر جدید خوشبختانه کاهش وزن هم داشته است. بالا و پایین آوردن قسمت برزنتی سقف به صورت دستی بوده و فقط پایههای آن به صورت الکترونیکی فعالیت میکنند. گلگیرهای جلو، عقب و بخشهای دیگری از بدنه هم از جنس فیبرکربن تولید شدهاند. پشت رینگهای ۲۰ اینچی آلیاژی این خودرو، دیسکهای ترمز سرامیک کامپوزیتی نصب شدهاند که طبق ادعای پورشه، وزن آنها نصف دیسکهای ترمز فلزی رایج مشابه است. در کنار همه این موارد، استفاده از جعبه دنده دستی باعث شده تا وزن این خودرو ۴ کیلوگرم در مقایسه با نمونه خودکار هفت سرعته و ۱۸ کیلوگرم در مقایسه با نمونه مجهز به جعبه دنده دو کلاچه سبکتر باشد. پورشه همچنین سیستم تهویه مطبوع را هم از این خودرو حذف کرده، اما اگر کسی خواهان آن باشد، امکان نصبش وجود دارد. نتیجه این اقدامات، ابرخودرویی بسیار جذاب و سریع شده است. پورشه ۹۱۱ اسپیدستر جدید تنها ۱۴۶۵ کیلوگرم وزن دارد و قادر است که طی مدت ۳.۸ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد. بیشینه سرعت این اسپیدستر جذاب هم ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. طراحی داخل کابین ۹۱۱ اسپیدستر به لطف دوخت قرمز رنگ و پشت سریهای خاص اسپیدستر، فوق جذاب است. پورشه در کنار این خودرو به مالکانش ساعت ست با آن را نیز میفروشد. پورشه در این لحظه برچسب قیمت ۹۱۱ اسپیدستر جدید را اعلام نکرده، اما قطعا چنین خودرویی ارزان نخواهد بود. این کمپانی آلمانی قصد دارد که تنها ۱۹۴۸ دستگاه از این خودرو را تولید کند و از ماه می پیش فروش آن را آغاز کرده و از اواخر سال آن را به مشتریان تحویل میدهد.
کد محتوا: ۲۰۶۷۲
ارسال: پنجشنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱:۴۹
به روز شده: شنبه، ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶:۵۳
کلید واژهها: پورشه،پورشه ۹۱۱ اسپیدستر، پورشه ۹۱۱
نوع: خبر
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۵۶۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.