خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
مکمل سوخت چیست و چه کاربردی دارد؟
مسلما برایتان این موضوع پیش آمده که در هنگام مراجعه به پمپ بنزین، متصدی آن به شما استفاده از مکمل سوخت را پیشنهاد کند. براساس ادعای آنها با استفاده از مکمل سوخت کارایی خودرو افزایش یافته و مصرف سوخت کمتر و یا بهینه میشود. آیا چنین موضوعی حقیقت دارد؟ برای جواب این سوال با ما همراه باشید.
چگونه روغن موتور ماشین را خودمان در منزل تعویض کنیم
در بحث نگهداری خودرو، کمتر چیزی به اندازه پایبندی به برنامه زمانی تعویض روغن، آسان و در عین حال مهم است. مزایای تعویض به موقع روغن موتور بسیار زیاد و غیرقابل کتمان است. تعویض منظم روغن، عملکرد موتور را بهبود میبخشد، طول عمر آن را افزایش میدهد و به خودرو کمک میکند تا به بالاترین بازده مصرف سوخت دست یابد. روغن تمیز برای روغن کاری مناسب و تضمین عملکرد روان موتور و تمیز ماندن اجزای داخلی پیشرانه کاملا ضروری است.
سیستم اتوپایلوت تسلا چگونه کار می کند؟
از جمله ویژگی های خودروهای تولیدی تسلا که در ماه های اخیر در کانون توجه خریداران قرار گرفته، می توان به سیستم نیمه خودکار اتوپایلوت این ماشین ها اشاره نمود که بارها و بارها جان بسیاری از سرنشینان اتومبیل های این شرکت را نجات داده و از برخوردشان با موانع جلوگیری کرده است.
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
علت صدای چرخ ماشین
ممکن است که شما هم گاهی اوقات در زمان رانندگی حس کرده باشید که صدای غیرعادی از چرخها به گوش میرسد. با اینکه صدای غیرعادی از چرخها گاهی نشانه مهمی نیست و خطری ندارد، اما گاهی هم میتواند خطرساز باشد.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
معایب و مزایای سدان ژاپنی که در ایران مونتاژ می شود
همه چیز در مورد نسل دوم مزدا ۳ در ایران
یکشنبه، ۵ مردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
نگاهی متفاوت به نگهداری خودرو
چگونه میزان خرابی خودروی خود را کاهش دهیم؟
پنجشنبه، ۲۴ مهرماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
وضعیت صنعت خودروسازی ایران در جهان چگونه است؟
سهشنبه، ۲۷ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
برترین موتورهای ۴ سیلندر خودروها در همه زمانها!
سهشنبه، ۹ مهرماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
FIAT 500L Living 2014 اتومبیلی برای یک عمر زندگی!
جمعه، ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
خودروسازی کشورمان در یک دهه اخیر افت و خیزهای بسیار زیادی را داشتند و همانطور که در سالهای ۹۰ و ۹۱ با تحریمهای بسیار سنگین روبرو شدند و یکی از بدترین دوران خود را سپری کردند، عملا در سال ۹۲ و با عقد برجام شروع یک رشد جدید را جشن گرفتند و برندهای مختلف برای عقد قرارداد با خودروسازان کشورمان صف کشیدند و حتی خط تولید النترا در کرمان موتور راه اندازی شد و پژو نیز غوغای عجیبی در ایرانخودرو به راه انداخت و سیتروئن نیز سایپا را به رویای عجیبی برد.
سهشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶:۴۲ |
از سوی دیگر پارس خودرو شاید بیشترین بهره را در این بین از آن خود کرد و با حضور رنو و برلیانس توانست رکوردهای پی در پی را به ثبت رسانده و به یکی از ابرقدرتهای خودروسازی کشورمان تبدیل شود ولی همه اینها در اردیبهشت ماه سال گذشته فرو ریخت و حالا همه آنهایی که از برجام منتقع شده بودند، به بدترین وضعیت دچار شده و بحبوحه عجیبی در این شرکتها به وجود آمد. از سویی پارس خودرو عملا تولید خاص و سودداری جز پراید ندارد که به صورت حق العمل کاری برای سایپا به تولید میرساند و سری محصولات رنو را با زیان به مشتریان تحویل میدهد و محصولات برلیانس نیز با مشکلات زیادی تولید و با قیمتهای بسیار کمتر از قیمت تمام شده به مشتری تحویل داده میشوند! البته وضعیت سال ۲۰۱۸ برای خودروسازی کشورهای مختلف نیز چندان مناسب نبوده و بسیاری از شرکتها نیز افتهای زیادی را تجربه کردند و البته در این بین شرکتهای مختلفی نیز نوظهور بودند و عملکرد بی نظیری را ثبت کردند. کاهش آمار تولید بسیاری از برندهای معتبر دنیا نگرانیها را از بابت این صنعت پول ساز افزایش داده و از سوی دیگر برندهای شناخته شدهای هم بودند که وضعیت بسیار خوبی را به ثبت رساندند. صنعت خودروسازی ایران که در سال ۲۰۱۷ توانسته بود به رتبه سیزدهم دنیا برسد و با توجه به برنامه ریزیهای مختلفی که در این موضوع انجام شده بود به نظر میرسید که به راحتی میتوان به رتبه های پایین تر در سال ۲۰۱۸ رسید ولی اواخر سال ۲۰۱۷ و اوایل سال ۲۰۱۸ برای اعلام اشتباه بودن این پیش بینی کافی بود! صنعت خودروسازی ایران در سال ۲۰۱۷ توانسته بود رکورد تولید حدود ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو را به ثبت برساند ولی این آمار با کاهش ۴۰ درصدی روبرو شد و آمار تولید ۲۰۱۸ به حوالی ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو رسید. این مقدار از تولید خودرو در کشورمان از رقم تولید بیش از ۹۵ میلیون دستگاه در جهان است که رقم بسیار اندکی به حساب میآید و کشورهایی مانند چک و اندونزی و اسلواکی جلوتر از کشور ما قرار گرفتهاند. البته علیرغم این کاهش بسیار شدید در تولید، کماکان وضعیت بهتری نسبت به کشورهایی مثل لهستان،آفریقای جنوبی، مالزی و رومانی داشتیم و این نشانه خوبی برای ماست ولی این به شرطی است که بتوانیم در سال ۲۰۱۹ عملکرد بهتری را به ثبت برسانیم. در ادامه لیست ۷ کشور برتر در زمینه خودروسازی را مشاهده میکنید که از جمله تغییرات آن، نبود نام کشورهایی است که شاید تابحال فکر میکردید رتبههای تک رقمی این صنعت را در اختیار دارند: ۱- چین شاید حضور این نام در بین بزرگترین صنعت خودروسازی دنیا اتفاق عجیبی نباشد ولی شاید اتفاق عجیب کاهش تولیدی است که پس از سالها در این کشور رخ داده و به اندازه کل تولید خودروی کشورمان، شاهد کاهش تولید بوده ولی آمار بالای ۲۷ میلیون این کشور چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت! ۲- آمریکا شاید باورکردنی نباشد که مهد خودروسازی دنیا تنها در حدود نصف تولید کشور چین، خودرو تولید می کند! تولید بالای ۱۱ میلیون خودرو چیزی نیست که بتواند صنعت این کشور را راضی کند و اگر رشد ۱.۱ درصدی تولید این کشور در سال ۲۰۱۸ نبود، عملا وضعیت به مراتب بدتری در این رده بندی داشت! ۳- ژاپن این کشور چشم بادامیها سال ۲۰۱۸ را با ثبات نسبی خود به پایان رساندند و چیزی در حدود ۱۰ میلیون خودرو تولید کردند و سایه خود را روی آمریکا بیشتر نمودند! ژاپنیها توانستند با افزایش چند ده هزاری تولید خودرو گامهای کوچک اما مستمر خود را برای تصاحب رتبه آمریکا ادامه دهند. ۴- هندوستان اگر روی سرتان شاخ سبز شد تعجب نکنید! هندوستان حالا با یک رشد ۸ درصدی نسبت به سال قبل توانسته رکورد تولید بالای ۵ میلیون خودرو را برای خود ثبت کرده و بالاتر از کشورهای بزرگی قرار بگیرد که دهههاست مدعی تولید خودرو هستند! این کشور توانسته در سالهای گذشته سرمایه گذاریهای بسیار زیادی را برای صنعت خودروسازی خود جمع کند. ۵- آلمان اگر بخواهیم یک بازنده بزرگ برای این لیست نام ببریم به راحتی میتوانیم از ژرمنهایی نام ببریم که برندهای معتبری را در صنعتشان دارند ولی بحث تعرفهها و …. باعث شده تا سال ۲۰۱۸ را به بدترین وجه به اتمام برسانند. کاهش حدود ۱۰ درصدی در تولید چیزی نیست که آلمانیها بخواهند به راحتی با آن کنار بیایند. این کشور نیز رکورد تولید حدود ۵ میلیون خودرو داشت ولی این وضعیت باعث شده تا هندیها بتوانند جایگزین ژرمنهایی شوند که در خودروسازی دنیا حرفهای زیادی برای گفتن دارند. ۶- مکزیک باور میکردید که مکزیک در این رده بندی جایگاه به این خوبی داشته باشد؟ البته باید بدانید که این کشور همانند ژرمنها قربانی تصمیمات ترامپ است که گویا کشورهای مختلفی را تحت تاثیر قرار داده است! صنعت خودروسازی مکزیک در یک دهه اخیر رشد بسیار خوبی را به کمک آمریکا تجربه کرد ولی حالا همین آمریکا و رئیس جمهورش به یک معضل بزرگ برای صنعت این کشور تبدیل شده است. تولید این کشور در سال ۲۰۱۸ چیزی در حدود ۴ میلیون خودرو بوده است که فاصله زیادی برای تصاحب رده پنجم دارد! ۷- کره جنوبی همانطور که انتظار میرفت این کشور در بین ۱۰ کشور برتر در صنعت خودروسازی دنیا قرار گرفته و البته کاهش حدود ۲ درصدی تولید به لطف سیاستهای ترامپ، شامل حال این کشور شده است. این کشور نیز در سال ۲۰۱۸ توانست تولیدی در حدود ۴ میلیون خودرو داشته باشد و در صورت یک رشد کوچک به راحتی میتواند رتبه ششم را از آن خود کند. ۸- برزیل بعد از اینکه این کشور به طور مداوم شاهد کاهش تولید خودرو بود اما غول خودروسازی آمریکای جنوبی دوباره برای اوج گیری بیدار شده و روند تولید خودرو در این کشور نیز بهبود یافته است. تولید حدود ۳ میلیون خودرو از سری برندهای رنو، فولکسواگن و جنرال موتورز چیزی است که ترکیب افزایش تولید حدود ۵ درصدی این کشور در سال ۲۰۱۸ بوده است.
کد محتوا: ۲۰۶۷۰
ارسال: سهشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶:۴۲
به روز شده: سهشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴:۴۸
کلید واژهها: صنعت خودروسازی، خودروسازی ایران، رتبه ایران در خودروسازی
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۱۴۲۱
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.