خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
اتومبیلها چگونه نامگذاری میشوند؟
نامگذاری اتومبیل ها به اندازه نامگذاری افراد مهم است. کارخانههای اتومبیل سازی نیز همواره سعی دارند با انتخاب نامهای مناسب بر فروش خود بیافزایند. در این میان آمریکاییها بیشتر ماشین خود را با اسم نامگذاری میکنند مانند فورد موستانگ، شورولت کامارو، شورولت مالیبو که اولی به معنی اسب وحشی، دومی بدون معنی و سومی نام سواحلی در اقیانوس آرام در نزدیکی لس آنجلس است.
مبدل کاتالیزور اگزوز چگونه کار می کند؟
مبدل کاتالیزوری مورد استفاده در اگزوز اتومبیل ها ، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است
سیستم اتوپایلوت تسلا چگونه کار می کند؟
از جمله ویژگی های خودروهای تولیدی تسلا که در ماه های اخیر در کانون توجه خریداران قرار گرفته، می توان به سیستم نیمه خودکار اتوپایلوت این ماشین ها اشاره نمود که بارها و بارها جان بسیاری از سرنشینان اتومبیل های این شرکت را نجات داده و از برخوردشان با موانع جلوگیری کرده است.
دلایل سوختن ECU
عامل اصلی در سوختن قطعات حساسی نظیر ecu نوسانات ولتاژ و وارد شدن شوک های متعدد به این قطعات است.
انتخاب لنت ترمز مناسب برای خودرو
لنت ترمز قطعه ظاهرا ساده اما بسیار مهمی است که اگر معیوب یا بیکیفیت باشد خطرساز خواهد بود.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
ام وی ام ایکس ۳۳ / MVM X۳۳؛ مشخصات فنی و قیمت و هرچه درباره آن باید بدانید
پنجشنبه، ۲۵ مهرماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
بررسی تخصصی محاسن و معایب هایما S۷ توربو + فیلم
سهشنبه، ۲۱ فروردینماه ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
نخستین SUV کامپکت مرسدس بنز
چهارشنبه، ۱۸ فروردینماه ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
۱۰ خودروی جذابی که در حراجیهای سال ۲۰۱۹، با بالاترین قیمت به فروش رفتند
چهارشنبه، ۲۳ بهمنماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
برترین خودرو اسپرت سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله موتورترند
سهشنبه، ۵ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
بررسی هفت نسل سری ۷ بامو
در اوایل سال ۲۰۱۹، بامو سری ۷ مدل جدید خود را معرفی کرد. خودرویی که در ابعاد بزرگ و چشمگیر ظاهر شد و احتمالا بزرگترین جلوپنجره کلیهای شکل تاریخ کمپانی بامو را از آن خود کرد.
یکشنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰:۵۰ |
این خودرو از سال ۱۹۷۷ تا به امروز تولید شده و همواره یکی از بزرگترین خودروهای تاریخ این کمپانی محسوب میشود. بامو برای حفظ سری ۷ در رده لوکسها و رقابتی تمام عیار در این حوزه مجبور به تغییر و تقویت خودروی خود است. به همین دلیل سری ۷ بایرنیها سالها ماندگار بوده و تغییراتش غیر قابل اجتناباند.
نسل اول: مدل E۲۳ اولین نسل سری ۷ بین سالهای ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۶ تولید شد. نمای تند و تیز روبهروییاش با خطوط شکسته و اشکال مستطیل شکلش را از خودروهای دیگر زمان خود به ارث برده بود. این خودرو در آن زمان به شاخصسنج سفری، سرویس دورهای، سامانه تهویه هوای مطبوع مجهز شد. سری ۷ کد E۲۳ اولین محصول بامو محسوب میشود که به سیستم ABS مجهز و بهصورت سفارشی با کیسه هوای راننده ارائه شد. در فیسلیفت اولیه خودرو، بامو سراغ سپر رفته و از نمای روبهرو تغییرش داد.عرض جلو پنچره کمی تغییر کرد و درنمای روبهرویی جلوپنجره میلههای پلاستیکی بیشتری دیده شد. نسل دوم: مدل E۳۲ سالهای ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۴ زمان آن بود تا سری ۷ تحول بیشتری را تجربه کند. سنگینتر ساخته شده تا فناوری بیشتری را در خود جای دهد. اما فناوریهای زمانش آن را به سمت ایمنتر شدن پیش برد. در آن سالها چراغهای جلوی خودرو زنون ساخته شد و محفظهای یخچال شکل، برای خنک نگهداشتن نوشیدنیها داشت. سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای، کنترل کشش، دامپر الکترونیکی از ویژگیهای این نسل محسوب میشدند. موتور خودرو نیز ۱۲ سیلندر عرضه شد. در آنها سالها فیسلیفت های میاندورهای شامل نمای روبهرویی با جلوپنجره عریضتر، سپر اسپورت و کاپوتی جدید میشد که نسل دوم سری ۷ نیز این تغییرات را تجربه کرد. سومین نسل E۳۸ در نوع و زمان خود بسیار زیبا ساخته شد و دارای ایربگهای جانبی بود. نسخه E۳۸ بامو از جمله اولین خودروها با ناوبری ماهوارهای در اروپا محسوب میشود. یک تلویزیون داخل کابینش جا دادند و از اولین نسلهای موتور دیزلی بهره برد.
چهارمین نسل E۶۵ بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ بازارهای جهان نسل چهارم سری ۷ را به چشم دیدند. نتوانست چندان دل مشتریان بامو را ببرد در اواخر سالهای تولیدش نیز با بحران اقتصاد جهانی ۲۰۰۷- ۲۰۰۸ مواجه و موفقیت زیادی به دست نیاورد. طراحیاش با چراغهای به نسبت قدیمی اصلیترین عامل عدم مقبولیت خودرو بود. به همین دلیل فیسلیفت بعدی سری ۷ متحول شد و چراغهای کشیده، کاپوت جدید، اسپویلرهای مدرن و جلو پنجره بزرگتر در آن به کار رفت.
اما نسل چهارم بامو از لحاظ فنی خودروی فوق العادهای محسوب میشد و در آن زمان از سیستمهای اولیه "آی درایو" بهره برد. گیربکس ۸ سرعته و کلید هوشمند نیز از دیگر ویژگیهای این نسل به شمار میآیند. پنجمین نسل F۰۱ پس از نسل چهارم که ناکامیهای زیادی را نصیب بامو کرد، کمپانی آلمانی بر آن شد تا طراحی قدیمی را کنار گذاشته و زبان مدرن و الهامبخشتری بهره ببرد. به همین دلیل این خودروی سری ۷ اولین محصول کمپانی بامو است که از سامانه محرک چرخهای عقب، سامانه انتقال قدرت ۸ سرعته خودکار، قابلیت تشخیص عابران پیاده، شناساگر نقاط کور، کروز کنترل رادای و ماساژورهای صندلیهای عقب بهره برد. F۰۱ همچنین اولین خودروی بامو مجهز به قوای محرکه هیبریدی محسوب میشود.
با این وجود بامو در سال ۲۰۱۲ جراحیهای دیگری را برای این نسل از سری ۷ در نظر گرفت و چراغهای LED، نمایشگر با کیفتتر و سامانه ممانعت از برخورد را به آن افزود. نسل ششم G۱۱
احتمالا شباهت زیاد آن با فیسلیفت نسل پنجم انکارناپذیر است. جلو پنجر خودرو دارای دریچههای متحرک است که در زمان نیاز باز شده تا هوا وارد سیستم موتوری شود. خودرو از اسلافش سبکتر و فناورانهتر است. سیستم تعلیق بادی خودرو نیز بهصورت خودکار تنظیم شده و از سیستم کنترل حرکتی برخوردار است. همچنین سیستم نیمه خودران و پارک خودکار نیز در این نسل به چشم میخورد. نسل هفتم مدل ۲۰۲۰ در اوایل سال جاری میلادی رسما رونمایی شد و به دلیل داشتن یک جلوپنجره غولپیکر در صدر اخبار و مواقعی انتقاد قرار گرفت. سپر خودرو نیز تغییر کرده و چراغهای نمای انتهایی خودرو متحول شدهاند. طیف وسیعی از فناوریهای کمک راننده در این خودرو به کار رفته است. به دلیل تغییر گسترده ساختار و فضای داخلی میتوان نسل هفتم را نقطه عطف در طراحی و ساخت سری ۷ عنوان کرد.
کد محتوا: ۲۰۶۵۷
ارسال: یکشنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰:۵۰
به روز شده: یکشنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸:۰۱
کلید واژهها: بامو، بامو سری ۷
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: عصر ایران
بازدید: ۱۰۶۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.