بنز E۲۳۰؛ خاطره بازی با نوستالژی دهه ۹۰ + فیلم

  مرسدس بنز E۲۳۰ یکی از بهترین خودروهای ساخته‌شده توسط مرسدس بنز است. این خودروی افسانه‌ای جزو آن دسته از خودروها است که تا مدت‌ها در یاد بسیاری از افراد خواهد ماند و نقش مهمی در خاطر عاشقان خودرو در دهه ۹۰ میلادی دارد.  

چهارشنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷:۱۷ |

در زمان عرضه این خودرو همه افراد عاشق خرید مرسدس بنز E۲۳۰ بودند؛ فرقی نداشت پیر باشید یا جوان، مرد باشید یا زن، در دهه ۹۰ هر فردی که توانایی خرید یک خودروی نسبتاً لوکس را داشت به سراغ خرید مرسدس بنز e۲۳۰ می‌رفت. این خودرو آن‌قدر خوب بود که حتی باگذشت ۳۰ سال از عرضه آن، بازهم بازار خریدوفروش مرسدس بنز e۲۳۰ جایگاه خوبی دارد. به همین بهانه می‌خواهیم با این محبوب دهه ۹۰ میلادی در ایران و جهان خاطره بازی داشته باشیم.

طراحی و ساخت مرسدس بنز E۲۳۰؛ طراحی که هیچ‎گاه قدیمی نمی‎شود
مرسدس بنز E۲۳۰ با کد w۱۲۴ در واقع قرار بود جانشین دو نسل از بهترین خودروهای مرسدس بنز یعنی w۱۲۳ و w۱۱۵ شود. خودروهای قبلی کیفیت ساخت بسیار قابل قبولی داشتند و در همان دوران بود که کیفیت آلمانی شهرت جهانی پیدا کرد. به‎همین‎دلیل مرسدس برای ساخت E۲۳۰ وسواس خاصی به خرج داد تا خودرویی به بازار ارائه دهد که استانداردهای سدان‎های نیمه لوکس را بازنویسی کند. جالب است بدانید که طراحی این خودرو حدود ده سال قبل از عرضه آن آغاز شد. برونو ساکو معروف که خودروهای سه نسل از مرسدس حاصل طراحی‎های او است برای مرسدس بنز e۲۳۰ بهترین کار خود را ارائه کرده است. طراحی این خودرو به عقیده خیلی از طرفداران آن هیچ‎گاه قدیمی نمی‎شود. چراغ های جذاب و طراحی بدنه با قوس‎های چشم نواز، یک خودروی زیبا را خلق کرده است.

در قسمت داخلی خودرو از هم‎نسل‎های خود چند قدم جلوتر بود. طراحی چرمی و چوبی به همراه تکنولوژی‎هایی که بعضا در خودروهای روز نیز دیده نمی‎شود، خرید مرسدس بنز E۲۳۰ را هم‏چنان به یک انتخاب مناسب تبدیل کرده است.

مشخصات فنی مرسدس بنز E۲۳۰؛ معرفی تکنولوژی‎های آینده در دهه ۹۰
برای سری W۱۲۴ موتور های مختلفی در نظر گرفته شده بود. اما موتور E۲۳۰ همانطور که از نام آن پیدا است از نوع ۲.۳ لیتری بود. این موتور توانایی تولید ۱۳۶ اسب بخار و حداکثر سرعت ۲۰۴ کیلومتر بر سرعت را دارد. شتاب مرسدس بنز E۲۳۰ در حدود ۱۰ تا ۱۱ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز حدود ۸.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. البته مصرف سوخت این خودرو بعد از ۳۰ سال استهلاک، در نمونه‎های دست دوم بیشتر از این خواهد بود. گیربکس دستی این خودرو از نوع ۴ دنده و ۵ دنده دستی یا ۴ دنده و ۵ دنده اتوماتیک است که ترکیب‎های مختلف آن در ایران دیده می‎شود.

به همراه این ترکیب فنی، تکنولوژی‎هایی مانند ASD و ASR اولین بار در این خودرو معرفی شدند. سیستم‎هایی که به رانندگی راحت‎تر در شرایط سخت مانند شرایط برفی و سراشیبی کمک زیادی می‎کردند. همچنین حالت یا MODEهای هوشمند مختلفی برای این خودرو در نظر گرفته شده بود که به نوعی همان سیستم چهار چرخ فعال امروزی محسوب می شود.

مرسدس بنز E۲۳۰ در ایران
اگر سری به آگهی‎های فروش مرسدس بنز E۲۳۰ در سایت دیوار بزنیم متوجه خواهیم شد که مدل‎های مختلف این خودرو از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۴  در ایران حضور دارند. در این فاصله زمانی ۳۳۰ هزار دستگاه از این مدل در سراسر دنیا فروخته شده است که این خودرو را به محبوب‎ترین مدل سری W۱۲۴ تبدیل می‎کند. تعداد زیادی از این خودرو نیز به ایران وارد شده است که هم اکنون به صورت دست‎دوم در بازار خرید و فروش می‎شوند. قیمت مرسدس بنز E۲۳۰ افسانه‎ای در حال حاضر بین ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است. اگر هزینه ‎ نگهداری و قدیمی شدن تجهیزات این خودرو را در نظر نگیریم، می‎توان گفت خرید مرسدس بنز E۲۳۰ از خیلی از خودروهای داخلی و چینی هم قیمت به صرفه‎تر است.


بنز E۲۳۰؛ خاطره بازی با نوستالژی دهه ۹۰ + فیلم
مقاله

کد محتوا: ۲۰۶۲۸

ارسال: چهارشنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷:۱۷

به روز شده: پنج‌‌شنبه، ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰:۳۷

کلید واژه‌‌ها: بنز، بنز E۲۳۰

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۴۲۳۶

زبان: پارسی

(۸ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.