به دلیل محبوبیت کراس و SUV ها، جایگزینهای V۴۰ در ارتفاعی بالاتر از اسلاف خود رانده حرکت خواهند کرد.
کرس میکر مدیر شعبه اروپایی ولوو در این خصوص گفت: این تغییر شکل و ارتفاع اضافی در V۴۰ ها باعث میشود، تا باتریها در نسخههای الکتریکی در جایگاه و مکان خوبی قرار گیرند و ما با محصول الکتریکی قدرتمندی برای جادهها مواجه شویم.
وی در این خصوص افزود: ما با دو روند رو به رشد "محبوبیت ارتفاع" و "تجهیزات و انواع خودروهای الکتریکی" مواجه هستیم و به عنوان یک خودروساز باید با آن هماهنگ شویم.
نسخههای الکتریکی و قدیمی V۴۰ به دلیل باتریهای بزرگ فضای زیادی را در اختیار سرنشینان قرار نمیدادند و قادر به جابهجایی سرنشینان خود تا مسافت ۳۰۰ کیلومتر هستند.
ولوو قصد تغییر و تحولات زیاد در خودروهای جدید دارد و قرار است با این SUV به رقابت با محصولاتی مانند بامو سری ۱، مرسدس کلاس A و آئودی A۳ برود.
جایگزینهای V۴۰ از پلتفرمهای جدید CMA توسعه یافته توسط کمپانی جیلی بهره میبرند که پیشتر در مدل جدید XC۴۰ شاهد آن بودیم.
کرس میکر با اشاره به اینکه تصمیم جدیدی برای ظاهر این خودرو اتخاذ نشده، افزود: احتمال دارند تمامی فرآیند طراحی ما با توجه به مدل مفهومی ۴۰.۲ (تصاویر) اجرایی شود.