خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴ با تغییراتی همراه بوده که دانستن آنها برای هر رانندهای ضروری است. افزایش نرخ دیه، تغییر در محاسبه حق بیمه، جریمه دیرکرد و نحوه اعمال پوششها همگی نکاتی هستند که میتوانند مستقیما روی هزینهها و تعهدات شما تاثیر بگذارند.
صدای سیستم ترمز و چگونگی رفع آن
یکی از آزار دهنده ترین صداها در خودرو، صدای جیغ لنت های ترمز در هنگام توقف است که به دلایل متعددی به وجود می آید. آنچه که صدای جیغ لنت ترمز نامیده می شود...
انواع تونل باد و چگونگی آزمایش های آیرودینامیکی خودرو
بهبود ویژگی های آیرودینامیکی خودروها، تنها با آزمایش در تونل باد میسر می شود.
راهنمای صفر تا صد بیمه بدنه خودرو
خرید بیمه بدنه خودرو برای افراد اجباری نیست؛ اما پوشش های زیادی که برای بیمه بدنه خودرو در نظر گرفته شده است، باعث می شود که بسیاری از افراد متقاضی خرید این بیمه باشند.
ده راه کار برای بالا بردن عمر خودرو
طبق آخرین گزارش شرکت معتبر اچ آیاس مارکیت (HIS Markit) تعداد خودروهای موجود در جهان از یک میلیارد دستگاه عبور کرده است. این در حالی است که میانگین سن هر خودرو ۶/۱۱ سال بوده و براساس همین گزارش صاحبان خودروها شش سال و نیم اتومبیلهای خود را نگهداری میکنند.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
الماسهای قدیمی: فراری F۴۰ و پورشه ۹۵۹
یکشنبه، ۴ اسفندماه ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
نگاهی به لوتوس Evora GT۴۱۰ Sport
سهشنبه، ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
خشن تر، جذاب تر، سبزتر و البته مجهزتر
نسل دوم پژو ۲۰۰۸ معرفی شد+فیلم
شنبه، ۱ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
خودروهای ۲۰۲۰ که کلاسیکهای آینده خواهند شد
دوشنبه، ۱ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
برترین خودرو اسپرت سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله موتورترند
سهشنبه، ۵ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
مقایسه هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ با تویوتا CHR
سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ و تویوتا CHR دو خودرو هیبریدی موجود در بازار کشورمان هستند که البته در کلاسهای مختلفی جای میگیرند اما به دلیل ماهیت فنی آنها و نیز قیمت نزدیک، این دو خودرو را با هم مقایسه خواهیم کرد.
سهشنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳:۴۴ |
هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ هیوندای سوناتا یک سدان سایز متوسط کرهای است که نخستین بار در سال ۱۹۸۵ معرفی و عرضه شد و در حال حاضر در هفتمین نسل خود به تولید میرسد. این نسل از سوناتا، در سال ۲۰۱۵ با نام LF معرفی شد و یک بار هم مورد فیس لیفت قرار گرفت. مدل مورد بحث از سوناتا، نسخه هیبریدی در مدل ۲۰۱۸ است که در تعداد نه چندان زیادی توسط شرکت پاکرو وارد کشورمان شد. البته سوناتا هیبرید در مدل ۲۰۱۷ هم وارد کشورمان شد که در سال ۲۰۱۸ با فیس لیفتی همراه شد و تغییراتی در ظاهر آن به وجود آمد که در ادامه به آن میپردازیم. طراحی هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ در بدنه به روز است و همانند گذشته جذابیت خود را حفظ کرده. در نمای جلو یک جلو پنجره بزرگ دیده میشود و وردیهای هوای دیگری در کنار آن بر روی سپر وجود دارد که مجموعهای از چراغها را در خود گنجانده است. بر روی کاپوت خطوط برجستهای استفاده شده و در نمای عقب طراحی جذاب چراغها خودنمایی میکند. در مجموع باید بگوییم طراحی سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ در مقایسه با مدل ۲۰۱۷ تغییرات بزرگی را تجربه کرده و اکنون جذابیت بیشتری دارد. طراحی کابین هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ شبیه به گذشته است و چندان مدرن به نظر نمیرسد. در واقع هیوندای در این بخش محافظه کارانه عمل کرده و تغییر اساسی ایجاد نکرده و باید بگوییم کابین آن به خوبی طراحی بدنه نیست و کمی قدیمی به نظر میرسد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر نسبتا کوچک دیده میشود و کلیدهای کنترلی در زیر آن جای گرفته است. همچنین ورودیهای هوا در مرکز حالتی عمودی دارند. کیفیت سواری سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ بسیار خوب است و یکی از بهترینها در کلاس خود به شمار میرود. یکی از نقاط قوت سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ در آپشنها و تجهیزات رفاهی است. این خودرو در سه تیپ GL، GLS و GLS+ عرضه میشود که تیپ GLS+ فولترین نسخه است و امکاناتی چون ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، سنسور و دوربین دنده عقب، کروز کنترل هوشمند، ترمز پارک برقی و اتوهلد، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، صندلی برقی راننده و سرنشین، گرمکن صندلیهای جلو، آینه وسط الکتروکرومیک، سانروف پانوراما، آینههای جانبی برقی، چراغهای جلو زنون اتوماتیک، سیستم شست و شوی چراغها و خروجی ۱۲ ولتی و بسیاری موارد دیگر را در اختیار شما قرار میدهد. هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ به یک موتور ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر با ۱۵۶ اسب بخار قدرت و یک موتور الکتریکی مجهز شده که مجموع قدرت این مجموعه به ۱۹۳ اسب بخار و گشتاور آن به ۳۲۰ نیوتن متر میرسد. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده و باید بگوییم عملکرد این مجموعه در مقایسه با تویوتا CHR بهتر است. در مجموع هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ باتوجه به امکانات و ویژگیهای فنی، ارزش خرید بالاتری در مقایسه با تویوتا CHR دارد ولی بازار خرید و فروش هر دو خودرو چندان قوی نیست. تویوتا CHR تویوتا CHR یک کراس اوور ساب کامپکت ژاپنی است که در سال ۲۰۱۶ و در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد و در سال ۲۰۱۷ توسط ایرتویا وارد بازار کشورمان شد. این خودرو به دلیل طراحی جذاب و بحث برانگیز خود مورد توجه قرار گرفت. نام گذاری تویوتا CHR هم در نوع خود جالب است و تعابیر مختلفی برای نام آن وجود دارد. معرفی خودرویی با چنین طراحی، در حالی که انتقادات زیادی به تویوتا در مورد طراحی خودروهایش وارد بود، نشان داد که ژاپنیها ترسی از ارائه محصولی اینچنینی ندارند و جسارت کافی برای ساخت خودروهای زیبا را از خود نشان میدهند. طراحی تویوتا CHR کاملا تهاجمی و خشن و نیز در عین حال جذاب و استاندارد است. استفاده از خطوط شکسته و مواج زیاد در بدنه خودرو قابل توجه است و گیرایی زیادی در طراحی ایجاد میکند. در نمای جلو چراغهای کشیدهای دیده میشوند که به نظر میرسد طراحی آنها با استفاده از زبان طراحی تویوتا انجام شده باشد که در سایر محصولات این کمپانی هم دیدهایم. اما چراغها در نمای عقب تا حدود زیادی یادآور هوندا سیویک هستند ولی نمیتوان طراحان تویوتا را به کپی کاری متهم کرد. طراحی کابین تویوتا CHR کاملا مدرن و تاحدودی مینیمال به نظر میرسد و باید بگوییم در این بخش عملکرد بهتری از سوناتا هیبرید دارد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر نسبتا بزرگ دیده میشود و در زیر آن هم ورودیهای هوا و کلیدهای کنترلی تعبیه شده است. داشبورد به سمت راننده تمایل پیدا کرده و کاربرد آن برای راننده راحت است. همچنین با وجود ابعاد نه چندان بزرگ خودرو، سرنشینان در عقب فضای کافی را در اختیار دارند و تویوتا CHR در مجموع کیفیت سواری خوبی ارائه میدهد. تویوتا CHR از نظر آپشنها وضعیت مناسبی دارد و امکاناتی چون مجموعه کاملی از کیسههای هوا، ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل هوشمند، سیستم کنترل اتوماتیک خودرو در سر پایینی و سر بالایی، رادار نقاط کور، حرکت خودرو بین خطوط و تشخیص تابلوهای راهنمایی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، نمایشگر ۸ اینچی، سیستم صوتی مجهز به ۹ بلندگو، آینه وسط الکتروکرومیک، آینههای جانبی برقی، چراغهای جلو اتوماتیک و بسیاری موارد دیگر را در اختیار شما قرار میدهد. تویوتا CHR در دو نسخه هیبریدی و بنزینی در بازار کشورمان عرضه شده که ما در اینجا نسخه هیبریدی را مد نظر قرار دادهایم. این نسخه به یک موتور بنزینی ۱.۸ لیتری و یک موتور الکتریکی مجهز شده و مجموع توان خروجی این مجموعه به ۱۲۲ اسب بخار میرسد. برای انتقال این قدرت هم یک جعبه دنده اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده است. تویوتا CHR خودرو سریعی نیست و در بخش فنی، رقابت را به هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ واگذار میکند. در مجموع باتوجه به بازار خرید و فروش و نیز وضعیت فنی باید بگوییم سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ ارزش خرید بالاتری دارد باوجود اینکه هر دو خودرو عالی هستند.
کد محتوا: ۱۹۶۰۹
ارسال: سهشنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳:۴۴
به روز شده: سهشنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵:۰۶
کلید واژهها: هیوندایی، سوناتا، سوناتا هیبرید، تویوتا، تویوتا CHR
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: ماشین ۳
بازدید: ۴۲۷۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.