طرح های مفهومی زشت فراری که هرگز تولید نشدند

  برند نام‌آشنای فراری، در طول تمامی سال‌هایی که خودرو تولید کرده است، تنها و تنها محصولاتی را به بازارهای جهانی عرضه کرده که دارای شاخصه‌های خاصی از احساسات، زیبایی، سرعت، قدرت و اصالت بوده‌اند. ابرخودروهایی که هرکدام حرف زیادی برای گفتن در میدان رقابت با خودروهای دیگر جهانی داشته و دارند.  

دوشنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷:۱۲ |

اما دراین‌بین، طرح‌هایی نیز بوده‌اند که این برند ایتالیایی نتوانسته آن‌گونه که باید و شاید از کار دربیاورد. طرح‌هایی که با ابرخودروهای برتر این شرکت، فاصله بسیار زیادی دارند.

فراری انزو پیتر سایمون
پیتر سایمون یکی از طراحان نخبه و کاربلد خودرو است که تاکنون توانسته طرح‌های بسیار زیبایی از خودروها را به دنیای واقعی بکشاند؛ اما این طراح در کنار خودروهای زیبایی که طراحی کرده، به سراغ فراری انزو نیز رفته و با بازطراحی آن، یک محصول به‌غایت زشت و بدون اصالت را به واقعیت بدل کرده است.

درواقع هدف آقای سایمون، نشان دادن نسل بعدی فراری انزو بوده که به‌جای آن، یک ساعت در حال ذوب شدن را به تصویر کشیده است. خوشبختانه فراری در هیچ‌یک از طراحی‌های خود سراغ این طرح نیامده و قصدی نیز برای این کار ندارد.

فراری پینین
اگرچه از آلفا رومئو جولیا، در دنیای خودروها، عمدتاً به‌عنوان یک فراری سدان یاد می‌شود، خود شرکت فراری در دهه ۸۰ میلادی ایده‌ای مبنی بر تولید یک سدان ۴ درب که ازنظر ظاهری شبیه استون مارتین لاگوندا و خودروهای مرسدس بنز بود، داشت.

خودرویی سدان با موتور ۱۲ سیلندر ۴.۸ لیتر که به دلیل قرار نداشتن سیاست تولید خودروی سدان توسط فراری، هیچ‌گاه به مرحله تولید نهایی نرسید.

تستا دورو کولانی
البته این خودروی نه‌چندان جذاب، اگرچه برند اسب شاهزاده فراری را بر روی خود یدک می‌کشد اما توسط یک طراح آلمانی به نام لوئیجی کولانی و تنها باهدف شکستن رکورد سرعت، ساخته شد. خودرویی با موتور ۴.۹ لیتری ۱۲ سیلندر و استفاده از سامانه توربوشارژ دوقلو که قدرت بی‌نظیر ۷۴۰ اسب بخار را تولید می‌کرد.

تستا دورو در سال ۱۹۹۱ توانست به رکورد سرعت بی‌نظیر ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. جدای از بحث سرعت و قدرت موتوری این خودرو، طراحی ظاهری آن، در حد و اندازه یک خودروی فراری نبوده و نیست.

فراری ۵۱۲ S برلینتا
بازهم شاهد یک طرح دیگر از خانه‌ی طراحی ایتالیایی یعنی شرکت Pininfarina هستیم که هدفش از طراحی این خودروی عجیب، شکستن زبان طراحی سنتی در اواخر دهه ۶۰ میلادی بوده است. ۵۱۲ S که در سال ۱۹۶۹ و در موتورشو تورین به نمایش گذاشته‌شده بود، نتوانست طبق انتظارات ظاهر شود.

طرحی که طبق تصویر، آن‌قدر زشت و بی‌اصالت طراحی‌شده بود که خوشبختانه برای همیشه در حد همان طرح مفهومی باقی ماند!

فراری ۵۱۲S Modulo
اگر بخواهیم از بعضی از زوایا به این طرح نگاه کنیم، می‌توان گفت که واقعاً شگفت‌انگیز و آینده‌نگرانه طراحی‌شده است. خودرویی با سقف شیشه‌ای، بدنه‌ای با ارتفاع بسیار کم که بیشتر شبیه فضاپیماها طراحی‌شده است تا یک خودروی جاده‌ای.

اما اگر به این طرح بیشتر دقت کنید، متوجه می‌شوید که فقط در نگاه اول جذاب بوده و طرح مربوط به سال ۱۹۷۰ طراحی‌شده توسط پائولو مارتین، همان بهتر که در حد یک طرح مفهومی باقی ماند.


طرح های مفهومی زشت فراری که هرگز تولید نشدند
مقاله

کد محتوا: ۱۹۶۰۳

ارسال: دوشنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷:۱۲

به روز شده: دوشنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲:۲۵

کلید واژه‌‌ها: فراری

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۱۹۴۲

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.