آمارهای جالب از خودروهای کراس‌اوور تولید داخل و وضعیت آنها

  شاید اگر در سال گذشته در مورد خودروهای کراس‌اوور تولید داخل صحبت می‌کردیم و از وضعیت تولید آنها در سال ۹۷ سخن می‌گفتیم بسیاری از افراد از ثبت رکوردهای بی نظیر برای خودروهای پسابرجامی خودروسازان صحبت می‌کردند ولی حالا آمار خودروهای کراس‌اوور تولید داخل نشان می‌دهد که خودروهای پسابرجامی نه تنها موفقیتی برای خودروسازان نبوده‌اند، بلکه به یک پاشنه آشیل اساسی برای این شرکت‌ها تبدیل شده است.  

پنج‌‌شنبه، ۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹:۱۲ |

دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه در لیستی از تولیدات مختلف خودروسازان گزارشی را ارائه کرده است که به نظر می‌رسد این گزارش یک مصیبت نامه برای خودروسازی کشورمان باشد! طبق آمار این دفتر ام وی ام X۲۲ توانسته با تولیدات بسیار زیاد در کارخانه مدیران خودرو به پرتیراژترین خودروی کراس‌اوور تولید داخل تبدیل شود که البته یک خودروی چینی-ایرانی محسوب می‌شود!

محصولات MVM طبق آمارهای منتشر شده پیرامون تولید ام وی ام X۲۲ در ۸ ماهه ابتدایی سال چیزی در حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ دستگاه از این محصول تولید شده است که یک رکورد برای تولید خودروهای این چنینی در سال جاری محسوب می‌شود چرا که وضعیت صنعت خودروسازی کشورمان به قدری وخیم است که آمار این چنینی به نوعی تعجب برانگیز است. البته آمار تولید این خودرو در مدت مشابه سال گذشته حاکی از کاهش تولید آن در سال جاری است.

دومین خودروی پرتیراژ کشور نیز به محصولی از شرکت سایپا تعلق دارد که فاصله دو هزارتایی با رقیب چینی خود دارد. چانگان CS۳۵ در ۸ ماهه ابتدایی سال جاری چیزی در حدود ۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه تولید شده است که بیشترین آمار تولید آن مربوط به ماه‌های ابتدایی سال و قبل از تحریم‌ها بوده است. نکته قابل توجه این است که تعداد تولید این خودرو در مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته و حتی اندکی افزایش یافته است.

چانگان CS۳۵مقام سوم این رده بندی نیز به یک خودروی چینی دیگر تعلق دارد که از عمر کمتری برخوردار بوده و فاصله اندکی با تعداد تولید چانگان دارد. جک اس۳ البته به قدری جوان است که آمار خاصی از آن برای مقایسه وجود نداشته و صرفا فاصله ۱۰۰ دستگاهی در تولید آن نسبت به مقام دوم ثبت شده است. این خودرو توانسته کمبودهای کرمان موتور در بخش هیوندای را که با تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان بوده جبران نماید.

مقام چهارم خودروهای کراس‌اوور تولید داخل البته با فاصله زیاد به پژو ۲۰۰۸ ایران‌خودرو تعلق دارد که چیزی در حدود ۴۰۰۰ دستگاه از آن در ۸ ماهه ابتدای سال جاری تولیدشده است. البته فاصله قیمتی دوبرابر این خودرو نسبت به رقبای چینی خود نشان داده که در صورت ادامه‌دار بودن تولید آن و عدم وجو مشکلاتی که در چند ماه اخیر منجر به ثبت رکوردهای خوبی از این خودرو میشد.

مقام آخر این رده بندی در حوزه خودروهای کراس‌اوور تولید داخل نیز به هاوال اچ ۲ تعلق دارد که چیزی در حدود ۱۵۰۰ دستگاه از این خودرو تولید شده و در حالیکه می‌توانست رکورد تولید و فروش را در کشورمان بشکند عملا این مهم رخ نداد و هاوال با سیاست‌های عجیبش دست بهمن موتور را خالی گذاشته است.


آمارهای جالب از خودروهای کراس‌اوور تولید داخل و وضعیت آنها
یادداشت

کد محتوا: ۱۹۵۸۰

ارسال: پنج‌‌شنبه، ۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹:۱۲

به روز شده: پنج‌‌شنبه، ۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴:۵۲

کلید واژه‌‌ها: کراس اوور تولید داخل، کراس اوور، ام وی ام X۲۲، چانگان CS۳۵، جک اس۳، پژو ۲۰۰۸، هاوال اچ ۲

نوع: یادداشت

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۶۹۶

زبان: پارسی

(۶ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.