رونمایی از پراید ۴۰ میلیون تومانی!

دبیر انجمن خودروسازان: پراید ۴۰ میلیونی محصول قیمت گذاری دستوری است.

  کاهش عرضه خودروهای داخلی در بازار، موجب رشد قیمت انواع خودروهای تولید و مونتاژ داخلی و نزدیک شدن قیمت پراید به مرز ۴۰ میلیون تومان شد.  

دوشنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵:۲۱ |

 

به گزارش کاردو، فعالان بازار می گویند این روزها کشف قیمت خودروهای داخلی در بازاری کم عمق اتفاق می افتد زیرا تعداد عرضه خودروها در بازار کاهش یافته و همزمان برخی نمایندگی های خودروسازان در فضای مجازی به داغ کردن قیمت ها میپردازند. خودروسازان هم افزایش 2 برابری نرخ ارز و دپوی قطعات و مواد اولیه وارداتی در گمرک، انباشته شدن 70 هزار خودروی ناقص در روی خطوط تولید و پارکینگ ها، کاهش شدید تیراژ تولید و قیمت گذاری دستوری شورای رقابت را علت افزایش شکاف قیمتی خودرو از کارخانه تا بازار قلمداد می کنند.

کیلویی چند؟
 
«پراید 40 میلیونی» اصطلاحی است که از یک ماه پیش فعالان بازار برای نشان دادن اوضاع نابسامان اقتصاد و افزایش قیمت کالاهای مصرفی به استعاره از آن یاد می کردند، اما دیروز این اصطلاح تلخ به واقعیتی در حاشیه بازار خودرو تبدیل شد. این اتفاق در عین حال دیالوگ معروف «پراید کیلویی چند؟» را یادآوری کرد.
به نظر می رسد صنعت خودرو در ثبت رکورد رشد قیمت سرآمد بوده است زیرا پراید سایپا از 3 هفته پیش تاکنون 52 درصد افزایش یافته و به 38 میلیون تومان در بازار آزاد رسیده است. واقعیت وقتی تلخ تر می شود که با در نظر گرفتن قیمت 38 میلیون تومانی و وزن 905 کیلوگرمی پراید، هر کیلوگرم از این خودرو در بازار آزاد 42 هزار تومان قیمت می خورد. بررسی قیمت انواع خودروهای پرتقاضای تولید و مونتاژ داخلی در حاشیه بازار بیانگر افزایش شکاف بین قیمت کارخانه و قیمت بازار آزاد است. به نظر می رسد خودروسازان با طفره رفتن از عمل به تعهدات خود در زمینه تحویل خودروهای پیش فروش شده به مشتریان، باعث کاهش عرضه در بازار و افزایش عطش سوداگران شده اند. این عامل در کنار سرازیر شدن پول های پرقدرت به بازار خودرو، به گرانی ها دامن زده است.
با این شرایط دیروز قیمت برخی انواع پراید در حاشیه بازار به 38 تا 40 میلیون تومان رسید و برخی محصولات مشترک و حتی خودروهای چینی در بازار آزاد عملا بی قیمت شد.
 
چراغ سبز به آزاد ساری قیمت خودرو
 
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان اتوموبیل در گفت و گو با همشهری درباره وضعیت این روزهای بازار خودرو اعلام کرد، وضع بازار خودرو خیلی خراب است زیرا عملا خودرویی در بازار موجود نیست و معدود خودروهای عرضه شده در نمایندگی های خریدار سبد محصولات خودروسازان نیز از طریق سایت ها و شبکه های فضای مجازی قیمت گذاری و به مشتریان فروخته می شود. سعید موتمنی گفت: کاهش شدید یا توقف عرضه ترفند همیشگی خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو است. به گفته او از 3 هفته پیش که بحث آزادسازی قیمت خودرو مطرح شد و برخی نمایندگان مجلس نیز به این موضوع چراغ سبز نشان دادند، عرضه خودروهای داخلی در بازار قطره چکانی شده است. به گفته او تاثیر این رویکرد افزایش قیمت خودروهای داخلی در حاشیه بازار بوده است به نحوی که قیمت پراید در بازار آزاد از 24 تا 25 میلیون تومان در اوایل تابستان به 38 تا 39 میلیون تومان در معاملات دیروز رسید، قیمت پژو 206 تیپ 2 هم از 38 به 66 میلیون تومان، قیمت اچ سی کراس از 55 به 90 میلیون تومان و ساندرو استپ وی اتوماتیک از 82 به مرز 120 میلیون تومان افزایش یافته است.
 
قطع عرضه خودرو به بازار
 
رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان اتوموبیل تاکیید کرد: مدتی است که سایپا، ایران خودرو و شرکت های چینی، هیچ خودرویی را فاکتور نکرده اند و از عرضه خودرو به مشتریان و نمایشگاه داران خودداری می کنند. موتمنی تاکید کرد: 5 روز پیش از ثبت نام عیدانه فروش محصولات ایران خودرو، این شرکت در بخشنامه ای به نمایندگی ها اعلام کرد می توانند سبد 5 تا 40 میلیارد تومانی خودرو را با سود مشارکت 20 درصدی خریداری کنند، اما سود مشارکت فروش خودرو به مشتریان 15 درصد تعیین شد. به گفته او خودروسازان عمدا خودروهای مشتریان را تحویل نمی دهند. در ابتدای امسال شورای رقابت با افزایش حداکثر 7 درصدی قیمت محصولات ایران خودرو موافقت کرد اما اکنون شرایط به گونه ای شده که اگر قیمت ها تا 30 درصد هم افزایش یابد، اعتراض چندانی را دنبال ندارد. موتمنی گفت: اکنون پراید هم در بازار بی قیمت شده و عرضه کنندگان، این خودرو را به نرخ 38 تا 40 میلیون تومان در کانال های تلگرامی به مشتریان عرضه می کنند و شرایط به گونه ای شده که واسطه ها و لیدرها خودروها را به هر قیمتی می فروشند. او افزود: خودروسازان قبلا از اندیشیدن به تمهیدات لازم برای تامین قطعه خبر داده بودند اما از یک ماه پیش اعلام کردند که قطعه ندارند و خودروهای تولید شده ناقص در کف کارخانه دپو شده اند؛ در حالی که این موضوع با ادعای تولید خودروی ملی و داخلی سازی 70 تا 90 درصدی خودرو مغایرت داد.
 


رونمایی از پراید ۴۰ میلیون تومانی!
دبیر انجمن خودروسازان: پراید ۴۰ میلیونی محصول قیمت گذاری دستوری است.
یادداشت

کد محتوا: ۱۸۵۱۰

ارسال: دوشنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵:۲۱

به روز شده: دوشنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶:۰۴

کلید واژه‌‌ها: افزایش قیمت خودرو، قیمت پراید، پراید ۴۰ میلیونی، افزایش قیمت ها، بازار خودروها، خودروهای داخلی، قیمت خودرو های داخلی، پراید

نوع: یادداشت

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: همشهری

بازدید: ۴۷۵

زبان: پارسی

(۶ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.