فرمانروای واقعی جاده!

بررسی پژو ۵۰۸ جدید

  طراحی نسل جدید ۵۰۸ قطعاً تحریک‌کننده‌تر از قبل بوده و در ظاهر آن از شاخصه‌های طراحی شاسی بلندهای موفق ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ الهام گرفته شده است. این خودرو کم ارتفاع‌تر و پهن‌تر از نسل قبلی خود بوده و به همین دلیل حضوری با ابهت تر در جاده دارد. دیلایت های LED استاندارد نیز طراحی تیزتری را ایجاد کرده و خط سقف خمیده ۵۰۸ جدید آن را از رقبایی همچون فولکس‌واگن آرتئون و مزدا ۶ متمایز می‌کند.  

سه‌‌شنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹:۰۸ |

فروش سدان های مرسوم در طول چند سال گذشته با افت مواجه شده است. به همین دلیل است که خودروسازان سطح بالایی همچون آئودی و ب ام و تلاش داشته‌اند با تولید طیف وسیعی از خودروهای کوپه، اسپورت و شاسی‌بلند تنوع زیادی به سبد محصولات خود ببخشند.
اما پژو می‌خواهد با این رویه مقابله کند و سلاح آن برای جنگ با شاسی بلندها سدان ۵۰۸ است. این خودرو دیگر یک “سه جعبه” عادی و پیش پا افتاده نبوده و هم‌اکنون به یک فست‌بک شیک تبدیل شده است. همچنین نسخه استیشن این خودرو نیز اوایل سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد.
طراحی نسل جدید ۵۰۸ قطعاً تحریک‌کننده‌تر از قبل بوده و در ظاهر آن از شاخصه‌های طراحی شاسی بلندهای موفق ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ الهام گرفته شده است. این خودرو کم ارتفاع‌تر و پهن‌تر از نسل قبلی خود بوده و به همین دلیل حضوری با ابهت تر در جاده دارد. دیلایت های LED استاندارد نیز طراحی تیزتری را ایجاد کرده و خط سقف خمیده ۵۰۸ جدید آن را از رقبایی همچون فولکس‌واگن آرتئون و مزدا ۶ متمایز می‌کند.

کابین ۵۰۸ جدید نیز به اندازه ظاهر آن برجسته است. همه‌چیز دست‌داشتنی بوده و از دیگر محصولات مدرن پژو الهام گرفته است. کیفیت ساخت کابین عالی بوده و موقعیت راننده نیز کاملاً مناسب است. طراحان همچنین از طراحی آشنای i-Cockpit استفاده کرده‌اند و البته که بخشی از این پروژه فرمان کوچک و فربه است.
مدل‌های اتوماتیک ۵۰۸ (تنها نسخه پایه دیزلی از گیربکس دستی استفاده می‌کند) دارای کنسول مرکزی خیزدار بوده و اهرم تعویض دنده جوی استیک مانند نیز با ترمز پارک الکترونیکی همراه شده و بنابراین مقداری فضا در این بخش وجود دارد. نسخه‌های پایه دارای صفحه لمسی ۸ اینچی هستند درحالی‌که نسخه‌های Allure و بالاتر از صفحه لمسی ۱۰ اینچی سود می‌برند. همچنین کنترل‌های دما و فن نیز در زیرمنوهای سیستم اطلاعات سرگرمی پنهان بوده و از طریق دکمه‌های میانبر می‌توان به همه‌چیز دسترسی داشت.

تمامی مدل‌های پژو ۵۰۸ جدید با تجهیزات سخاوتمندانه‌ای عرضه می‌شود هرچند به آسانی می‌توان دلیل اقبال بیشتر به مدل‌های فول تری همچون Allure یا GT Line را دید. مدل‌های Allure دارای تجهیزاتی همچون نورپردازی داخلی، صندلی‌های چرمی گرم شونده، دوربین دنده‌عقب، ناوبری سه‌بعدی، رادیوی DAB، چراغ‌های خودکار و برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران هستند. تمامی مدل‌ها به‌صورت استاندارد از ترمز اضطراری خودکار و دستیار حفظ خودرو بین خطوط سود می‌برند درحالی‌که نسخه‌های مجهزتر Allure از تشخیص نقاط کور، تشخیص علائم جاده و هشدار توجه راننده برخوردار هستند.
مدل‌های GT و فرست ادیشن که تنها با قوی‌ترین پیشرانه‌ها در دسترس هستند از چراغ‌های LED، شارژ بی‌سیم گوشی و رینگ‌های ۱۸ اینچی نیز سود می‌برند. کابین این نسخه‌ها دارای دوخت‌های متضاد و پدال‌های آلومینیومی هستند. نشستن در کابین ۵۰۸ جدید واقعاً لذت‌بخش بوده و از نظر کیفیت و فینیش می‌توان آن را با ب ام و سری ۴ گرن کوپه مقایسه کرد.
البته که تبدیل یک سدان مرسوم به فست بکی چهار درب با کاهش فضای کابین همراه بوده است. پژو می‌گوید در دنیای واقعی خریداران معدودی سرنشینان عقب را در چنین خودروهایی حمل می‌کنند و اگر هم این‌گونه باشد بیشتر سرنشینان عقب کودکان هستند؛ اما با این وجود فضای زانو و پا هنوز هم خوب بوده هرچند فضای سر برای سرنشینان قدبلند کمی محدود خواهد بود.

حجم صندوق‌عقب ۴۸۷ لیتری نسل جدید پژو ۵۰۸ حدود ۱۴ لیتر بیشتر از قبل است. پژو ادعا می‌کند با خواباندن صندلی‌های عقب فضای ۱۵۳۷ لیتری ایجاد می‌شود که تنها ۶۱ لیتر کمتر از فضای محدوده بار نسل قبلی نسخه استیشن است. حتی در کف صندوق فضایی هم برای لاستیک زاپاس وجود دارد.
اما مالکان چنین خودروهایی کارکردهای بالایی را به ثبت می‌رسانند بنابراین موضوع مهم درباره ۵۰۸ به سواری آن مربوط می‌شود. موضوع لذت‌بخش اینکه جدیدترین نسخه این خودرو بهبودهای قابل‌توجهی نسبت به نسل قبلی داشته است.
جدای از سواری کمی ناآرام در شهر، نسل جدید ۵۰۸ آرام بوده و به طرز سورپرایز کننده‌ای یک جایگزین اسپورت برای رقبای آلمانی محسوب می‌شود. نسخه حاضر در تست که از پیشرانه دیزلی BlueHDi ۱۶۰ استفاده می‌کند در بزرگراه آرام و پایدار بوده و سواری سفت اما مناسبی دارد. این خودرو در مقایسه با نسل قبلی نرم نیست اما در عبور از دست‌اندازها ناآرام نمی‌شود.
البته با وجود این همه تجهیزات جای شرمساری است که کروز کنترل تطبیقی پژو ۵۰۸ در سفرهای طولانی خیلی خوب عمل نمی‌کند. اگرچه این سیستم فاصله امن از خودروی جلویی را حفظ می‌کند اما تنظیمات آن بد بوده و گاها به‌طور کامل از مدار خارج می‌شود. سیستم‌های بکار رفته در رقبا نرم‌تر و خلاقانه‌تر هستند.
البته همانند دیگر محصولات پژو، غربیلک فرمان کوچک ۵۰۸ نیز احساس جالب و دینامیکی به وجود می‌آورد و در زمان حرکت شاهد تکان‌های بسیار کم بدنه و سواری هیجان‌انگیزی هستیم که تعجب ما را به همراه دارد. پدال‌های نسبتاً کوتاه به ستون فرمان متصل شده‌اند و بدین ترتیب همیشه در جایی که می‌خواهید نخواهند بود. یک BMW دیفرانسیل عقب در پیچ‌ها تیزتر عمل می‌کند اما پژو از نظر هیجان رانندگی با آرتئون قابل مقایسه است.
پیشرانه ۲ لیتری ۱۵۸ اسبی خودروی حاضر در تست طبق انتظارات یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های ۵۰۸ خواهد بود و دلیل آن نیز مشخص است. این پیشرانه دیزلی گشتاور زیادی داشته و به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نرم متصل است. حتی این پیشرانه در زمان شتاب گیری سنگین نیز صدای زیادی تولید نمی‌کند.
پژو همچنین پیشرانه دیزلی ۱.۵ لیتری ۱۲۸ اسب بخاری و ۲ لیتری ۱۷۸ اسبی را نیز در نظر گرفته است. همچنین دو پیشرانه بنزینی ۱.۶ لیتری ۱۷۸ اسبی و ۲۲۵ اسبی را عرضه می‌کند. مصرف سوخت و آلایندگی پژو ۵۰۸ با این پیشرانه‌ها خوب می‌باشد. همچنین نسخه پلاگین هیبریدی این خودروی فرانسوی نیز در راه است.
در حال حاضر پژو پیشنهادهای لیزینگی را ارائه نکرده است. قیمت ۵۰۸ جدید دقیقاً از ۲۵ هزار پوند آغاز می‌شود و اگرچه قیمت ۳۱۰۵۰ پوندی خودروی حاضر در تست کمی زیاد به نظر می‌رسد اما توانایی پژو در ارائه پیشنهادهای لیزینگی مناسب شاید باعث ایجاد تفاوت بین خودرویی خوب با نمونه‌ای فوق‌العاده شود.
نسل جدید پژو ۵۰۸ دقیقاً همانی است که باید باشد: کاملاً جدید! این خودرو موارد مشترک بسیار کمی با نسل قبلی داشته و به نظر ما بهتر بود پژو نام نسل جدید را تغییر می‌داد. از استایل بیرونی گرفته تا کابین، پژو راه را درست رفته و جدیدترین نسل ۵۰۸ از هر نظری بهتر است. اگرچه نشان پژو با رقبای آلمانی برابری نمی‌کند اما در کلاس خود خودرویی کاملاً رقابتی است.


مشخصات پژو ۵۰۸ - GT Line 2.0

    قیمت: ۳۱۰۵۰ پوند
    پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی
    قدرت/گشتاور: ۱۵۸ اسب بخار/اعلام نشده
    گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
    شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۴ ثانیه
    حداکثر سرعت: ۲۳۰ کیلومتر در ساعت
    مصرف سوخت: ۴.۵ لیتر در هر صد کیلومتر


فرمانروای واقعی جاده!
بررسی پژو ۵۰۸ جدید
نقد و بررسی

کد محتوا: ۱۸۴۹۹

ارسال: سه‌‌شنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹:۰۸

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳:۵۳

کلید واژه‌‌ها: پژو ۵۰۸، سدان،

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: autoexpress - پدال

بازدید: ۱۸۸۲

زبان: پارسی

(۶ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.