گروه خودروسازی پژو سیتروئن در راستای بازگشت به بازار ایالات متحده آمریکا، ۱۵ ایالت را برای فروش و ایجاد نمایندگی محصولات خود انتخاب کرده است.
گروه خودروسازی پژو سیتروئن (PSA) فرانسه جزئیات جدیدی در مورد برنامههای خود برای بازگشت به بازار امریکا منتشر کرد. در حال حاضر این شرکت چندین ایالت را برای بازگشت خود در نظر گرفته است. آخرین حضور این گروه به سال ۱۹۹۱ (پژو) برمیگردد.
لاری دومینیک، مدیر عامل بخش آمریکای شمالی پژو سیتروئن اعلام کرد این شرکت ۱۵ ایالت را شناسایی کرده است که به احتمال زیاد پذیرای نمایندگیهای این گروه خواهند شد. از جمله این ایالتها میتوان به آریزونا، کالیفرنیا، فلوریدا، جورجیا، ایلینوی، مریلند، ماساچوست، نیوهمپشایر، نیوجرسی، نیویورک، کارولینای شمالی، تگزاس، ویرجینیا و واشنگتن اشاره کرد. این ایالتها از لحاظ حجم و پذیرش واردات در بالاترین رتبهها قرار دارند.
در حالی که این لیست هنوز قطعی نشده است، گفته میشود که ایالتهای ذکر شده مسئول فروش ۶۲ درصد از محصولات پژو سیتروئن در بازار امریکا هستند. مصرفکنندگان این ایالتها نشان دادهاند که تمایل زیادی به خرید خودروهای وارداتی دارند و با توجه به افزایش خصومتها علیه برندهای خارجی، رفتار بسیار قابل توجهی به شمار میرود.
از سوی دیگر، گروه PSA به دلایل مشابه به استانهای آلبرتا، بریتیش کلمبیا، انتاریو و کبک در کانادا علاقهمند است. با این حال، خریداران محصولات پژو سیتروئن تمرکز بیشتری در این استانها دارند و چهار استان ذکر شده مسئول ۸۷ درصد فروش خودرو هستند.
مقامات PSA درنظر دارند از طریق سرویس خدمات اشتراکی خودرو و شرکت Free2Move در آمریکا حضور یابند. این شرکت هماکنون مجموعهای از خدمات اشتراکی و اجارهی خودرو با همکاری شرکتهای دیگری مانند Car2go، Zipcar، Spin، Limebike و Ofo در قالب یک اپلیکشین تلفن همراه هوشمند ارائه میدهد. در آیندهای نزدیک، شرکت Free2Move خودروهای گروه PSA را از طریق این برنامه در اختیار مردم آمریکا قرار میدهد. از طریق این روش، بدون ایجاد شبکهی بزرگ فروش، محصولات گروه PSA به بازار آمریکا راه پیدا میکنند.
پژو سیتروئن پیش از این اعلام کرده بود که این نام تجاری به بازار آمریکای شمالی وارد خواهد شد، اما راهاندازی مجدد آن تا سال ۲۰۲۶ اتفاق میافتد. این شرکت در حال حاضر برای ورود خود زمینه سازی انجام میدهد و شرایط موردنیاز را فراهم میکند. پاییز سال گذشته، PSA از برنامه کاربردی (اپلیکیشن) Free۲Move رونمایی کرد و از شروع برنامههای خود در اواخر سال جاری برای راهاندازی دفتر مرکزی در آتلانتا خبر داد.
برنامه های پژو-سیتروئن برای بازگشت به بازار آمریکا
چند دهه است که خودروهای ساخت برندهای زیرمجموعهی گروه خودروسازی سیتروئن-پژو در بازار آمریکا فروخته نمیشوند. پژو در سال ۱۹۶۰ در آمریکا ورود پیدا کرد و پس از عرضهی چند مدل مختلف، در سال ۱۹۹۱ از بازار این کشور کنار کشید. سیتروئن از سال ۱۹۷۴ در بازار آمریکا حضور نداشته است.
مرحله اول از ورود پژو سیتروئن در قالب تاسیس دفتر مرکزی و ارائه برنامه کاربردی برای گوشی هوشمند اعلام شده است. در مرحله دوم این شرکت به دنبال ارائه خدمات اشتراک سواری و اجاره خودرو با استفاده از محصولات ساخت پژو سیتروئن خواهد بود. این دو مرحله به آگاهی مشتریان از مدلهای تولیدی کمک میکند تا قبل از آغاز فروش در مرحله سوم طرح، آمادگی بیشتری برای خرید محصولات پیدا کنند.
پیش از این کارلوس تاوارس مدیر عامل پژو سیتروئن از تولید مدلهایی خاص برای بازار ایالات متحده خبر داد که با کمک برند اوپل (opel) ساخته میشوند. برند سابق گروه جنرال موتورز که مدتی قبل به تصاحب پژو سیتروئن در آمد، در تولید مدلهایی مانند بیوک رگال (buick Regal) مورد استفاده قرار میگیرد.