مننوعیت ورود خودرو با شروع تحریم در ۱۳ مرداد

واردکنندگانی که موفق به تامین ارز برای واردات نشدند، پول مشتریان را بازگردانند

  با اعمال تحریم‌ها از ۱۳ مرداد ماه عملاً واردات خودرو متوقف خواهد شد و مشخص نیست کشورهای صادر کننده بعد از این تاریخ نسبت به ارسال خودروهایی که پیش ازین تاریخ ثبت سفارش شده بودند اقدام کنند. چنانچه گفته می‌شود بسیاری از کشورهای وارد کننده به نمایندگان خود در ایران کتبا اعلام کردند که از تاریخ مذکور هیچ محموله‌ای به ایران ارسال نخواهد شد.  

سه‌‌شنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵:۲۰ |

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بار دیگر بر ممنوعیت پیش فروش خودرو تا اطلاع ثانوی تاکید کرد و از شرکت‌های وارد کننده‌ای که موفق به تامین ارز از طریق سیستم بانکی نشده و امکان واردات برای آنها وجود ندارد درخواست کرد هرچه سریعتر نسبت به ابطال ثبت سفارش و بازگرداندن پیش پرداخت مشتریان اقدام کنند.


پیش فروش خودروهای وارداتی ممنوع شد
درپی دستورالعمل اخیر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به مدیران عامل شرکت‌های واردکننده خودرو، «غلامرضا کاوه» سخنگوی این سازمان گفت:

«بر اساس این دستورالعمل شرکت‌های واردکننده موظف شدند تا اطلاع ثانوی نسبت به قطع تمام برنامه‌های فروش مدت‌دار بیش از ۳۰ روز انواع خودرو با عناوین مختلف شامل پیش‌فروش، فروش مشارکتی و مشارکت در تولید سریعا اقدام کنند.»

کاوه به تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی جهت ابطال تمام ثبت سفارش‌های صادر شده قبل از ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ و واردکنندگان خودرویی که از طریق سیستم بانکی تامین ارز نشده‌اند، اشاره و واردکنندگان را ملزم کرد ضمن اعمال تمهیدات لازم ﺟﻬﺖ اجرای دستورالعمل ذﮐﺮ شده، هر چه سریع‌تر در خصوص تعیین تکلیف آن بخش از تعهداتشان که به واسطه تصمیمات امکان تحقق نخواهند داشت، اقدام کنند.

در واقع کاوه در این بخش از به پیش پرداخت مشتریان اشاره دارد که در صورت عدم واردات و تحویل خودرو باید به آنها بازگردانده شود. او همچنین بر لزوم اجرای دقیق مفاد بخشنامه‌های ذکر شده، تاکید کرد:

«طی بازرسی‌های دوره‌ای توسط کارشناسان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها بر نحوه فروش شرکت‌ها در سراسر کشور نظارت می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا طرح شکایت توسط مصرف‌کنندگان، با شرکت‌های متخلف برخورد قانونی صورت می‌گیرد.»

سخنگوی سازمان حمایت در گفتگو با ایسنا از شهروندان درخواست کرد کماکان هرگونه موارد تخلف یا تخطی از توافقات به عمل آمده را با تلفن ۱۲۴ برای رسیدگی در میان بگذارند.

پیش فروش خودرو از معمول‌ترین شیوه‌‌های فروش خودروست که در چند ماه اخیر با مشکل تامین ارز، ممنوعیت واردات و مواردی ازین قبیل مواجه شده و در نتیجه تمامی این عوامل، واردکنندگانی که خودروهای وارد نشده را به مشتریان پیش‌فروش کرده بودند، از تحویل خودرو به مشتریان در موعد مقرر عقب ماندند.

ضمن آنکه با اعمال تحریم‌ها از ۱۳ مرداد ماه عملا واردات خودرو متوقف خواهد شد و مشخص نیست کشورهای صادر کننده بعد از این تاریخ نسبت به ارسال خودروهایی که پیش ازین تاریخ ثبت سفارش شده بودند اقدام کنند. چنانچه گفته می‌شود بسیاری از کشورهای وارد کننده به نمایندگان خود در ایران کتبا اعلام کردند که از تاریخ مذکور هیچ محموله‌ای به ایران ارسال نخواهد شد.

در نهایت چنانچه مشخص است پیش فروش خودرو در چنین شرایطی ریسک بالایی دارد که نتیجه آن به عدم تحویل خودرو نزدیک‌تر است؛ روندی که در طی آن تنها مشتریان خودرو متضرر خواهند شد. بنابراین عدم پیش فروش و پیش خرید خودرو و بازگرداندن مبالغ پیش فروش خودرو بهترین راهی‌ست که می‌تواند ضرر کمتری به مشتریان وارد کند.


مننوعیت ورود خودرو با شروع تحریم در ۱۳ مرداد
واردکنندگانی که موفق به تامین ارز برای واردات نشدند، پول مشتریان را بازگردانند
خبر

کد محتوا: ۱۷۴۹۴

ارسال: سه‌‌شنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵:۲۰

به روز شده: چهارشنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۳:۳۲

کلید واژه‌‌ها: پیش‌فروش، فروش مشارکتی و مشارکت در تولید، واردات، تحریم، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان صنعت معدن و تجارت

نوع: خبر

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: ایسنا - دیجیاتو

بازدید: ۵۰۴

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.