مقایسه برلیانس H۳۳۰ با پژو پارس

  با بودجه ۵۰ الی ۵۵ میلیون تومانی در میان ماشین های سدان انتخاب های زیادی پیش روی شما نخواهد بود و پژو پارس lx یکی از ماشین های محبوب و شناخته شده در بین مردم است که ما امروز قصد داریم تا آن را با برلیانس H۳۳۰ دنده ای مقایسه کنیم و با توجه به بحث هایی چون کیفیت، علاقه مندی مردم، نوآوری، چهره و ... در پایان میابیم که برتری با کدامین خودرو است.  

شنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸:۱۱ |

برلیانس H۳۳۰
برلیانس که اسبق شریک تجاری ب ام و در چین محسوب میگردید از جمله معتبرترین برند های تولید خودرو در جمهوری خلق چین است که با ورودش به ایران توانست دیدگاه بهتری را در مردم نسبت به اتومبیل های چینی ایجاد کند و برلیانس H۳۳۰ در حال حاضر به عنوان ارزان ترین نماینده سری H۳۰۰ برلیانس ایفای نقش خوبی در میان سدان های دنده ای انجام میدهد. چهره برلیانس H۳۳۰ در مجموع ساده است و حالت کشیدگی خاصی در چهره برلیانس H۳۳۰ مشاهده میشود که خصوصا از دید با زاویه ۴۵ درجه لوکس جلوه میکند و البته سادگی در قسمت عقب برلیانس H۳۳۰ به اوج خود رسیده است و شما را به یاد سدان های دهه ۹۰ آلمانی میاندازد. با قدم گذاشتن به داخل کابین برلیانس H۳۳۰ طراحی اتاق را ساده اما با کمی حس و حال اسپرت و چاشنی لوکس بودن ارزیابی میکنیم که همه اینها در کنار هم باعث شده تا طراحی ظاهری و داخلی برلیانس H۳۳۰ هماهنگ باشد. یکی از مزایای کابین برلیانس H۳۳۰ که در راحتی و ارگونومی آن تاثیر مثبت و خوبی گذاشته است صندلی های نرم و پهن به کار رفته میباشد که راحتی سرنشینان در مسافت های کوتاه و بلند را تضمین میکند. یکی از نقاط قوت برلیانس H۳۳۰ که همگان به آن اذعان دارند کیفیت ساخت عالی ماشین است که در کنار کیفیت مناسب متریال به کار رفته و طراحی مناسب کابین امتیازات بخش داخلی برلیانس H۳۳۰ را به سطح بالایی رسانده اند.

در حال حاضر برلیانس H۳۳۰ با دو نوع پیشرانه ۱.۵ و ۱.۶۵ لیتری عرضه میشود که هر دو نمونه هم با گیربکس دستی در حال حاضر عرضه میشوند. در بخش ویژگی های فنی برلیانس H۳۳۰ از یک پیشرانه ۴ سیلندر با آرایش خطی به حجم ۱۴۹۸ سی سی بهره میبرد که به خوبی از عهده ماشین برمیاید و شتاب و چالاکی راضی کننده ای در اختیار راننده قرار میدهد. در دور موتور ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۱۰۳ اسب بخار قدرت پیشرانه ماشین تولید میکند  و در دور موتور ۳۸۰۰ دور در دقیقه هم گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر از پیشرانه برلیانس H۳۳۰   حاصل میگردد و در اختیار راننده ماشین قرار میگیرد و پیشرانه دیگر هم به طور دقیق ۱۶۵۴ سی سی حجم دارد ، ۱۱۴ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۵۴ نیوتن متر گشتاور را در ۴۰۰۰ دور در دقیقه به تولید میرساند. برلیانس H۳۳۰ با پیشرانه ۱.۵ لیتری ۶.۴ لیتر در سیکل ترکیبی سوخت مصرف میکند و نمونه ۱.۶۵ لیتری هم به سوختی بیشتر از این مقدار احتیاج نخواهد داشت که نشان از استهلاک کم و راندمان خوب میباشد. برلیانس h۳۳۰ دنده دستی با هر دو پیشرانه از یک گیربکس ۵ سرعته دستی سود میبرد که ضرایب آن هم در شتابگیری تاثیر مثبت گذاشته و هم در کاهش مصرف سوخت موثر است، کاملا با پیشرانه کوپل شده است و تعویض دنده ها به نرمی و دقت انجام میگردد.  

سیستم تعلیق نسبتاً ساده اما بسیار کارآمد برلیانس H۳۳۰ که موجب به وجود آمدن هندلینگ خوب، تقسیم وزن مناسب، قابلیت فرمان پذیری و مانور عالی شده است و در کنار اینها برلیانس H۳۳۰ سواری نرم و راحتی دارد که همه این ویژگیها موجب شده تا راندن ماشین لذت بخش باشد.

برلیانس H۳۳۰ یکی از خوشنام ترین، خوش ساخت ترین و خوش دست ترین سدان های چینی موجود در بازار است که به لطف پارس خودرو همواره کیفیت بالای خود را حفظ کرده و رضایت مالکین را جلب کرده است و در این مقایسه برلیانس H۳۳۰ دنده دستی با ویژگی هایی که ارائه میکند و سابقه درخشانی که در اذعان دارد از پژو پارس TU۵ انتخاب بهتر و ارزشمند تری جلوه میکند.

پژو پارس LX
پژو پارس سال ۱۳۷۹ نخستین بار با نام پژو سفیر به صورت محدود وارد بازار شد سپس نام آن به پژو پرشیا تغییر پیدا کرد و در نهایت نام پژو پارس برای آن انتخاب شد و سالهاست که با این نام به فروش میرسد. پلتفرم، شاسی و بسیاری دیگر از قطعات پژو پارس با پژو ۴۰۵ یکسان است اما در ظاهر تفاوت ها آشکار هستند؛ پژو پارس LX به صورت عمده از سال ۱۳۹۱ به تولید رسید اما در سال ۱۳۹۳ و تغییر طراحی کابین آن که آن را با نام داشبورد سوناتایی میشناسند و سپس بعد از مدتی تغییر دوباره غربیلک فرمان که به فرمان اپتیمائی شهرت دارد فروش بیشتری را توانست تجربه کند. ظاهر پژو پارس کوچک ترین تغییری را در طول این سال ها تجربه نکرده است و از اینرو در این مورد بحث نمیکنیم و تنها تفاوت پژو پارس در داخل کابین میباشد. کیفیت کلی و قطعات در طول این سالها با افت بسیاری همراه بوده است و کیفیت مونتاژ متوسط از دیگر ضعف های پژو پارس به شمار میرود. از نظر ظاهری برلیانس H۳۳۰ مدرن تر از پژو پارس میباشد اما از نظر جذابیت هر دو وضعیت خوبی دارند، کیفیت برلیانس H۳۳۰ در اکثریت بخش ها برتری دارد و از نظر تجهیزات به صورت جزئی پژو پارس LX بهتر است اما تا اینجا برتری با برلیانس H۳۳۰ است خصوصا به دلیل ارگونومی راحت تری که در داخل کابین برای سرنشینان به وجود آورده است.

قلب تپنده پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ یکسان هستند و این یعنی پژو پارس LX ۴ سیلندر میباشد، ۱۵۷۸ سی سی حجم دارد و با کد فنی TU۵/JP۴ شناخته میشود. این پیشرانه معروف ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. شتابگیری این پیشرانه رضایت بخش و چالاک است و مصرف سوخت مناسبی هم دارد و در سیکل ترکیبی به حدودا ۶.۵ لیتر سوخت احتیاج دارد. برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ ها از  گیربکس BE۳ که ضرایب گیربکس آن در دنده های ۳ و ۴ و ۵ بلند هستند و در جاده کارایی خوبی دارند اما در شهر با کمبود شتاب در بعضی از مناطق روبرو میشوند ضمن اینکه به علت این تغییرات بسیاری از پژو پارس های LX مشکل سرو و صدای زیاد گیربکس دارند. پژو پارس LX در بخش فنی ماشین خوبی است اما بعضا به دلایلی چون قدیمی بودن خط تولید ایرادات مونتاژی یا ضعف در آن مشاهده میشود که تنها به شانس و اقبال شما بستگی دارد.

از آنجایی که پژو پارس بر روی پلتفرم و شاسی پژو ۴۰۵ ساخته شده است سواری نرمی دارد اما لذت چندانی از راندن آن حاصل نمیگردد اما قابل قبول است اما نکته مهم در مورد پژو پارس LX دیسکی شدن ترمز چرخ های عقب آن است که در افزایش نیروی ترمز تاثیر زیادی گذاشته است. لذت و حس سواری پژو پارس TU۵ خوب است اما عادی و به دور از هر گونه ویژگی خاص است ولی برلیانس H۳۳۰ یک تجربه جدید و لذت بخش است که به چالش کشیدن آن جذابیت بیشتری به همراه دارد.

پژو پارس LX با موتور TU۵ و مجموع ویژگی هایی که دارد در نهایت همان پژو پرشیا سال ۱۳۷۹ است که تغییرات جزئی را تجربه کرده است که این روزها بازار خرید و فروش خوبی دارد اما اگر به دنبال یک انتخاب مدرن تر با ویژگی های بیشتر و تجربه متفاوت و جذاب هستید خرید برلیانس H۳۳۰ پیشنهاد می شود.


مقایسه برلیانس H۳۳۰ با پژو پارس
نقد و بررسی

کد محتوا: ۱۷۴۸۷

ارسال: شنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸:۱۱

به روز شده: شنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸:۱۵

کلید واژه‌‌ها: برلیانس، برلیانس H۳۳۰، پژو، پژو پارس، پژو پارس lx

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: ماشین ۳

بازدید: ۲۲۸

زبان: پارسی

(۵ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۳۹۷ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.