آگهی‌های برگزیده نمایش همه آگهی‌ها
موردی برای نمایش یافت نشد.

بررسی خودروهای توربو موجود در بازار زیر ۱۰۰ میلیونی ایران

  تکنولوژی استفاده از توربو و سوپرشارژر سال‌هاست که در خودروسازی‌های معروف مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ تکنولوژی‌ای که می‌تواند با حجم کم، بازده بالا درعین مصرف سوخت پایین را ارائه کند. اما فکر اینکه روزی در کشور ما نیز خودروهایی با این تکنولوژی تولید شوند و مورد استفاده قرار بگیرند، شاید تا ۵ سال پیش هم دور از ذهن بود.  

شنبه، ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰:۴۷ |

بعد از اینکه در سال ۹۴ سورن توربو به عنوان اولین محصول تولید انبوه مجهز به توربوشارژر به سبد محصولات ایران‌خودرو اضافه شد، بازار به این تغییر واکنش خوبی نشان داد. اینکه با بهای زیر ۱۰۰میلیون تومان می‌توان یک خودرو قدرتمند توربو خریداری کرد به‌شدت مورد استقبال بخشی از بازار که توان مالی خرید خودروهای گران‌قیمت و خارجی را ندارند، قرار گرفت. در این مطلب سعی شده تا به بررسی گزینه‌های توربو موجود در بازار زیر ۱۰۰ میلیون تومان بپردازیم و با معرفی هر‌کدام به تفکیک کلاس، بتوانیم درک بهتری از هرکدام پیدا کنیم.

سدان‌ها در‌حال‌حاضر در بازار ایران ۴ خودرو توربو در کلاس سدان وجود دارد که برای خرید آنها کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان لازم است. ۲ خودرو سورن و دناپلاس که از شرکت ایران خودرو و با یک پیشرانه مشترک در بازار حضور دارند و خودروهای آریزو۵ توربو از شرکت مدیران‌خودرو و MG۳۶۰ از گروه صنعت خودرو آذربایجان در این سبد محصول جای می‌گیرند.

دناپلاس توربو
در پروژه دناپلاس که با فاصله ۳ سال بعد از دنا معمولی وارد بازار شد، کمبودهایی که دنا از نظر آپشنی داشت، تاحدودی برطرف شده است. استفاده از سانروف برقی، ۴ کیسه هوا و چراغ‌های جلو و عقب متفاوت باعث شد تا دناپلاس بیشتر از دنا در چشم مخاطبانش خوب جلوه کند. پس از مدت کوتاهی از ارائه دناپلاس، تصمیم برآن شد تا نسخه مجهز به توربوشارژر آن را نیز به بازار عرضه کنند. این خودرو که با پیشرانه‌ای دقیقا مشابه سورن توربو به بازار عرضه می‌شود، به‌جرات قوی‌ترین و مدرن‌ترین خودرو ساخت داخل است. از جمله تغییرات اندکی که نسخه توربو نسبت ‌به نسخه تنفس‌طبیعی دارد، می‌توان به اضافه‌شدن تریم قرمزرنگ اسپرت در داخل اتاق و بزرگ‌تر‌شدن رینگ به‌اندازه یک اینچ(از ۱۵ به ۱۶) اشاره کرد. دناپلاس توربو در بازار  صفرکیلومتر حدود ۶۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود درحالی‌که در ایران‌خودرو به صورت ثبت‌نامی حدود ۵۳ میلیون تومان قیمت دارد!

سورن توربو  ELX‌
سورن توربو درحال‌حاضر ارزان‌ترین گزینه توربو موجود در بازار ایران است. این خودرو که از پیشرانه EF۷ مجهز به سیستم پرخوران استفاده می‌کند، می‌تواند ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و این بازده را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو انتقال دهد. امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو دقیقا مشابه نمونه تنفس طبیعی سورن است. از جمله محاسن آن می‌توان به قیمت نسبتا به‌صرفه، پیشرانه قدرتمند و امکانات رفاهی متناسب با قیمت اشاره کرد. در مورد معایب آن هم می‌توان به ضعیف‌بودن ترمز به‌نسبت قدرت تولیدی پیشرانه و عدم سازگاری با بنزین معمولی اشاره کرد. درحال‌حاضر سورن توربو در شرکت ایران‌خودرو با قیمتی در حدود ۴۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد در حالی که در بازار آزاد قیمت نمونه‌های صفر‌کیلومتر آن تا حدود ۴۴ میلیون تومان هم بالا می‌رود.

آریزو  ۵T
آریزو۵ هم با سرگذشتی مشابه دناپلاس به توربو شارژر مجهز شد. شرکت مدیران‌خودرو پس از گذشت حدود ۲ سال از تولید نسخه تنفس طبیعی آریزو۵‌، تصمیم گرفت تا نسخه توربو آن را نیز برای بازار کشور تولید کند. آریزو۵ توربو از یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری استفاده می‌کند که می‌تواند قدرتی معادل ۱۴۷ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۱۰ نیوتن‌متر را تولید کند و این بازده را به واسطه یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو انتقال دهد. آریزو۵ توربو از نظر امکانات رفاهی و ایمنی دقیقا مشابه نمونه تنفس طبیعی است و تنها تفاوت این دو نمونه در قدرت پیشرانه و گیربکس متفاوت آنهاست. قیمت این خودرو در بازار آزاد حدود ۹۰ میلیون تومان و قیمت ثبت‌نامی آن حدود ۹۱ میلیون تومان است.

MG۳۶۰ توربو
گروه صنعت خودرو آذربایجان که تولیدکننده محصولات MG در ایران است، خودرو ۳۶۰ را در دو تیپ تنفس‌طبیعی و توربو به بازار عرضه می‌کند.  این خودرو از یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری بهره می‌برد که می‌تواند ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته این خروجی پیشرانه را به چرخ‌های جلو انتقال دهد. این خودرو از نظر امکانات رفاهی و ایمنی تقریبا کم‌رنگ‌ترین لیست را به خود اختصاص می‌دهد. ۳۶۰ به‌صورت ثبت‌‌نامی در سایت این شرکت با قیمتی در حدود ۸۸ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

کراس‌اوورها کلاس کراس‌اوورها را به‌جرات می‌توان محبوب‌ترین کلاس در بازار ایران دانست. خودروهای موجود مجهز به سیستم توربوشارژر که قیمتی زیر ۱۰۰میلیون توان دارند را می‌توان به هایما S۵ و S۷ توربو و همچنین خودرو تازه‌وارد بازار ایران یعنی هاوال H۲ محدود کرد.

هایما S۷ توربو
S۷ هم دقیقا مانند دیگر محصولات توربو ایران‌خودرو ابتدا با نمونه تنفس‌طبیعی پا به بازار ایران گذاشت اما پس از مدتی با یک فیس‌لیفت جزئی و همچنین پیشرانه‌ای متفاوت پا به بازار توربوهای این کلاس گذاشت. S۷ با بهره‌گیری از یک پیشرانه ۱٫۸ لیتری می‌تواند ۱۷۰ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن‌متر خروجی تولید کند و به واسطه یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک این بازده را به چرخ‌های جلو انتقال دهد. اتاق بزرگ‌، سیستم‌های ایمنی استاندارد، آپشن‌های در‌خور قیمت و البته زیبایی ظاهری از جلمه عوامل موفقیت این خودرو در بازار است. S۷ در نمونه توربو درحال‌حاضر از سوی ایران‌خودرو حدود ۹۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده ‌ولی در بازار آزاد نمونه‌های صفرکیلومتر آن تا حدود ۱۱۳ میلیون تومان هم معامله می‌شوند.

هاوال H۲
هاوال قبلا هم به‌صورت خیلی محدود در بازار ایران حضور داشت ولی درحال‌حاضر گروه بهمن قرار است مدل‌های H۹ ،‌H۶ و H۲ را عرضه کند. مدل H۲ که به‌تازگی ثبت‌نام دوره اول آن انجام شد، از یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری بهره می‌برد که قدرتی معادل ۱۴۱ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۰۲ نیوتن‌متر تولید می‌کند و به واسطه یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک این بازده را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. این خودرو با توجه به ظاهر مدرن و قیمت نسبتا خوب ۹۵٫۸ میلیون تومان احتمالا گزینه قابل قبولی برای بازار ایران خواهد بود.

هایما S۵
برادر کوچک‌تر S۷ که با پیشرانه ۱٫۵ لیتری‌اش می‌تواند ۱۶۱ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و با استفاده از گیربکس اتوماتیک CVT این بازده را به چرخ‌های جلو انتقال دهد. S۵ یک کراس‌اوور کوچک و جمع‌وجور است که با امکانات رفاهی و ایمنی نسبتا خوبی به بازار عرضه می‌شود. مانیتور لمسی ۷ اینچی، آینه‌های تاشونده برقی، صندلی‌های چرمی و سیستم‌های ایمنی مانند سیستم کنترل پایداری الکترونیکی(ESP) و سیستم ترمز مجهز به ABS و EBD‌ ازجمله امکانات مهم این خودرو هستند. درحال‌حاضر ایران‌خودرو برای هایما S۵ قیمتی در حدود ۹۰میلیون تومان تعیین کرده در حالی که در بازار آزاد تا حدود ۱۰۰ میلیون تومان هم معامله می‌شود.


بررسی خودروهای توربو موجود در بازار زیر ۱۰۰ میلیونی ایران
یادداشت

کد محتوا: ۱۷۴۸۱

ارسال: شنبه، ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰:۴۷

به روز شده: شنبه، ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲:۳۱

کلید واژه‌‌ها: خودروهای توربو، سورن توربو، دنا پلاس، آریزو ۵، MG۳۶۰، هایما S۷، هاوال H۲، هایما S۵، ایران خودرو

نوع: یادداشت

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: اول خودرو

بازدید: ۱۴۶۸

زبان: پارسی

(۶ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.