خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
علت سفت شدن پدال ترمز خودرو چیست؟
ترمز خودرو یکی از مهمترین بخشهای آن به شمار میرود و علت سفت شدن پدال آن در این نوشتار بررسی شده است. چنین مشکلی می تواند در زمان رانندگی خطرات زیادی را در پی داشته باشد و به همین خاطر میخواهیم به دلیل رخ دادن آن در خودروهای داخلی بپردازیم. همراه ما باشید.
شیوه صحیح تعویض دنده خودرو در جهت افزایش عمر موتور چگونه است؟
یکی از اقداماتی که عمر موتور و گیربکس را افزایش میدهد، نحوه تعویض دنده خودرو است که می تواند ضربه سنگینی به خودرو وارد کند.
با علائم سوختن واشر سرسیلندر آشنا شوید؛ از دود سفید رنگ تا قاطی شدن آب و روغن
سوختن واشر سرسیلندر یکی از عیوب رایج در پیشرانههای احتراقی است که تعمیر آن معمولا هزینه و وقت نسبتا زیادی را طلب میکند.
هر آنچیزی که از آب بندی صحیح موتور خودروهای خارجی باید بدانید
آب بندی خودروها چیزی نیست که متعلق به خودروهای قدیمی باشد و هنوز هم همه خودروها نیاز به آب بندی صحیح دارند تا بتوانند بهترین عملکرد و کیفیت را در اختیار صاحبانشان بگذارند.
شرایط دریافت پلاک گذر موقت چیست؟ هزینه + مراحل گرفتن پلاک
در این مطلب میگوییم پلاک گذر موقت چیست، خودرو گذر موقت چیست، شرایط ماشین گذر موقت چگونه است.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
خاص ترین مدل های خودرو مزدا MIATA
یکشنبه، ۲۵ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
اولین رانندگی با فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰
شنبه، ۱۶ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
برترین خودروهای ۱۰۰ هزار دلاری بازار جهانی ( قسمت اول )
چهارشنبه، ۱۴ آبانماه ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
با یک پیامک چقدر میرانید ؟
دوشنبه، ۵ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
خودروهای ۲۰۲۰ که کلاسیکهای آینده خواهند شد
دوشنبه، ۱ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
بررسی خودروهای توربو موجود در بازار زیر ۱۰۰ میلیونی ایران
تکنولوژی استفاده از توربو و سوپرشارژر سالهاست که در خودروسازیهای معروف مورد استفاده قرار میگیرد؛ تکنولوژیای که میتواند با حجم کم، بازده بالا درعین مصرف سوخت پایین را ارائه کند. اما فکر اینکه روزی در کشور ما نیز خودروهایی با این تکنولوژی تولید شوند و مورد استفاده قرار بگیرند، شاید تا ۵ سال پیش هم دور از ذهن بود.
شنبه، ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰:۴۷ |
بعد از اینکه در سال ۹۴ سورن توربو به عنوان اولین محصول تولید انبوه مجهز به توربوشارژر به سبد محصولات ایرانخودرو اضافه شد، بازار به این تغییر واکنش خوبی نشان داد. اینکه با بهای زیر ۱۰۰میلیون تومان میتوان یک خودرو قدرتمند توربو خریداری کرد بهشدت مورد استقبال بخشی از بازار که توان مالی خرید خودروهای گرانقیمت و خارجی را ندارند، قرار گرفت. در این مطلب سعی شده تا به بررسی گزینههای توربو موجود در بازار زیر ۱۰۰ میلیون تومان بپردازیم و با معرفی هرکدام به تفکیک کلاس، بتوانیم درک بهتری از هرکدام پیدا کنیم. سدانها درحالحاضر در بازار ایران ۴ خودرو توربو در کلاس سدان وجود دارد که برای خرید آنها کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان لازم است. ۲ خودرو سورن و دناپلاس که از شرکت ایران خودرو و با یک پیشرانه مشترک در بازار حضور دارند و خودروهای آریزو۵ توربو از شرکت مدیرانخودرو و MG۳۶۰ از گروه صنعت خودرو آذربایجان در این سبد محصول جای میگیرند. دناپلاس توربو در پروژه دناپلاس که با فاصله ۳ سال بعد از دنا معمولی وارد بازار شد، کمبودهایی که دنا از نظر آپشنی داشت، تاحدودی برطرف شده است. استفاده از سانروف برقی، ۴ کیسه هوا و چراغهای جلو و عقب متفاوت باعث شد تا دناپلاس بیشتر از دنا در چشم مخاطبانش خوب جلوه کند. پس از مدت کوتاهی از ارائه دناپلاس، تصمیم برآن شد تا نسخه مجهز به توربوشارژر آن را نیز به بازار عرضه کنند. این خودرو که با پیشرانهای دقیقا مشابه سورن توربو به بازار عرضه میشود، بهجرات قویترین و مدرنترین خودرو ساخت داخل است. از جمله تغییرات اندکی که نسخه توربو نسبت به نسخه تنفسطبیعی دارد، میتوان به اضافهشدن تریم قرمزرنگ اسپرت در داخل اتاق و بزرگترشدن رینگ بهاندازه یک اینچ(از ۱۵ به ۱۶) اشاره کرد. دناپلاس توربو در بازار صفرکیلومتر حدود ۶۲ میلیون تومان خرید و فروش میشود درحالیکه در ایرانخودرو به صورت ثبتنامی حدود ۵۳ میلیون تومان قیمت دارد! سورن توربو ELX سورن توربو درحالحاضر ارزانترین گزینه توربو موجود در بازار ایران است. این خودرو که از پیشرانه EF۷ مجهز به سیستم پرخوران استفاده میکند، میتواند ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۶ نیوتنمتر گشتاور تولید کند و این بازده را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخهای جلو انتقال دهد. امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو دقیقا مشابه نمونه تنفس طبیعی سورن است. از جمله محاسن آن میتوان به قیمت نسبتا بهصرفه، پیشرانه قدرتمند و امکانات رفاهی متناسب با قیمت اشاره کرد. در مورد معایب آن هم میتوان به ضعیفبودن ترمز بهنسبت قدرت تولیدی پیشرانه و عدم سازگاری با بنزین معمولی اشاره کرد. درحالحاضر سورن توربو در شرکت ایرانخودرو با قیمتی در حدود ۴۰ میلیون تومان بهفروش میرسد در حالی که در بازار آزاد قیمت نمونههای صفرکیلومتر آن تا حدود ۴۴ میلیون تومان هم بالا میرود. آریزو ۵T آریزو۵ هم با سرگذشتی مشابه دناپلاس به توربو شارژر مجهز شد. شرکت مدیرانخودرو پس از گذشت حدود ۲ سال از تولید نسخه تنفس طبیعی آریزو۵، تصمیم گرفت تا نسخه توربو آن را نیز برای بازار کشور تولید کند. آریزو۵ توربو از یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری استفاده میکند که میتواند قدرتی معادل ۱۴۷ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۱۰ نیوتنمتر را تولید کند و این بازده را به واسطه یک گیربکس CVT به چرخهای جلو انتقال دهد. آریزو۵ توربو از نظر امکانات رفاهی و ایمنی دقیقا مشابه نمونه تنفس طبیعی است و تنها تفاوت این دو نمونه در قدرت پیشرانه و گیربکس متفاوت آنهاست. قیمت این خودرو در بازار آزاد حدود ۹۰ میلیون تومان و قیمت ثبتنامی آن حدود ۹۱ میلیون تومان است. MG۳۶۰ توربو گروه صنعت خودرو آذربایجان که تولیدکننده محصولات MG در ایران است، خودرو ۳۶۰ را در دو تیپ تنفسطبیعی و توربو به بازار عرضه میکند. این خودرو از یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری بهره میبرد که میتواند ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند و از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته این خروجی پیشرانه را به چرخهای جلو انتقال دهد. این خودرو از نظر امکانات رفاهی و ایمنی تقریبا کمرنگترین لیست را به خود اختصاص میدهد. ۳۶۰ بهصورت ثبتنامی در سایت این شرکت با قیمتی در حدود ۸۸ میلیون تومان بهفروش میرسد. کراساوورها کلاس کراساوورها را بهجرات میتوان محبوبترین کلاس در بازار ایران دانست. خودروهای موجود مجهز به سیستم توربوشارژر که قیمتی زیر ۱۰۰میلیون توان دارند را میتوان به هایما S۵ و S۷ توربو و همچنین خودرو تازهوارد بازار ایران یعنی هاوال H۲ محدود کرد. هایما S۷ توربو S۷ هم دقیقا مانند دیگر محصولات توربو ایرانخودرو ابتدا با نمونه تنفسطبیعی پا به بازار ایران گذاشت اما پس از مدتی با یک فیسلیفت جزئی و همچنین پیشرانهای متفاوت پا به بازار توربوهای این کلاس گذاشت. S۷ با بهرهگیری از یک پیشرانه ۱٫۸ لیتری میتواند ۱۷۰ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتنمتر خروجی تولید کند و به واسطه یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک این بازده را به چرخهای جلو انتقال دهد. اتاق بزرگ، سیستمهای ایمنی استاندارد، آپشنهای درخور قیمت و البته زیبایی ظاهری از جلمه عوامل موفقیت این خودرو در بازار است. S۷ در نمونه توربو درحالحاضر از سوی ایرانخودرو حدود ۹۵ میلیون تومان قیمتگذاری شده ولی در بازار آزاد نمونههای صفرکیلومتر آن تا حدود ۱۱۳ میلیون تومان هم معامله میشوند. هاوال H۲ هاوال قبلا هم بهصورت خیلی محدود در بازار ایران حضور داشت ولی درحالحاضر گروه بهمن قرار است مدلهای H۹ ،H۶ و H۲ را عرضه کند. مدل H۲ که بهتازگی ثبتنام دوره اول آن انجام شد، از یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری بهره میبرد که قدرتی معادل ۱۴۱ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۰۲ نیوتنمتر تولید میکند و به واسطه یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک این بازده را به چرخهای جلو انتقال میدهد. این خودرو با توجه به ظاهر مدرن و قیمت نسبتا خوب ۹۵٫۸ میلیون تومان احتمالا گزینه قابل قبولی برای بازار ایران خواهد بود. هایما S۵ برادر کوچکتر S۷ که با پیشرانه ۱٫۵ لیتریاش میتواند ۱۶۱ اسببخار قدرت و ۲۲۳ نیوتنمتر گشتاور تولید کند و با استفاده از گیربکس اتوماتیک CVT این بازده را به چرخهای جلو انتقال دهد. S۵ یک کراساوور کوچک و جمعوجور است که با امکانات رفاهی و ایمنی نسبتا خوبی به بازار عرضه میشود. مانیتور لمسی ۷ اینچی، آینههای تاشونده برقی، صندلیهای چرمی و سیستمهای ایمنی مانند سیستم کنترل پایداری الکترونیکی(ESP) و سیستم ترمز مجهز به ABS و EBD ازجمله امکانات مهم این خودرو هستند. درحالحاضر ایرانخودرو برای هایما S۵ قیمتی در حدود ۹۰میلیون تومان تعیین کرده در حالی که در بازار آزاد تا حدود ۱۰۰ میلیون تومان هم معامله میشود.
کد محتوا: ۱۷۴۸۱
ارسال: شنبه، ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰:۴۷
به روز شده: شنبه، ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲:۳۱
کلید واژهها: خودروهای توربو، سورن توربو، دنا پلاس، آریزو ۵، MG۳۶۰، هایما S۷، هاوال H۲، هایما S۵، ایران خودرو
نوع: یادداشت
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: اول خودرو
بازدید: ۱۴۹۹
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.