آگهی‌های برگزیده نمایش همه آگهی‌ها
موردی برای نمایش یافت نشد.

مقایسه تویوتا CHR با کیا اسپورتیج

  اگر به دنبال خرید یک ماشین کراس اوور حدوداً میان سایز و جوان پسند هستید به طور قطع تویوتا CHR در صدر لیست انتخاب های شما قرار دارد. امروز قصد داریم تا تویوتا CHR را به طور کامل با کیا اسپورتیج مقایسه کنیم و با توجه به مجموع ویژگی هایی چون سواری، کیفیت، ارزش در مقابل قیمت، محبوبیت در میان مردم، میزان فروش و ... ببینیم در پایان تویوتا CHR مجموع امتیازات بالاتری به دست آورده است یا کیا اسپورتیج وضعیت بهتری دارد.  

یک‌‌شنبه، ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴:۰۵ |

تویوتا CHR
هر روز خودروسازان راهی برای جذابتر کردن محصولاتشان و گرفتن سهم بیشتری از بازار در حال رقابت و معرفی نوآوری و پیشرفت هستند و تویوتا CHR هم یکی از راهکار های تویوتا در این زمینه بود تا با حد زیادی از تفاوت و جذابیت بتواند نقش یک کراس اوور جوان پسند را به خوبی ایفا کند. طراحی تویوتا CHR بر اساس جدیدترین زبان طراحی تویوتا انجام شده است  که تفاوت آن در جذابیتش است و تویوتا CHR در نگاه اول یک کوپه قدبلند در چشم بیننده ظاهر میشود. جذابیت های بصری تویوتا CHR همگی در استودیو طراحی تویوتا در کالیفرنیا توسط کازوهیکو ایساوا خلق شده است. در ظاهر تویوتا CHR زوایا تیز هستند، برجستگی های فراوان به کار رفته و اگر به طور مستقیم به جلو یا عقب تویوتا chr نگاه کنیم یک طرح فضایی در ذهن ما پدیدار میشود. ظاهر تویوتا CHR بر اساس زبان طراحی خاصی شکل گرفته است که یک کراس اوور ژاپنی با خاص ترین ویژگی های طراحی را با میزان زیادی از تفاوت و در عین حال دلنشین برای بسیاری از سلایق به نمایش میگذارد. تویوتا CHR از همان سبک طراحی ظاهری ماشین برای طراحی داخلی تویوتا CHR استفاده کرده است یعنی انحنا و ریزه کاری در داخل کابین تویوتا CHR به طور فراوان به کار رفته است اما دسترسی به تجهیزات به دلیل سادگی در چیدمان ادوات بسیار آسان است و راحتی سرنشینان داخل کابین تویوتا CHR سطح عالی دارد. کیفیت ساخت و متریال تویوتا CHR بسیار عالی است و به منظور افزایش رفاه و ایمنی سرنشینان آپشن های بسیاری را درون تویوتا CHR استفاده کرده اند.

تویوتا CHR از دو نوع هایبرید و بنزینی توربو سود میبرد که برای مقایسه با کیا اسپورتیج ما نوع بنزینی توربو تویوتا CHR را برگزیدیم که ۴ سیلندر است و ۱۲۰۰ سی سی حجم دقیق آن میباشد. پیشرانه درون سینه تویوتا chr  ۴ سیلندر با آرایش خطی میباشد که ۱۲۰۰ سی سی حجم دقیق آن است و قابلیت تولید ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد. گیربکس استفاده شده در تویوتا CHR از نوع CVT  است که هماهنگی خوبی با پیشرانه ماشین دارد و علاوه بر این با سیستم انتقال قدرت ۴WD ماشین هم به خوبی ارتباط برقرار میکند و در شرایط و سطوح مختلف بهترین حالت انتقال قدرت را برای ماشین به وجود میاورد تا راننده با آرامش کامل بتواند به مسیر خود ادامه دهد. تویوتا chr راندمان عالی دارد و بدین روی از نظر توانایی های حرکتی خوب است و یکی از ویژگی های کوپل بودن عالی تویوتا CHR نبود کوچکترین تاخیر در عملکرد سیستم پرخوران هنگام شتابگیری است. با توجه به وزن و ابعاد تویوتا CHR در ابتدا به نظر میرسد که توانایی حرکتی ضعیفی داشته باشد اما با توجه به سطح عالی هماهنگی میان موتور و گیربکس تویوتا CHR و نمودار تولید قدرت و گشتاور شاهد چابکی خوب آن در دورهای پایین و میانی و در استفاده عادی هستیم و اگر تویوتا CHR را با ماشین هایی هم تراز خودش مقایسه کنیم از آنها به علت ساختار عالی که دارد چابک تر است.

تویوتا CHR در ساختش از پلتفرم تویوتا پریوس بهره برده است و آرایش سیستم تعلیق، تقسیم وزن، عملکرد سیستم های ایمنی فعال و غیر فعال و ... تویوتا CHR باعث شده سواری نرم اما با هندلینگ عالی، خوش دستی و پایداری خوب، تسلط مثال زدنی و قابلیت مانور و فرمان پذیری عالی با توجه به ارتفاع و ابعادش دارد.

تویوتا chr متفاوت ترین محصول حال حاضر تویوتا در داخل ایران است که برای جذب مخاطبین جوان و خاص پسند یک گزینه کاملاً ایده آل است و به لطف برند تویوتا، اصالت ژاپنی، جذابیت های متعدد که شگفتی ساز ترین آن ظاهر پر از تفاوت تویوتا CHR است و کیفیت عالی و مثال زدنی و ... فروش بسیار خوبی را تجربه کرده و در حال حاضر در این سگمنت پر حاشیه تویوتا CHR را میتوان یک انتخاب مناسب و بهتر از کیا اسپورتیج دانست.

کیا اسپورتیج
کیا اسپورتیج QL نسل چهارم این ماشین است که معرفی و عرضه شده است و بر خلاف انتظار فعالان دنیای خودرو کیا اسپورتیج هیچگاه داخل ایران نتوانست موفقیت های گذشته خودش را تکرار کند . کیا اسپورتیج از زبان طراحی مشابه برادران سدان و بزرگتر خودش سود میبرد و با توجه به اینکه عمده قسمت های طراحی کیا اسپورتیج در مرکز طراحی آلمان انجام شده ظاهرش همخوانی بیشتر با سلایق اروپایی دارد. پیکربندی کیا اسپورتیج به گونه ای انجام شده که المان های لوکس و اسپرت زیادی در آن به کار رفته تا در بازار های مختلف طراحی آن مورد پسند واقع شود، مدرن به چشم بیاید و اصالت و یک دست بودن طراحی را هم کیا اسپورتیج بتواند به نمایش بگذارد. سبک طراحی کیا اسپورتیج و تویوتا CHR به کلی تفاوت دارد اما نکته مشهود در مورد هر دو ماشین جذابیت بصری میباشد که در هر کدام وجود دارد. به داخل کابین کیا اسپورتیج QL که وارد میشویم نخستین نکته قابل تامل هم جهت شدن فضای کابین با دیگر ساخته های کیا است که باعث شده تا طراحی کابین کیا اسپورتیج ارگونومیک باشد و با دیدگاه لوکس بودنی که در آن به کار گرفته شده است بتواند مخاطبان گوناگون را به آرامش دعوت کند. از نظر کیفیت کیا اسپورتیج QL ماشین خوبی است و به رسم ماشین های کره ای تا جای ممکن سعی شده که در لیست تجهیزات این ماشین آپشن جای دهند. از سبک طراحی متفاوت تویوتا CHR و کیا اسپورتیج که گذر کنیم تویوتا CHR سطح کیفیت بالاتری دارد، از نظر آپشن برابر به نظر میرسند و ابعاد آنها هم در بخش های سرنشینان، صندوق بار و ... تفاوت کمی با یکدیگر دارند و میتوان برابر دانست.

یکی از نقاط و در عین حال نقاط ضعف کیا اسپورتیج پیشرانه ۲.۴ لیتری مورد استفاده در آن است که قدرت و گشتاور خوبی دارد اما تکنولوژی به کار رفته در آن قدیمی میباشد. یعنی همان پیشرانه ۴ سیلندرکه ۲۳۵۹ سی سی حجم دارد و قابلبت تولید ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۳۷ نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد که در کیا سورنتو، هیوندای سانتافه، کیا اسپورتیج نسل قبل و ... به کار گرفته شده است. گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک وظیفه انتقال قدرت به ۴ چرخ ماشین را دارد که عملکرد خوبی دارد و تعویض دنده هایی به موقع اما گاها با تاخیر را انجام میدهد. کیا اسپورتیج از نظر استهلاک وضعیت مناسبی دارد و هزینه های نگهداری کیا اسپورتیج هم با توجه به قیمت خوب است اما با بالا رفتن کارکرد کیا اسپورتیج استهلاک زیادی را از خودش نشان میدهد و هزینه های نگهداری کیا اسپورتیج QL هم افزایش میباید. وضعیت فنی کیا اسپورتیج در مجموع خوب است و توانایی حرکتی آن بهتر از تویوتا CHR است اما از نظر استهلاک و اصطکاک، هماهنگی در میان مولد و انتقال قدرت و تکنولوژی تویوتا CHR کاملا ماشین بهتری میباشد.

کیا اسپورتیج سواری نسبتا نرم و شهری را ارائه میکند و با هندلینگ خوبی که از نسل های گذشته به ارث برده است یک سواری خوب و خوش دست را ارائه میکند و مجموع تقسیم وزن و طراحی شاسی و ... آن به خوبی و با هماهنگی انجام شده است.

کیا اسپورتیج در مجموع به عنوان یک کامپکت کراس اوور نیمه لوکس ماشین خوبی است و ویژگی هایی که به نمایش میگذارد قابل قبول است اما در ایران کیا اسپورتیج QL همواره با قیمت غیر رقابتی و غیر منطقی به فروش رسیده است و فروش و عرضه آن به صورت کاملا محدود انجام شده که همه اینها اوضاع را به نفع تویوتا CHR تغییر میدهد.


مقایسه تویوتا CHR با کیا اسپورتیج
نقد و بررسی

کد محتوا: ۱۷۴۷۵

ارسال: یک‌‌شنبه، ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴:۰۵

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵:۴۰

کلید واژه‌‌ها: کیا، تویوتا، تویوتا CHR، کیا اسپورتیج، کراس اوور

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: ماشین ۳

بازدید: ۳۸۱۰

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.