با مسکوت ماندن طرح ساماندهی بازار خودرو مخالفیم

  بهرام پارسایی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به متضرر شدن مصرف کننده در این روش قیمت‌گذاری افزود: خودروسازان تصمیم می گیرند که چه زمان خودرو را انبار و یا آن را به بازار عرضه کنند و این درحالی است که تا زمانی که قانون مشخصی برای نظارت بر صنعت خودرو وجود نداشته باشد وضعیت بازار بر همین منوال است.  

سه‌‌شنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴:۳۵ |

به گزارش کاردو به نقل از خبر خودرو، نماینده کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت گذاری خودرو براساس خود اظهاری شرکت های خودرو ساز و با میل آنها انجام می شود ، درحالی که هیچ نظارتی برآن وجود ندارد.

بهرام پارسایی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرخودرو با اشاره به متضرر شدن مصرف کننده در این روش قیمت گذاری افزود: خودرو سازان تصمیم می گیرند که چه زمان خودرو را انبار و یا آن را به بازار عرضه کنند و این درحالی است که تا زمانی که قانون مشخصی برای نظارت بر صنعت خودرو وجود نداشته باشد وضعیت بازار بر همین منوال است.

وی با اشاره به اینکه یکی از بندهای قانون ساماندهی درخصوص نظارت بر نحوه قیمت گذاری این کالا است گفت: پس از ۱۰ دوره برگزاری مجلس شورای اسلامی این اولین طرح جدی برای ساماندهی بازار خودرو است بنابراین با ارائه گزارش کمیسیون صنعت در خصوص مسکوت ماندن طرح ساماندهی بازار خودرو ما با آن مخالفت خواهیم کرد و خواستار خروج آن از حالت مسکوت خواهیم بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مصرف کنندگان را از وضعیت بازار خودرو ناراضی دانست و ادامه داد: این طرح با رای ۱۶۰ نماینده در کمیسیون مواجه شد اما چرا کمیسیون با اجرای آن همکاری نمی کند و پیشنهاد مسکوت ماندن آن عنوان شده است، تعجب می کنم.

پارسایی افزایش افسار گسیخته قیمت خودرو را دلیل لزوم تصویت قانون نظارت بر همه ابعاد خودرو اعلام کردو گفت: درطرح ساماندهی وضعیت قیمت گذاری خودرو ‌، نحوه قیمت گذاری و کیفیت آن مطرح شده است.

وی با اشاره به افزایش تعرفه واردات خودرو از ۵۵ درصد در سال ۹۶ به ۹۵ درصد در سال جاری افزود: ما خواهان بازگشت تعرفه به رقم سال گذشته هستیم زیرا تعرفه ۵۵ درصد ضربه ای به تولید و اشتغال وارد نکرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم باید از نمایندگان خود درخواست رسیدگی وضعیت فعلی بازار خودرو و ساماندهی آن را داشته باشند.


با مسکوت ماندن طرح ساماندهی بازار خودرو مخالفیم
خبر

کد محتوا: ۱۷۴۷۱

ارسال: سه‌‌شنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴:۳۵

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶:۵۴

کلید واژه‌‌ها: خودروسازان ، قیمت خودرو ، بهرام پارسایی ، خبر خودرو ، اخبار خودرو

نوع: خبر

فرستنده:

منبع:

بازدید: ۱۰۷۴

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.