در بازار داخلی کشور، جای کدام خودروها و برندها خالی است؟

  همان‌گونه که می‌دانید، بازار خودرویی ایران یکی از محدود ترین بازارها از نظر وجود انواع برندها و خودروهای مختلف بوده و این موضوع همواره یکی از بزرگ ترین انتقادات مشتریان و کارشناسان این حوزه بوده است.  

شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶:۴۷ |

در این مطلب قصد داریم با بررسی جامع بازار خودرویی کشور، نام چندین برند و خودرویی که جای خالی آن‌ها در کشور حس می‌شود را بیان کنیم تا بدین وسیله بتوانیم عدم تنوع محصولات موجود در بازار داخلی کشور را بهتر نمایش دهیم.

۱-شورولت
یکی از برندهای مشهور در بازار بین المللی که غیبت آن در بازار خودرویی کشور به شدت حس می‌شود، شورولت نام دارد. شورولت یک برند آمریکایی بوده که در گذشته دور در بازار داخلی کشور حضوری فعال داشت اما پس از انقلاب اسلامی و ممنوعیت ورود خودروهای آمریکایی به صورت پلاک ملی، از حضور در بازار داخلی کشور باز ماند.

حال اگر روزی دوباره شورولت بتواند به بازار داخلی کشور باز گردد، قطعا خودروهایی همچون سیلورادو، کامارو، کوروت، سونیک و … با استقبال زیادی در بازار خودرویی کشور رو به رو خواهند شد.

۲-فورد
از دیگر برندهایی که غیبت آن در بازار خودرویی کشور به شدت حس می‌شود، فورد نام دارد. فورد نیز همانند شورولت یک برند خودروساز آمریکایی است که در تمامی کلاس‌ها، خودروهایی قدرتمند و با کیفیت را تولید می‌کند. این برند نیز همانند همتای خود، پس از انقلاب اسلامی، به دلیل ممنوعیت ورود خودروهای آمریکایی با پلاک ملی به کشور، نتوانست به صورت انبوه محصولات خود را به بازار خودرویی ایران عرضه کند.

حال اگر روزی فورد بتواند به بازار داخلی کشور باز گردد، قطعا خودروهایی همچون F۱۵۰، ماستانگ، فوکوس، فیستا و … با استقبال زیادی در بازار خودرویی کشور رو به رو خواهند شد.

۳-اینفینیتی
از دیگر برندهایی که نبود محصولات آن در بازار داخلی کشور به شدت حس می‌شود، اینفینیتی نام دارد. اینفینیتی شرکت زیر مجموعه و لوکس ساز کمپانی ژاپنی نیسان محسوب شده و در تولید اتومبیل‌های با کیفیت و پر قدرت مشهور است. این برند در کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر نقاط جهان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است اما با توجه به عدم حضور آن در بازار داخلی کشور، مابین مشتریان ایرانی از محبوبیت چندانی برخوردار نیست.

طبق این موضوع، حال اگر روزی اینفینیتی بتواند به بازار داخلی کشور راه یاید، قطعا خودروهایی همچون QX۵۰، QX۸۰، QX۶۰ و … با استقبال زیادی در بازار خودرویی کشور رو به رو خواهند شد.

۴-واکسهال
یکی دیگر از برندهایی که می‌توان از آن به عنوان یک شرکت درجعه یک و با کیفیت در زمینه تولید خودرو یاد کرد، واکسهال نام دارد که غیبت آن نیز در بازار خودرویی ایران محسوس است. واکسال یک شرکت انگلیسی بوده که در حال حاضر تحت مالکیت کمپانی آلمانی اوپل بوده و در زمینه تولید و عرضه خودروهای هاچبک، کراس اوور، ون‌ و سواری شهرت جهانی را دارا است و تولیدات آن از آمار فروش خوبی نیز برخوردار هستند.

طبق این موضوع، حال اگر روزی واکسهال بتواند به بازار داخلی کشور راه یاید، قطعا خودروهایی همچون موکا، کورسا، گرندلند، آسترا، مووانو و … با استقبال زیادی در بازار خودرویی کشور رو به رو خواهند شد.

۵-سوبارو
از دیگر برندهایی که جای خالی محصولات آن در بازار خودرویی ایران به شدت حس می‌شود، سوبارو نام دارد. سوبارو یک برند ژاپنی بوده که در ساخت خودروهای جان سخت و با کیفیت با راندمان بالا بسیار مشهور بوده و از طرفداران زیادی در سرتاسر جهان برخوردار است. اما در بازار خودرویی کشور، این برند خوش نام هیچگاه نتوانست موقعیت خوبی را به دست آورد، زیرا به دلیل کم کاری نمایندگی سوباره در ایران و عدم تبلیغ خودروهای این کمپانی درسطح شهرها، خریداران به سمت خرید خودروهای دیگر برندها رفته و محصولات با کیفیت سوبارو حضوری کوتاه مدت را در بازار کشور داشتند.

حال اگر روزی سوبارو مجددا بتواند به بازار داخلی کشور راه یاید، قطعا خودروهایی همچون STI WRX، فارستر، ایمپرزا و … با هدف گذاری درست و تبلیغات گسترده، می‌توانند با استقبال زیادی در بازار خودرویی کشور رو به رو شوند.

۶-آئودی
از دیگر برندهایی که همواره به نبود محصولات آن در بازار داخلی کشور انتقاد زیادی شده است، آئودی نام دارد. کمپانی آئودی یک برند خودروساز آلمانی بوده که زیر مجموعه هولدینگ فولکس واگن به شمار رفته و در ساخت اتومبیل‌های پر قدرت و با تکنولوژی بالا بسیار توانمند است.

برند آئودی به صورت بسیار محدود در سال های گذشته به وسیله چند شرکت متفرقه، در بازار داخلی کشور حضور یافت اما هرگز نتوانست محبوبیت دیگر خودروسازان آلمانی را در کشور پیدا کند. حال اگر روزی آئودی مجددا بتواند به بازار داخلی کشور راه یاید، قطعا خودروهایی همچون سری A ،S ،TT، سری Q و … با هدف گذاری درست و تبلیغات گسترده، می‌توانند با استقبال زیادی در بازار خودرویی کشور رو به رو شوند.

۷-جگوار
یکی دیگر از برندهایی که عدم حضور محصولات آن در بازار داخلی کشور بسیار محسوس است، جگوار نام دارد. جگوار یک برند قدیمی انگلیسی بوده که در ساخت خودروهای پر قدرت و با کیفیت بسیار مشهور است و از طرفداران بی شماری در سرتاسر جهان برخوردار است. پس از توافق هسته‌ای موسوم به برجام، زمزمه های ورود این برند انگلیسی به کشور شنیده شد، اما تا بحال هنوز خودرویی از این برند خوش نام، موفق به دریافت پلاک ملی در دو سال اخیر نشده‌اند.

حال اگر روزی جگوار بتواند به صورت انبوه و بدون محدودیت وارد بازار داخلی کشور شود، قطعا خودروهایی همچون F-PACE، I-PACE، F-TYPE، XE، XF و … به راحتی متوانند نظر مشتریان ایرانی را به خود جلب نمایند.


در بازار داخلی کشور، جای کدام خودروها و برندها خالی است؟
یادداشت

کد محتوا: ۱۵۴۶۵

ارسال: شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶:۴۷

به روز شده: شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴:۴۶

کلید واژه‌‌ها: شورولت، فورد، اینفینیتی، واکسهال، سوبارو، آئودی، جگوار، بازار داخلی کشور، در بازار داخلی کشور، جای کدام خودروها و برندها خالی است

نوع: یادداشت

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۱۱۷

زبان: پارسی

(۷ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۳۹۷ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.