در گفتگو با رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران

در ادمه روزهای مبهم بازار خودرو؛ تفاوت چشمگیر قیمت کارخانه و بازار خودروهای داخلی

  پس از اعلام افزایش قیمت ۹.۶ درصدی خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان از اواخر خرداد ماه عرضه قطره چکانی خودرو به بازار موجب افزایش چشمگیر اختلاف قیمت خودروهای مذکور در کارخانه و بازار شده است.  

یک‌‌شنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳:۳۳ |

به گزارش کاردو به نقل از خبر خودرو، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در خصوص آخرین وضعیت بازار خودروهای داخلی گفت : پس از اعلام افزایش قیمت ۹.۶ درصدی خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان از اواخر خرداد ماه عرضه قطره چکانی خودرو به بازار موجب افزایش چشمگیر اختلاف قیمت خودروهای مذکور در کارخانه و بازار شده است.

سعید موتمنی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به افزایش اختلاف قیمت خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان در کارخانه و بازار گفت: هر چند پس از اعلام رسمی افزایش ۹.۶ درصدی قیمت خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان قیمت این خودروها در کارخانه به همین میزان افزایش یافته است اما این خودروها در بازار با قیمت بسیار بیشتری به فروش می رسند.

وی در ادامه افزود : در حال حاضر خودروی تندر پلاس اتومات با ۱۴ میلیون ، ساندرو اتومات با ۱۶ میلیون و ساندرو استپ وی با ۱۸ میلیون تومان افزایش نسبت به قیمت کارخانه ، در بازار به فروش می رسند.

وی با اشاره به عدم نظارت بر بازار خودرو گفت : در حال حاضر فردای بازار خودرو را نمی توان پیش بینی کرد و محدودیت عرضه باعث شده است که مصرف کنندگان همچنان با پرداخت هزینه های اضافی متضرر شوند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در خصوص وضعیت عرضه خودرو به بازار گفت : حدود ۲ هفته قبل برای آرام کردن شرایط بازار عرضه خودرو افزایش یافت اما با ابلاغ بیانیه افزایش قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان، خودروسازان عرضه خودرو به بازار را متوقف کرده و در حال حاضر منتظر اعلام قیمت‌های جدید هستند.

وی در ادامه با بیان عدم نظارت شورای رقابت بر قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان اظهار داشت : نباید افزایش قیمت این خودروها چند هفته زودتر اعلام می‌شد بلکه باید دو یا سه روز زودتر از زمان مقرر اعلام می شد تا آشفتگی های کنونی به وجود نیاید.

وی در ادامه افزود : در حال حاضر اختلاف قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان در کارخانه و بازار بسیار زیاد است به طوریکه برای مثال خودرو تندر پلاس دنده ای با ۱۵ میلیون ، پژو پارس LX با ۹ میلیون ، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با ۵.۲ میلیون و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با ۴.۵ میلیون افزایش نسبت به قیمت کارخانه در بازار به فروش می رسند.

موتمنی در ادامه افزود : به علت محدویت عرضه خودروهای مونتاژی نیز با اختلاف قیمت های بسیار زیاد در بازار به فروش می رسند به طور مثال خودرو سراتو با ۳۶ میلیون ، مزدا تیپ ۳ با ۵۹ میلیون و پژو ۲۰۰۸ با ۴۷ میلیون تومان افزایش نسبت به قیمت کارخانه در بازار فروخته می شوند.

وی در پایان گفت : در شرایط کنونی بازار خودرو علاوه بر مصرف کننده ، فروشندگان نیز گله‌مند هستند زیرا نظارتی بر بازار وجود ندارد و بازار خودرو کاملا غیر قابل پیش بینی شده است و مشخص نیست که آیا فردا خودرو به بازار عرضه می شود یا خیر و آیا قیمت ها افزایش خواهد یافت یا خیر ؛ در این شرایط فروشندگان برای جایگزینی خودرویی که امروز به فروش می‌رسد فردا باید چند میلیون تومان بیشتر هزینه نمایند.


در گفتگو با رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران
در ادمه روزهای مبهم بازار خودرو؛ تفاوت چشمگیر قیمت کارخانه و بازار خودروهای داخلی
گفتگو

کد محتوا: ۱۵۴۶۳

ارسال: یک‌‌شنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳:۳۳

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸:۳۴

کلید واژه‌‌ها: اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو، خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان، افزایش قیمت، آشفته بازار

نوع: گفتگو

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: خبر خودرو

بازدید: ۵۴۹

زبان: پارسی

(۵ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.