نوآوری ها
برای نخستین بار در بین خودروهای ساخت داخل شاهد استفاده از سقف دو رنگ در برلیانس C۳ هستیم و مشتری می تواند از بین رنگ های مشکی ، نقره ای و سفید یکی را برای سقف خود انتخاب کند.
هم چنین برلیانس C۳ نخستین خودروی ساخت داخل است که استاندارد های یورو ۵ را پاس کرده و از این نظر می تواند مورد توجه طرفداران محیط زیست در داخل کشور واقع شود.
سیستم تعلیق این خودرو نیز نسبت به نمونه ی هاچ بک بروز رسانی شده و سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و میله پیچشی درعقب به خوبی وظایف خود را انجام می دهد.
مزایا و معایب
از جمله مهم ترین مزایای این خودرو می توان به ترمز خوب آن اشاره کرد که حتی در صورت سنگین بودن خودرو به خوبی عمل می کند و شاهد قفل کردن سیستم ABS در چاله های مسیرهای نا هموار نخواهید بود.
مورد مثبت بعدی در مورد برلیانس C۳ سیستم بلوتوث این خودروست که به راحتی به تلفن همراه شما متصل شده و مکث و قطعی در کار آن مشاهده نمی شود. سیستم صوتی این خودرو نیز کمی بهتر از خودروهای وطنی عمل می کند گرچه هنوز هم می تواند بهتر شود.
یکی از معایب اصلی این خودرو در هنگام عرضه ، موتور آن بود که برای مصارف شهری کافی به نظر می رسید اما در مصارف جاده ای و نیمه آفرودی ، به خصوص با توجه به جاده های شیب دارد و نه چندان استاندارد کشور ما ، می توانست موجبات دردسر راننده را فراهم کند.
در طی چند ماه اخیر پارس خودرو مدل مجهز تر این خودرو با موتور ۱۶۵۰ سی سی را به بازار ارایه کرده که نسبت به مدل قبلی ، با پیشرفت هایی در توان و گشتاور روبرو بوده و برای اندام این خودرو ، گزینه ی مناسب تری محسوب می شود.
فضای صندوق عقب این خودرو چندان مطلوب نیست و با توجه به قیمتی که هم اکنون دارد ، خریداران می توانند به سراغ خرید نسخه های سدان بروند که در مسافرت های خانوادگی فضای بیشتری را برای وسایل شان مهیا می کند.
همانند بسیاری دیگر از خودروهای چینی که معمولا از قطعات فنی با کیفیت تر نسبت به خودروهای داخلی در ساخت آنها استفاده می شود ، مشکل گرانی قطعات نیز در خصوص این خودرو وجود دارد.
قیمت و شرایط بازار
در ابتدا باید ذکر کنیم که مدل دنده ای برلیانس C۳ بسیار محدود به بازار ارایه شده و اکثر مدل های موجود از نوع اتوماتیک هستند.
نسخه ی ۱.۵ لیتری
نسخه های ۱.۵ لیتری برلیانس C۳ عرضه ی محدودی در بازار داشتند و از اواخر سال گذشته با نسخه های ۱.۶۵ لیتری جایگزین شدند که البته به آپشن های بیشتری نیز مجهز است. در حال حاضر نمونه های صفر کیلومتر این خودرو در آگهی های مجازی با پیش پرداخت حدود سی میلیون تومانی و اقساط کمتر از دو میلیون تومان به فروش می رسند. حواله های این مدل نیز قیمتی در حدود ۶۳ میلیون تومان دارد. نسخه های کارکرده ی این خودرو را نیز می توانید با قیمتی در حدود ۶۱ میلیون تومان خریداری کنید.
مشخصات فنی
ابعاد بر حسب میلی متر ۴۲۱۰-۱۷۹۰-۱۵۲۰
فاصله ی بین دو محور ۲۵۸۰ میلی متر
وزن خالص ۱۲۴۰ کیلوگرم
حداکثر توان موتور ۱۰۳ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۱۳۸ نیوتون متر
جعبه دنده دستی پنج سرعته یا اتوماتیک چهار سرعته
ترمزها جلو دیسکی تهویه شونده ، عقب دیسکی
فرمان برقی
مصرف سوخت ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
نسخه ی ۱.۶۵ لیتری
در حال حاضر این خودرو از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات سایپا و پارس خودرو قابل خرید است و قیمت ۶۷ میلیون و ۷۹۶ هزار تومانی برای آن اعلام گردیده است. هم چنین می توانید این خودرو را پیش پرداخت سی میلیون تومانی و وام از ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان خریداری کنید. نسخه های کارکرده ی این مدل معدود هستند و احتمالا با حباب قیمتی به فروش می رسند ، بنابراین خرید نسخه ی صفر به صورت نقدی یا اقساطی در حال حاضر به صرفه تر است. در این نسخه جعبه دنده ی دستی به کل حذف شده و فقط به صورت چهار سرعته ی اتوماتیک به فروش می رسد.
مشخصات فنی
ابعاد بر حسب میلی متر ۴۲۱۰-۱۷۹۰-۱۵۲۰
فاصله ی بین دو محور ۲۵۸۰ میلی متر
وزن خالص ۱۲۴۰ کیلوگرم
حداکثر توان موتور ۱۱۴ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۱۵۴ نیوتون متر
جعبه دنده اتوماتیک چهار سرعته
ترمزها جلو دیسکی تهویه شونده ، عقب دیسکی
فرمان برقی
مصرف سوخت ۷.۶ لیتر در هر صد کیلومتر