کدومو بخرم

کیا سراتو ۲.۰ آپشنال بخرم یا هیوندای اکسنت؟

  برای بسیاری از مصرف کنندگان بازار خودرو، انتخاب بین خودروهای موجود در یک رده قیمتی، کار دشواری به نظر می‌رسد.  

شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵:۰۶ |

در این بخش قصد داریم خودروهای کیا سراتو آپشنال ۲ لیتری و هیوندای اکسنت را که در یک رده قیمتی قرار دارند از منظر مشخصات فنی، امکانات رفاهی، طراحی، قیمت و بازار دست دوم مقایسه کنیم که در ادامه ویژگی های هرکدام را به طور مختصر شرح می‌دهیم.

مشخصات فنی


پس از توقف واردات کیا سراتو TD و تغییر نسل آن، سایپا اقدام به مونتاژ این خودرو در مجموعه خود کرد. این شرکت، سراتو را با دو پیشرانه ۱.۶ و ۲ لیتری به بازار عرضه می‌کند. نسخه مورد بررسی، به یک پیشرانه ۲ لیتری مجهز است که این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۵۶ اسب‌بخار در دور ۶۲۰۰ و بیشینه گشتاور ۱۹۴.۲ نیوتن‌متر در دور ۴۳۰۰ است. این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده خودکار شش سرعته با قابلیت تعویض از پشت فرمان، به محور جلوی این خودرو منتقل می‌شود. با این مشخصات این خودرو تنها ۱۰.۵ ثانیه زمان نیاز دارد تا سرعت خود را از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و در نهایت قادر است تا به بیشینه سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. کیا سراتو ۱۳۱۰ کیلوگرمی در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی، میزان ۷.۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند.


کرمان موتور، هیوندای اکسنت را با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری به بازار عرضه می‌کند. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۲۲ اسب‌بخار در دور ۶۳۰۰ و بیشینه گشتاور ۱۵۵ نیوتن‌متر در دور ۴۲۰۰ است. این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده چهار سرعته خودکار به محور جلوی این خودرو منتقل می‌شود. با این مشخصات این خودرو ۱۰۶۰ کیلوگرمی تنها ۱۱.۵ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و در نهایت می‌تواند سرعت خود را به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت برساند. این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی، ۶.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

در بخش مشخصات فنی، سراتو ۲ لیتری، به مراتب قدرت بیشتری را نسبت به هیوندای اکسنت ۱.۶ لیتری تولید می‌کند. اما به دلیل اضافه وزن ۲۵۰ کیلوگرمی سراتو نسبت به اکسنت، اندازه‌ای که اختلاف قدرت بین این دو خودرو وجود دارد، اختلاف عملکرد مشاهده نمی‌شود، اما با این وجود نیز، سراتو شتابگیری اولیه و ثانویه بهتری را نسبت به اکسنت دارد و به راحتی از آن عبور می‌کند.

بررسی امکانات رفاهی و طراحی
سایپا، سراتو ۲ لیتری آپشنال را با تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند دو کیسه هوا، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سانروف برقی، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل بر روی فرمان، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سنسور پارک دنده عقب، دوربین دنده عقب، پدال‌های تعویض دنده از پشت فرمان، سیستم مالتی مدیا با درگاه USB، AUX با شش بلندگو و رهیاب ماهواره‌ای به بازار عرضه می‌کند.

کرمان موتور، مجهزترین تریم اکسنت را با تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سانروف برقی(سفارشی)، سیستم تهویه مطبوع دستی(خودکار در تریم آپشنال)، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، حالت رانندگی eco، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی ۷ اینچی، نشان دهنده فشار باد لاستیک‌ها، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و کروز کنترل به بازار عرضه می‌کند. برخی از این تجهیزات رفاهی مانند سیستم تهویه مطبوع خودکار، سانروف و کروز کنترل تنها به صورت سفارشی برروی این خودرو قابل نصب هستند.

در بخش تجهیزات رفاهی، هر دو خودرو تجهیزات کاربردی و قابل قبولی را به سرنشینان ارائه می‌دهند، اما سراتو دارای پدال‌های تعویض دنده از پشت فرمان است که در اکسنت، موجود نیست، در آن سو، اکسنت دارای شش کیسه ایمنی هوا است که در سراتو، تنها دو عدد نصب شده است.

سخن آخر
امروز، نسل های جدید اکسنت و سراتو در بازارهای جهانی در حال عرضه شدن هستند که طراحی این دو خودرو مورد بررسی نسبت به نسل فعلی، کمی قدیمی و از مد افتاده شده است. برای افرادی که دنبال خرید یک سدان با قدرت پیشرانه بیشتر و فضای داخلی جادارتر هستند، باید گفت که سراتو گزینه مناسبی برای آن‌ها است. اما افرادی که دنبال خرید یک سدان کوچکتر با مصرف سوخت کمتر و تا حدودی به روزتر هستند، باید اکسنت را انتخاب کنند.

قیمت روز
قیمت ( در زمان نگارش)

کیا سراتو ۲.۰ آپشنال؛ ۱۱۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان

هیوندای اکسنت؛ ۱۱۴.۹۰۰.۰۰۰ تومان


کدومو بخرم
کیا سراتو ۲.۰ آپشنال بخرم یا هیوندای اکسنت؟
نقد و بررسی

کد محتوا: ۱۴۴۴۴

ارسال: شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵:۰۶

به روز شده: شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱:۲۳

کلید واژه‌‌ها: کیا، هیوندایی، کیا سراتو ۲.۰ آپشنال، هیوندای اکسنت

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت خودرونویس

بازدید: ۲۱۳۷

زبان: پارسی

(۷ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.