بازار خودرو ۹۷ نونوار می‌شود

نگاهی به چهار محصول تازه وارد در نیمه نخست امسال

  شاید اندکی دیر به بازار وارد شدند، اما حضورشان غنیمت است. همین‌که بعد از گذشت حدود ۱۰ سال پای خودروهای جدید هیوندای، سیتروئن و پژو به کشور باز شده و خودروساز بلندپرواز چینی نیز اقدام به توسعه محصولات تولیدی خود در کشور کرده، قدمی میمون برای صنعت خودروی کشورمان محسوب می‌شود.  

شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳:۰۸ |

با این حساب شرایط بهتری نیز برای خریداران کشورمان ایجاد می‌شود؛ چراکه با احتمال افزایش قیمت محصولات به‌دلیل رشد قیمت ارز و عدم تحقق عرضه محصولات مدرن با قیمت‌های قبلی، همچنان خرید محصولات روز صنعت خودرو جهان با بهایی مناسب یک شانس بزرگ برای متقاضیان داخلی است. سیتروئن سی۳، پژو ۳۰۱ جدید، هیوندای الانترا و چری تیگو۵ جدید اسامی چهار محصول تازه‌ای هستند که تا نیمه اول سال۹۷ در ایران به تولید انبوه رسیده و فضای جدیدی را در بازار خودرو ایجاد می‌کنند. اینجا به اختصار روی ۴ محصول تازه بازار ایران در رنج قیمتی ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان متمرکز شده و ویژگی‌های این محصولات را بررسی می‌کنیم.

سیتروئن سی۳
سیتروئن امسال از نخستین محصول خود با نام سی۳ که از طراحی متفاوت و جسورانه، موتور قدرتمند و امکانات جذاب بهره می‌برد رونمایی خواهد کرد. تصور دیدن نامزد جایزه بهترین خودروی سال اروپا در تهران به فاصله اندکی از تولید در فرانسه، مورد خوشایندی است و سایپا قرار است در سال ۹۷ با تولید هاچ‌بک سی۳ خلأ وجود یک اتومبیل اسپورت اروپایی را در محدوده قیمتی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان در بازار پر کند. علاوه‌بر طراحی جذاب و به‌روز سیتروئن سی۳، این خودرو به یک پیشرانه ۶/ ۱ لیتری ۴ سیلندر توربو با قدرت ۱۶۵ اسب بخار مجهز بوده که در کنار عملکرد مناسب و معقول در زمینه کشش و شتاب، با مصرف ۵/ ۴ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر خودرویی به غایت مقرون‌به‌صرفه است. ویژگی‌های مثبتی چون استفاده از پلاستیک و پارچه باکیفیت در اطراف داشبورد و رودری‌ها به جاذبه بیشتر این ماشین کمک می‌کند ضمن اینکه وجود یک نمایشگر لمسی بزرگ در بالای داشبورد و تزئینات رنگی درون اتاق کمک می‌کند تا حس متفاوتی هنگام سواری با سی۳ برای سرنشینان رقم بخورد.

 چری تیگو۵ نیو
یک کراس‌اوور جذاب چینی با طرح بدنه اختصاصی، فضای کابین لوکس و سطح ایمنی بالاتر از همیشه که در رنج قیمت ۱۰۰ میلیون تومان قرار است فروش بالایی را عاید بزرگ‌ترین خودروساز بخش خصوصی کشور کند. چری تیگو ۵ جدید که در اواسط سال ۲۰۱۷ میلادی (اردیبهشت ۹۶) به‌صورت رسمی در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی شده محصولی است روزآمد با ظاهری کاملا متفاوت از تیگو ۵ فعلی که در کلاس کراس‌اوورهای کوچک مانند هیوندای توسان قرار داشته و از یک موتور توربوی ۱۴۸ اسبی سود می‌برد. پوزه این خودرو از چراغ‌هایی سه قسمتی و پویا، سپری حجیم و پف آلود، کاپوت کوتاه و یک جلوپنجره عضلانی مواج تشکیل شده تا شکل نهایی کار به‌صورت جالب‌تر از محصولات قبلی چری دربیاید.
 
هیوندای الانترا
تنها هدف الانترا از ورود به خط تولید کرمان موتور، شکست دادن مزدا۳ و کیا سراتو است که در محدوده ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان در سال ۹۶ بیش از ۳۰ هزار دستگاه فروش داشته و توانستند نظر خریداران را به سمت خود جلب کنند. موتور الانترا با حجم دو لیتر و تکنولوژی پاشش مستقیم سوخت در سیلندرها ۱۵۶ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و ضمن داشتن یک سواری نرم، طراحی جذاب بدنه و البته رتبه ایمنی عالی از موسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا، به آپشن‌های روز در زمینه رفاهی و ارتباطی مجهز است. جالب اینکه الانترا به لطف استفاده از گیربکس تیپ‌ترونیک ۶دنده هندلینگ مناسب داشته و حال و هوایی اسپورت‌تر در مقایسه با ۲ رقیب مونتاژی دیگرش دارد.

پژو ۳۰۱ نیو
به لطف داخلی‌سازی ۵۰ درصدی سدان جدید پژو در ایران، احتمالا شاهد عرضه این خودرو با قیمتی در محدوده ۷۵ میلیون تومان خواهیم بود که با توجه به طراحی جدید بدنه و اتاق، اعتبار برند پژو و سطح امکانات خودرو شانس ۳۰۱ نیوفیس برای غلبه بر رقبای چینی متعدد حاضر در این کلاس بسیار بالا است. پژو ۳۰۱ ایکاپ در مدل جدید و ۲۰۱۷ به یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نوین به همراه صفحه‌نمایش لمسی هفت اینچی مجهز است و با داشتن دوربین دید عقب و سیستم ناوبری پیشرفته یکی از محصولات تکنولوژیک ساخت داخل است که می‌تواند باب میل خانواده‌های کوچک و کم‌جمعیت ایرانی قرار گرفته و تجربه خوبی از سواری با یک سدان اروپایی را نصیب آنها کند.


بازار خودرو ۹۷ نونوار می‌شود
نگاهی به چهار محصول تازه وارد در نیمه نخست امسال
یادداشت

کد محتوا: ۱۳۴۲۷

ارسال: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳:۰۸

به روز شده: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳:۴۷

کلید واژه‌‌ها: خودرو، بازار خودور ۹۷، هیوندایی، سیتروئن، پژو، چری تیگو ۵ نیو، افزایش قیمت خودرو

نوع: یادداشت

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

بازدید: ۱۸۶۰

زبان: پارسی

(۸ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.