چینی‌های گران‌قیمت!

مقایسه کوپا T۲۱۰ با تیگو ۷

  با گرانی ارز و سیاست‌های اقتصادی دولت، کم‌کم خرید خودروهای کره‌ای، فرانسوی و … برای شما بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت و خودروهای چینی نیز به بازه قیمتی ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیون تومان رسیده‌اند.  

پنج‌‌شنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱:۳۶ |

رشد قیمتی خودروهای چینی مربوط به شاسی‌بلندهای جدید بازار بوده اما نکته جالب افزایش قیمت خودروهای قدیمی اما پرطرفدار چینی مانند جک اس ۵ و تیگو ۵ است که به قیمت بالای ۱۰۰ میلیون تومان رسیده‌اند. چری تیگو ۷ را می‌توان اولین شاسی‌بلند جدید گران‌قیمت چینی دانست که با شرایط فروش ویژه توانسته نظر هموطنان را به‌خود جلب کند. اما نزدیک‌ترین رقیب این محصول در بازار ایران، در حال حاضر زوتی کوپا T۲۱۰ است که از لحاظ قیمتی بسیار نزدیک به‌هم هستند. امروز قصد داریم این ۲ چینی جدید را باهم بررسی کنیم تا ببینیم کدام گزینه بهتری برای خرید است. با چرخان همراه باشید…

طراحی خارجی
در بحث طراحی خارجی این دو محصول سلیقه بیشترین تاثیر را دارد. یکی از این محصولات کاملا اسپرت اما دیگری ترکیبی از طراحی لوکس و اسپرت را در خود گنجانده است. چری تیگو ۷ ظاهری اسپرت دارد که بیشتر برای قشر جوان جامعه نقش‌بندی شده است. در بخش جلویی طراحی ساختارشکنانه چری را مشاهده می‌کنیم که با چراغ‌های زاویه دار چهره‌ای جدید را پدید آورده است. بیشتر خودروسازان چینی، هنوز به زبان طراحی مخصوص خود دست نیافته‌اند و چری نیز در این راستا بسیار تلاش می‌کند و زبان طراحی این شرکت بیشتر مربوط به جلوپنجره کرومی می‌شود که نمای روبرویی خودرو را به دو نیم تقسیم می‌کند.

در چهره این خودرو کاملا قابل مشاهده است که کمپانی سازنده هنوز در طراحی به اصالت و پختگی نرسیده و سردرگمی بسیار در طراحی دیده می‌شود. خطوط عضلانی باعث شده تا کاملا حس قدرت از تیگو ۷ برداشت شود اما در برخی موارد مانند قسمت پشتی کمی زیاده روی شده است. نکته جالب در طراحی تیگو ۷، عدم کپی بودن طراحی خارجی آن است.

در طرف دیگر این مقایسه خودرویی قرار دارد که از لحاظ ظاهری، بیشتر بخش‌های آن یک کپی از محصولات معتبر جهان مانند فولکس‌واگن تیگوان و پورشه ماکان است. نمای جلویی کوپا T۲۱۰ کاملا فولکس‌واگن تیگوان را نشان می‌دهد که در جزئیات با هم تفاوت دارند. اگر از کپی بودن طراحی کوپا صرفنظر کنیم باید بگوییم که با یک خودروی زیبا و همچنین با یک طراحی معقول روبرو هستیم که نسبت به تیگو ۷ بخش‌های دوست‌داشتنی بیشتری دارد. طراحان ایتالیایی کوپا سعی کرده‌اند با قرار دادن بخش‌های خوب خودروهای آلمانی، یک محصول لوکس و زیبا را فراهم کنند که موفق نیز بوده‌اند. استفاده از خطوط ساده و بخش‌های کرومی در نمای جانبی و رینگ‌ و لاستیکی با سایز مناسب باعث شده تا یک طراحی باکیفیت را شاهد باشیم.
در بخش طراحی خارجی کوپا T۲۱۰ بیشتر به محصولات روز دنیا شبیه بوده و این به‌دلیل کپی‌برداری چینی‌هاست اما تیگو ۷ با یک طرح ابداعی به‌بازار عرضه شده است. در این بخش می‌توان کوپا T۲۱۰ را عامه‌پسندتر و موفق‌تر دانست.

 طراحی داخلی


در بخش طراحی داخلی هر ۲ خودرو بسیار خوب ظاهر شده‌اند. اما نکات منفی در طراحی داخلی تیگو ۷ بیشتر به‌چشم می‌خورد. اولین بخش ضعیف کابین این خودرو، بکارگیری متریال داخلی پلاستیکی بسیار ضعیف در برخی از قسمت‌ها مانند داشبورد است که برای چنین خودرویی ناامید کننده محسوب می‌شود. طراحی غربیلک فرمان نیز بسیار قدیمی و ساده است. دکمه‌های سخت‌افزاری کابین نیز می‌توانستند در طراحی بسیار بهتر باشند. از نکات مثبت کابین تیگو ۷ نیز می‌توان به صندلی‌های چرمی راحت و پنل پشت فرمانی زیبا اشاره کرد. در بحث فضای داخلی شاید مهمترین بخش، قسمت سرنشینان عقب باشد که تیگو ۷ برای افراد بلند قد نیز مناسب خواهد بود و شرایط قابل قبولی دارد. تیگو ۷ از لحاظ ابعادی ۴.۵ متر طول، ۱.۸۳۷ متر عرض دارد و فاصله محورهای آن نیز ۲.۶۷۰ متر است.

کوپا T۲۱۰ در بخش کابین یک چینی بسیار زیبا و باکیفیت است. طراحی مدرن و لوکس با متریال داخلی باکیفیت باعث شده تا در فضای داخلی این خودرو تمام تصورات ذهنی از خودروهای چینی دور ریخته شوند. از طراحی غربیلک فرمان گرفته تا راحتی بیش از حد صندلی‌ها همه از نکات مثبت فضای داخلی کوپا T۲۱۰ محسوب می‌شوند. کابین کوپا T۲۱۰  در بین خودروهای چینی بدون رقیب است و چری تیگو ۷ به هیچ وجه نمی‌تواند در این بخش حرفی برای گفتن داشته باشد. فضای سرنشینان کوپا به‌لطف ابعاد بزرگتر نسبت به تیگو ۷ جادار تر است. این خودرو ۴.۶ متر طول، ۱.۸۹۳ متر نیز عرض دارد و فاصله بین محورهای آن نیز ۲.۸۰۷ متر است.
در بخش فضای داخلی همانطور که گفته شد، کوپا T۲۱۰ شرایط بهتری نسبت به تیگو ۷ دارد.
 

مشخصات فنی
چری تیگو ۷ از موتور ۱.۵ لیتری توربو بهره می‌برد که قادر به تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور است. از لحاظ شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودروی چینی، توانایی قابل قبولی دارد و در حدود ۱۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌ٰرسد. گیربکس ۶ سرعته اتومات نیز یک گزینه هوشمندانه برای تیگو ۷ است چرا که گیربکس CVT تیگو ۵ چندان جذاب نیست و عملکرد مطمئنی ندارد. از لحاظ قدرت پیشرانه و فنربندی، شما بدون مشکل می‌توانید در جاده‌های کوهستانی از تیگو ۷ لذت ببرید و اصلا عدم وجود سیستم چهارچرخ متحرک در این خودرو حس نمی‌شود.

در سوی دیگر این مقایسه حریف چندان ضعیفی قرار ندارد. پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژ محصول مشترک زوتی و میتسوبیشی، می تواند ۱۵۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ساخت ZF آلمان تمام نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این پیشرانه و گیربکس حداقل بر روی کاغذ برتر از تیگو ۷ بنظر می‌رسند البته نباید فراموش کنیم که از لحاظ وزنی کوپا، سنگین‌وزن‌تر است. از لحاظ شتاب اولیه هر دو خودرو شرایط یکسانی دارند اما در بخش هندلینگ کوپا T۲۱۰ را می‌توان یک خودروی معمولی دانست که عملکرد متوسطی دارد.

تجهیزات
دوربین ۳۶۰ درجه، سقف پانورامیک، سیستم استارت بدون کلید، گرم‌کن و جمع‌کننده‌ی الکتریکی آینه بغل، سنسور باران، بالابر الکتریکی در صندوق عقب، مودهای رانندگی اقتصادی و اسپرت، صندلی‌های تمام چرم، صندلی برقی راننده، ۶ کیسه هوا، نمایشگر ۹ اینچی، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، سنسور پارک جلو وعقب بخشی از تجهیزات کامل تیگو ۷ را نشان می‌دهند.

کوپا در بخش تجهیزات نه‌تنها چیزی از تیگو ۷ کم ندارد بلکه لیست کامل‌تری نیز دارد. صندلی‌های برقی جلو با روکش چرم و گرمکن سه حالته، سیستم تهویه دو منطقه‌ای، صندوق عقب برقی بهمراه سنسور پا، سقف پانوراما، سیستم ورود و استارت بدون کلید، ترمز پارک برقی بهمراه اتوهلد، شیشه‌ها و آینه‌های برقی با امکان تاشوندگی و کنترل از روی سویچ، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسورهای نور و باران، امکان انتخاب حالت رانندگی، فرمان چرمی، سنسورهای پارک جلو و عقب، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، سیستم هشدار خروج از خط، رادار نقطه کور، ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای تجهیزات این خودروی پر آپشن را تشکیل می‌دهند.
در آزمون ایمنی C-NCAP، تیگو ۷ موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی شده در حالی که کوپا ۴ ستاره دریافت کرده است.

کلام آخر
این یک حقیقت است که خودروهای چینی مانند هندوانه در بسته می‌مانند و عمر آنها چندان طولانی نیست و بعد از مدتی دچار مشکلات مختلف می‌شوند. مدت چندانی از حضور تیگو ۷ در بازار نمیگذرد و تحویل کوپا هنوز آغاز نشده. کیفیت مونتاژ و دوام این خودروها فقط با گذشت زمان مشخص می‌شود و نمی‌توان بطور قاطع نسبت به آنها نظر داد. لازم به‌ذکر است که مدل فول آپشن تیگو ۷ در حدود ۱۴۶ میلیون قیمت دارد و مدل فول کوپا تی۱۲۰ بنا بر اعلام شرکت عرضه کننده در حدود ۱۴۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت.


چینی‌های گران‌قیمت!
مقایسه کوپا T۲۱۰ با تیگو ۷
نقد و بررسی

کد محتوا: ۱۳۴۲۶

ارسال: پنج‌‌شنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱:۳۶

به روز شده: پنج‌‌شنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱:۴۳

کلید واژه‌‌ها: تیگو ۵، جک اس ۵، کوپا T۲۱۰، تیگو ۷، خودروهای چینی، قیمت خودروهای چینی، شاسی بلند، ارز

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۳۲۹۰

زبان: پارسی

(۷ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.