مقایسه سایپا کوئیک با پژو ۲۰۷ اتوماتیک، رقابت دو هاچ بک

  در این مطلب قصد داریم به مقایسه دو خودرو جدید در بازار داخلی کشور با نام‌های سایپا کوئیک (در نمونه فول آپشن) و پژو ۲۰۷ اتوماتیک بپردازیم و با نگاهی دقیق و کلی به هر بخش، برتری هر کدام از این خودروها را نسبت به دیگری بیان خواهیم کرد، با ما در ادامه این مطلب جذاب همراه باشید.  

سه‌‌شنبه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹:۴۶ |

۱-معرفی کلی
کوئیک توسط ‘گروه خودروسازی سایپا در سال ۱۳۹۶ به بازار خودرویی ایران معرفی شد و فروش محدود آن در اواخر سال گذشته آغاز و فروش انبوه آن به امسال موکول شده است. این خودرو یک هاچ بک اقتصادی و با آپشن‌های رفاهی زیاد بوده و در واقع نمونه تکامل یافته تیبا ۲ است.

اما در سوی دیگر این میدان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک مجددا در سال ۱۳۹۶ با تغییرات ظاهری وارد خط تولید ایران خودرو شد و دوباره به یکی از پر فروش ترین محصولات این شرکت خودروساز تبدیل گردید. لازم به یاداوریست که ۲۰۷ اتوماتیک نیز همانند کوئیک، یک خودرو هاچ بک و اقتصادی است.

۲-طراحی ظاهری
در رابطه با طراحی ظاهری هر دو خودرو، همانند مطالب قبلی باید گفت که نمای بیرونی هر خودرو با توجه به سلیقه مشتری هم می‌تواند زشت باشد و هم زیبا و نمی‌توان به صورت قطعی راجع به هر کدام از خودروها نظر خاصی را عنوان کرد. اما به اعتقاد کارشناسان، ۲۰۷ اتوماتیک با توجه به الگوریتم بهتر طراحی در بخش جلو، جانبی و عقب، خودرویی زیبا تر از کوئیک به شمار می‌رود.

۳-طراحی داخلی
حال نوبت به به بررسی نمای داخلی و کابین این دو خودرو می‌رسد که در این بخش نیز با توجه به نظر علاقمندان و کارشناسان، نمای داخلی ۲۰۷ اتوماتیک با توجه به قرارگیری بهتر ادوات در مکان مناسب و هم چنین جنس متریال بهتر، مناسب تر از سایپا کوئیک بوده و در این قسمت نیز پژو ۲۰۷ اتوماتیک پیروز میدان است.

۴-پیشرانه و عملکرد
در رابطه با پیشرانه و عملکرد این دو خودرو نیز می‌توان گفت که پژو ۲۰۷ اتوماتیک دارای یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۶ لیتر بوده که این موتور قادر به تولید ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور است که این نیرو تولیدی توسط یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک، به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

۲۰۷ اتوماتیک در زمانی برابر با ۱۲.۴ الی ۱۲.۶ ثانیه به سرعت صدکیلومتر در ساعت دست پیدا خواهد کرد و حداکثر سرعت آن ۱۸۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود. همچنین، مصرف سوخت این مدل در نمودار سیکل ترکیبی، به صورت مجموع مسیر شهری و اتوبان برابر با ۶.۹ الی ۷.۱ لیتر بنزین اعلام شده و استاندارد آلایندگی آن یورو ۴ است. (گنجایش باک این مدل برابر با ۵۰ لیتر است)

اما در سوی دیگر این میدان، کوئیک دارای یک پیشرانه چهار سیلندر ۸ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۵ لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۸۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۲۸ نیوتن متر که این نیرو تلوید در نمونه اتوماتیک، توسط یک گربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

کوئیک در زمانی برابر با ۱۳.۵ الی ۱۴ ثانیه (با توجه به تخمین کارشناسان و مشخصات این پیشرانه) به سرعت صدکیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن در حدود ۱۷۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود. همچنین، مصرف سوخت این مدل (با توجه به تخمین‌های انجام شده و نوع پیشرانه و وزن خودرو) در حدود ۶.۸ الی ۷.۰ لیتر بنزین در هر صدکیلومتر در ساعت خواهد بود و استاندادر آلایندگی آن برابر با یورو ۴ و قابل ارتقا به یورو ۵ است. (گنجایش باک این مدل برابر با ۴۱ لیتر است)

در این بخش با توجه به تمامی موارد، به طور کلی پژو ۲۰۷ اتوماتیک برتری بیشتری را نسبت به سایپا کوئیک دارا است.

۵-امکانات رفاهی
جال نوبت به بررسی امکانات رفاهی این دو خودرو می‌رسد که در این بخش سایپا کوئیک با داشتن مواردی همچون، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کروزکنترل یا محدود کننده سرعت، قفل مرکزی، مجهز به سیستم ترمز ABS+EBD، طراحی شده بر مبنای محافظت از عابر پیاده، سیستم کمکی ترمز BAS، صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی کودک (Iso-Fix)، قفل ایمنی کودک برای درب‌های عقب، کمربند ۳ نقطه‌ای، گرمکن شیشه‌ای عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم هشدار سرقت با بوق خودرو (VAS)، قفل شدن اتوماتیک درب‌ها در سرعت بالای km/h ۱۰، نشانگر باز بودن درب‌ها، باز شدن اتوماتیک درب ها هنگام تصادف، هشدار صوتی محدودکننده سرعت، سنسور پارک دنده عقب، سیستم هشدار نبستن کمربند راننده (SBR)، سیستم ضد سرقت ((Immoblizer)، صندلی برقی راننده، صندلی‌های عقب با قابلیت تاشو، جا لیوانی جلو، سیستم استارت دکمه‌ای، نشانگر وضعیت دنده، کامپیوتر سفری، نمایش دمای محیط بیرون، سوییچ تاشو، سیستم ورود به خودرو بدون سوییچ، فرمان برقی، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، کمربند ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، آینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی، چراغ‌های روشنایی در روز، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، برف پاک کن عقب، چراغ‌های همراهی تا درب منزل، نمایشگر لمسی ۷ اینچی+رادیو+USB، مجهز به رادیو + CD Player + USB، سیستم کنترل صوتی روی فرمان، مجهز به ۴ بلندگو در جلو و عقب مجهز به مسیریاب (Navigation)، مجهز به Bluetooth، دوربین دید عقب، خودرویی کامل از ۲۰۷ اتوماتیک به شمار می‌رود.

۶-قیمت در بازار
پیرامون قیمت این دو خودرو در بازار داخلی کشور باید گفت که پژو ۲۰۷ اتوماتیک با رنگ سفید و مدل ۱۳۹۷ (سال جاری)، دارای برچسب قیمتی ۵۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سایپا کوئیک فول پلاس دارای ارزش قیمتی برابر با ۴۸ میلیون ۵۰۰ الی ۵۰ میلیون تومان است که در این بخش با توجه به قیمت های اعلامی، کوئیک تنها از لحاظ قیمتی خودرویی مقرون به صرفه تر است.

نتیجه گیری
سرانجام، نوبت به نتیجه گیری در رابطه با این دو خودرو می‌رسد که با توجه به تمامی موارد، پیشنهاد ما برای انتخاب یکی از این دو خودرو، قطعا پژو ۲۰۷ اتوماتیک است. زیرا این خودرو به دلیل پیشرانه ای بهتر و قوی تر، شتاب اولیه بهتر، کیفیت ساخت بالا تر، کابینی زیبا تر، بازار دسته دوم بهتر (به صورت فرضی) و … خودرویی مناسب تر از کوئیک به محسوب شده و از ارزش خرید بالاتری برخوردار است. ضمن اینکه کوییک هنوز به طور انبوه وارد بازار نشده و از مشکلات احتمالی آن نمیتوان به طور قطع سختی به میان آورد.


مقایسه سایپا کوئیک با پژو ۲۰۷ اتوماتیک، رقابت دو هاچ بک
نقد و بررسی

کد محتوا: ۱۳۴۲۴

ارسال: سه‌‌شنبه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹:۴۶

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰:۳۳

کلید واژه‌‌ها: پژو ۲۰۷، سایپا کوئیک، هاچ بک،‌ایران خودرو، مقایسه سایپا کوئیک با پژو ۲۰۷ اتوماتیک

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۳۲۵۸

زبان: پارسی

(۵ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.