۵ دلیل برای عدم استقبال از پژو ۲۰۰۸

  کمپانی فرانسوی پژو را به همراه شرکت سیتروئن، می‌توان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان خودرو در سطح قاره اروپا با نام هولدینگ PSA محسوب کرد. کمپانی پژو از سالهای گذشته تاکنون یکی از شرکای اصلی گروه صنعتی ایران خودرو در کشور به شمار آمده و برخی محصولات خود را برای مونتاژ در اختیار این خودروساز ایرانی گذاشته است.  

چهارشنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵:۳۲ |

حال در این بررسی قصد داریم چند دلیل برای عدم خرید محصول جدید ایران خودرو و پژو (ایکاپ) با نام پژو ۲۰۰۸ را عنوان نماییم و طبق این مطلب، موارد منفی این مدل را به شما علاقمندان معرفی خواهیم کرد.

۱-قیمت
بی شک، مهم مسئله در رابطه با عدم خرید پژو ۲۰۰۸ از سوی خریداران، قیمت غیر منطقی این محصول است. زیرا پژو ۲۰۰۸ یک کراس اوور کوچک شهری محسوب شده و باید قیمتی اقتصادی و قابل دسترس عموم را دارا باشد. اما متاسفانه طبق سیاست فروش گروه صنعتی ایران خودرو، قیمت این مدل در حال حاضر مابین ۱۲۷ الی ۱۳۶ میلیون متغییر است و این ارزش قیمتی با مبلغی که قبل از عرضه این خودرو اعلام شده بود، بسیار متفاوت و عجیب است و به اعتقاد کارشناسان و علاقمندان این حوزه، پژو ۲۰۰۸ با قیمت فعلی، اصلا ارزش خرید را ندارد.

۲-عدم علاقه برخی مشتریان نسبت به برند پژو
یکی دیگر از موارد منفی در رابطه با این خودرو و دیگر خودروهای جدید پژو که وارد کشور شده‌اند، عدم علاقه برخی مشتریان نسبت به برند پژو است. در همین رابطه، این‌گونه می‌توان گفت که برخی از خریداران به طور محسوس از برندی همچون پژو ناراضی هستند و محصولات تولید توسط آن را مرود پسند خود نمی‌ پندارند که همین موضوع، باعث آن شده است که تولیدات جدید ایکاپ گاهی از اوقات با مشکلی همچون فروش کم و عدم استقبال رو به رو شوند که پژو ۲۰۰۸ نیز از این امر مستثنا نبوده و طبق گزارش‌های دریافتی، فروش این محصول به تازگی دچار افت زیادی شده است.

۳-حذف برخی از امکانات رفاهی
از دیگر موارد که می‌توان در رابطه به عدم خرید این محصول از سوی خریداران عنوان کرد، حذف برخی از امکانات رفاهی است. طبق بررسی‌های انجام شده، ایران خودرو اقدام به حذف برخی از امکانات رفاهی در این خودرو کرده است که مهم ترین این آپشن‌ها سانروف است.

طبق اعتقاد فعالان حوزه فروش در بازار خودرویی کشور، مشتریان ایرانی در اغلب اوقات به دنبال خودرویی فول آپشن هستند و مواردی همچون سانروف از اولویت‌های آن‌ها است و حذف این آپشن از روی یک خودرو، قطعا باعث افت فروش و عدم استقبال کافی از آن در این بازه قیمتی خواهد شد.

۴-پیشرانه‌ای حساس و پر خرج
همانگونه که می‌دانید، پژو ۲۰۰۸ از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ با حجمی برابر با ۱.۶ لیتر بهره میبرد که این موتور قادر به تولید ۱۶۳ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر گشتارو است که این قدرت تولید توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

اما این موتور همانگونه که پر قدرت است، دارای استهلاک بالا و حساسیت خاصی است. زیرا پیشرانه مورد نظر از سامانه توان بخش توربوشارژ برای تولید قدرتی بیشتر استفاده می‌کند و این امر به خودی خود موجب بروز حساسیت بسیار زیاد در این خودرو شده است و اگر مالک پژو ۲۰۰۸ مواردی همچون استفاده از بنزین سوپر و رسیدگی به موقع در هنگام بازرسی و سرویس‌های دوره‌ای را فراموش کند، می‌بایست منتظر بروز آسیب‌های جدی در این زمینه باشد.

۵-هندلینگ و فرمان پذیری ضعیف
سرانجام، نوبت به آخرین مورد پیرامون نکات منفی و عدم خرید پژو ۲۰۰۸ از سوی خریداران می‌رسد که یکی از ضعف‌های این خودرو، هندلینگ و فرمان پذیری ضعیف آن است. زیرا پژو ۲۰۰۸ به دلیل وزن پایین و دارا بودن فرمان برقی و سریع، در هنگام ورود به پیج‌های تند و جاده‌های مارپیچ، دچار عدم کنترل کافی در اغلب اوقات شده و اگر راننده این خودرو مبتدی و آشنا به سیستم فرمان برقی نباشد، احتمال بروز حادثه بسیار بالا خواهد بود.

به اعتقاد متخصصان، بهتر است هنگام رانندگی با این خودرو در پیچ‌های تند، سرعت خود را به سرعتی کمتر از حد مجاز کاهش داده تا بتوانید به طور مطمئن و کامل پیچ ها را پشت سر گذارید.
البته با توجه به اینکه در تاریخ نگارش این مطلب (فروردین ۱۳۹۷)، هنوز تعداد زیادی از این خودرو تحویل مشتریان نشده است، در مورد سایر معایب و ضعف های این محصول تازه وارد بازار نمی‌توان به طور کامل تری سخن گفت، اگر از خریداران این خودرو بوده و ماشین خود را تحویل گرفته اید، می‌توانید مشکلات و موضوعات خود را در قسمت نظرات با سایرین به اشتراک بگذارید.


۵ دلیل برای عدم استقبال از پژو ۲۰۰۸
یادداشت

کد محتوا: ۱۳۴۱۴

ارسال: چهارشنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵:۳۲

به روز شده: چهارشنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶:۳۶

کلید واژه‌‌ها: پژو، پژو ۲۰۰۸

نوع: یادداشت

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۱۶۱۶

زبان: پارسی

(۶ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.