تویوتا راو۴ مدل ۲۰۱۹ در نمایشگاه نیویورک رونمایی شد

  شرکت تویوتا یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه معرفی مدل‌های جدید خودرو است، در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۸ اقدام به رونمایی از مدل جدید تویوتا راو۴ کرد که یکی از خودروهای پرفروش از نوع کراس‌اوور است که دارای ظاهر و نمای اسپرت بوده و در مدل‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود که از جمله آن نوع هیبریدی تویوتا راو۴ مدل ۲۰۱۹ است.  

پنج‌‌شنبه، ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶:۲۵ |

از جمله پیش بینی‌هایی که تویوتا برای فروش مدل جدید راو۴ داشته است، پیشی گرفتن فروش این کراس‌اوور از سدان‌های پرفروش فعلی خود یعنی کمری و کرولا است. فروش بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه از مدل‌های مختلف راو۴ در آمریکا نشان‌دهنده افزایش ۱۵ درصدی فروش این شرکت بوده است که این روند در حال افزایش بوده و به زودی به اعداد بالاتری خواهد رسید.

گذشت بیش از ۲۲ سال از نسل اول این خودرو نشان می‌دهد تویوتا با ارائه نسل پنجم از راو۴ به دنبال چالشی است که بتواند یک خودروی جدید را جایگزین خودروی پرفروش قبلی خود بکند که البته در سابقه این برند، موارد این‌چنینی بسیار زیاد بوده است.

تویوتا در طراحی راو۴ مدل ۲۰۱۹ از نوع طراحی TNGA استفاده کرده است که قبل از این در پریوس و CH-R از آن استفاده نموده است. کراس‌اوور جدید و محبوب تویوتا از یک طراحی بدون خمیدگی‌های معمول در چراغ‌ها بهره برده است که همگی دارای طراحی تیز هستند و شکل و شمایل خاصی به چراغ این محصول جدید بخشیده‌اند.

این مدل از راو۴ یک تفاوت بزرگ با مدل‌های موجود در کشورمان دارد و آن کم بودن طول خودرو نسبت به مدل‌های فعلی و بلندتر بودن عرض آن است که به طور کلی سایز خودرو در مدل جدید و قدیم را متفاوت می‌نماید. طبق گفته تویوتا مشتری می‌تواند رنگ سقف متفاوت از بدنه خودرو را سفارش داده و تحویل بگیرد.

به طور کلی سایز خودرو به گونه‌ایست که از روبرو همانند یک خودروی کاملا اختصاصی برای آفرود نشان می‌دهد و حس خوبی به راننده و مسافرین برای سفرها و استفاده‌های روزمره خواهد داشت. کم شدن فاصله محورها در راو۴ مدل ۲۰۱۹ موید این است که فرمان‌پذیری در مدل جدید این خودرو ارتقا یافته است.

در بحث فنی نیز تغییراتی در مدل جدید راو۴ وجود دارد که از جمله آن امکان انتخاب سیستم تقسیم هوشمند برای گشتاور خودرو بوده که قابلیت تقسیم ۵۰ درصدی قوای محرکه خودرو بین چرخ‌های عقب و چرخ‌های جلو است که تماما به صورت مساوی انجام می‌شود. البته این فناوری به گونه‌ای طراحی شده است که در سرعت ثابت قطع شده و با کاهش مصرف سوخت به صورت تک دیفرانسل فعالیت می‌کند.

از دیگر ویژگی‌هایی که تویوتا برای راو۴ مدل ۲۰۱۹ بیان کرده است ارائه سه نوع سیستم دو دیفرانسیل است که طبق خواسه و انتخاب مشتری قابل ارائه خواهد بود. به طور مثال در مدل هیبرید مشتری می‌تواند از سیستم چهارچرخ محرک که به صورت اختصاصی توسط تویوتا طراحی شده است، انتخاب نماید. تویوتا نام آن را AWD-i اعلام کرده است که ۳۰ درصد قوای محرک خودرو را افزایش و بهبود می‌دهد.

تویوتا تغییر خاصی در پیشرانه مدل جدید راو۴ نداده است ولی طبق قولی که مسئولین فنی این شرکت در معارفه و رونمایی راو۴ مدل ۲۰۱۹ دادند، مصرف سوخت و هزینه‌هایی که معمولا برای خودروهای این‌چنینی وجود دارد، کاهش خواهد یافت. تویوتا این خودرو را در ارزان‌ترین مدل آن در مدل ۸ سرعته گیربکس اتوماتیک ارائه خواهد کرد و نمونه هیبریدی راو۴ مدل ۲۰۱۹ دارای گیربکس CVT است.

از دیگر مشخصات خودروی تازه وارد تویوتا به بازار خودروهای کراس‌اوور استفاده از موتور ۲.۵ لیتری است که قدرت ۱۷۶ اسب بخار و ۲۳۳ نیوتون متر گشتاور در مدل پایه، در اختیار راننده قرار خواهد داد. در مدل هیبرید که از قیمت بالاتری برخوردار است قدرت ۱۹۴ اسب بخار و همچنین ۲۰۶ نیوتون متر گشتاوری است که برای راننده قابل استفاده خواهد بود. گفتنی است که قدرت اضافه تولیدی در مدل هیبریدی توسط موتور الکتریکی خواهد بود که روی محورهای جلو و عقب فعالیت خواهند کرد.

از مشخصات داخلی این خودرو نیز می‌توان به ساده‌تر شدن فضای آن اشاره کرد که زیبایی خاصی به آن بخشیده است. تویوتا در این مدل سعی کرده است از کلیدهای کمتری استفاده کند و فضای مینیمالی را به راننده و سرنشینان القا نماید. در مدل پایه این خودرو استفاده از نمایشگر ۷ اینچی و در مدل گرانتر نمایشگر ۸ اینچی وجود دارد که در کنار آپشن‌هایی مانند ناوبری ماهواره‌ای، دوربین عقب و ارتباط با بلوتوث برای همه مدل‌ها و قابلیت انتخاب آپشن‌های بیشتر با پرداخت هزینه، یک خودروی ایده‌ال برای قشر طرفدار این برند در بازار خواهد بود.

از جمله تغییراتی که راو۴ مدل ۲۰۱۹ با نسخه قدیمی آن داشته است، ارتقا در سیستم ایمنی آن است که با ارائه آپشن‌های مختلف ایمنی مانند سیستم جلوگیری از برخورد، هشدار خروج از خط، تشخیص عابر پیاده، ترمز اضطراری خودکار و تنظیم خودکار روشنایی اصلی توسط تویوتا همراه شده است. مدل‌های گرانتر این خودرو دارای سیستم خودران نوع ۲  خواهند بود که با استفاده از ابزارهای جانبی مانند کروز کنترل، کنترل کننده خودرو در بین خطوط و سیستم شناسایی علائم جاده کیفیت خوبی را برای استفاده در مواقع نیاز برای راننده را فراهم می‌کنند.

قیمت این مدل از راو۴ مشخص نشده است و اعلام جزئیات بیشتر از قیمت‌گذاری مدل ۲۰۱۹ این خودرو به پیش‌فروش زمستان موکول شده است ولی ارزان‌ترین مدل این خودرو در حال حاضر با قیمتی در حدود ۲۵ هزار دلار در بازارهای جهانی فروخته می‌شود.


تویوتا راو۴ مدل ۲۰۱۹ در نمایشگاه نیویورک رونمایی شد
نقد و بررسی

کد محتوا: ۱۳۴۱۱

ارسال: پنج‌‌شنبه، ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶:۲۵

به روز شده: پنج‌‌شنبه، ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴:۳۸

کلید واژه‌‌ها: تویوتا، تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۹

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۱۵۹۷

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.