بررسی تویوتا کمری ۲۰۱۸+ فیلم

  شرکت تویوتا یکی از شناخته‌شده‌ترین کمپانی‌های طراح و عرضه‌کننده خودرو است. سری محصولات تویوتا کمری (Toyota Camry) این کمپانی از محبوب‌ترین دسته محصولات این شرکت محسوب می‌شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی مختصر تویوتا کمری ۲۰۱۸ بپردازیم.  

سه‌‌شنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵:۱۱ |

مقدمه
بدون تردید به عنوان فردی که اخبار و حواشی دنیای خودرو را دنبال می‌کند با شرکت تویوتا و سری محصولات کمری این کمپانی آشنایی دارید. اولین سری از خودروهای تویوتا کمری در سال ۱۹۸۷ عرضه شد و هم اکنون هم شاهد ادامه فعالیت‌های این خط تولید شرکت تویوتا هستیم. سری محصولات کمری این شرکت هم اکنون از محبوب‌ترین خودروهای این برند محسوب می‌شوند.

تویوتا کمری ۲۰۱۸ مثل سایر سری خودروهای کمری از کلاس سدان (Sedan) محسوب می‌شود. این خودروها برای سواری معمولی طراحی شده‌اند و از سقف ثابت، دو ردیف صندلی و یک صندوق عقب بهره‌مند هستند. لازم به اشاره است که خودروهای سدان می‌توانند دو درب یا چهار درب باشند که تویوتا کمری ۲۰۱۸ از نوع دوم است. در ادامه به بررسی دقیق تری این اتومبیل زیبا می‌پردازیم.

طراحی و ظاهر
پیش از هر چیز باید عنوان کنیم که تویوتا کمری ۲۰۱۸ در نسخه‌ها و مدل‌های مختلفی عرضه شده که مدل هیبریدی ایکس ال ای این خودرو در این بررسی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. تویوتا کمری ۲۰۱۸ ظاهر بسیار شیکی دارد و از طراحی خوبی هم برخوردار است. زمانی که به این خودرو نگاه می‌کنید تمام عناصری که برای یک خودروی سدان نیاز هستند را به وضوح مشاهده خواهید کرد.

تویوتا در طراحی کمری ۲۰۱۸ از پنجره مشبک استفاده کرده  است. اگر به طراحی بخش جلوی خودرو دقت کنید متوجه کیفیت خوب طراحی این بخش و ساختار آیرودینامیکی مناسب آن خواهید شد. چراغ‌های خودرو به صورت کشیده و باریک طراحی شده‌اند و ظاهری اسپرت‌تر را برای خودرو به ارمغان آورده‌اند. همین سبک طراحی زیبا و نسبتا اسپرت در پشت خودرو هم بکار رفته است.

اگزوز تویوتا کمری ۲۰۱۸ از نوع دوبل در نظر گرفته شده و در گوشه سمت چپ و پایین بخش پشت خودرو قرار دارد. طراحی داخلی خودروی مذکور هم کیفیت بسیار عالی دارد و بدون تردید نظر هر فردی را جلب می‌کند. تویوتا کمری ۲۰۱۸ مدل ایکس ال ای هیبریدی ۴۹۰۵ میلیمتر طول و ۱۸۴۰ میلیمتر عرض دارد و این موضوع سبب می‌شود تا اتاق خودرو ظرفیت بسیار عالی داشته باشد و بتوان به راحتی از آن به عنوان خودروی ۵ نفره استفاده کرد.

راننده و سرنشین جلو فضای بسیار زیادی در اختیار دارند و می‌توانند به راحتی روی صندلی خودرو بنشینند. وضعیت مشابه برای سرنشینان عقب هم وجود دارد و حتی بلند قدترین افراد هم به راحتی می‌توانند در صندلی های پشت تویوتا کمری ۲۰۱۸ بدون هیچ مشکلی بنشینند و کاملا هم راحت باشند. کنسول وسط خودرو شامل یک صفحه نمایش لمسی بسیار با کیفیت می‌شود که نویگیشن و مجموعه‌ای قابلیت های کاربردی دیگر را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد.

درست در کنار دنده خودرو دو جای لیوانی یا کاپ هولدر برای سرنشینان جلوی خودرو تعبیه شده است. برای سرنشینان عقب خودرو هم دو کاپ هولدر مجزا به صورت مخفی بر روی جداکننده دو صندلی جلوی خودرو تعبیه شده است. تویوتا صندلی های عقب کمری ۲۰۱۸ را به دو ایزوفیکس مجهز کرده تا امکان نصب صندلی ایمنی کودک هم در خودرو فراهم باشد. باتری هیبریدی خودرو به بخش زیرین آن منتقل شده و این امر سبب گشته تا صندوق عقب تویوتا کمری ۲۰۱۸ مدل ایکس ال ای هیبریدی هم فضای مطلوبی را ارائه کند.

مجموع فضای داخلی که صندوق عقب این خودرو ارائه می‌کند ۳۰ لیتر است. اگر بخواهیم این فضا را با فضای اتاق خودرو جمع کنیم به عددی برابر با ۵۲۴ لیتر می‌رسیم که فضایی بسیار خوبی برای یک خودروی سدان محسوب می‌شود. به صورت کلی خودروی تویوتا کمری ۲۰۱۸ از نظر طراحی و ظاهر یک اتومبیل شیک و زیباست که در نوع خود ویژگی های مطلوبی را ارائه می‌کند.

موتور، انتقال قدرت و رانندگی
موتور هیبریدی خودروی تویوتا کمری ۲۰۱۸ مدل ایکس ال ای ۲.۵ لیتری بوده ۱۳۱ کیلووات توان و ۲۲۱ نیوتن متر گشتاور را در دور ۵۲۰۰RPM (دور در دقیقه) ایجاد می‌کند. سیستم انتقال قدرت یا همان گیربکس تویوتا کمری ۲۰۱۸ مدل ایکس ال ای هیبریدی از نوع CVT Auto یا متغیر پیوسته اتوماتیک است. طبق اطلاعات ارائه شده ظرفیت خروجی ماکسیمم موتور تویوتا کمری ۲۰۱۸ مدل ایکس ال ای هیبریدی برابر با ۱۶۰ کیلووات است.

شاید موتور تویوتا کمری ۲۰۱۸ مدل ایکس ال ای هیبریدی چندان قدرت بالایی نداشته باشد اما مصرف سوخت بسیار پایینی دارد. این موضوع یکی از اصلی ترین نقاط قوت خودروی مذکور به شما می‌رود. طبق اطلاعات ارائه شده میزان مصرف سوخت این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر فقط ۴.۲ لیتر است. بنابراین تویوتا کمری ۲۰۱۸ مدل ایکس ال ای هیبریدی یک خودروی بسیار کم مصرف است.

رانندگی کردن با خودروی تویوتا کمری ۲۰۱۸ بسیار لذت بخش است. نسخه هیبریدی این خودرو از یک دکمه اختصاصی برای فعال سازی حالتی تحت عنوان EV Mode بهره می‌برد که به موجب آن خودرو به طور انحصاری از طریق باتری کار می‌کند. شاید سرعت و شتاب چندان بالایی را از خودروی مذکور دریافت نکنید اما با این وجود رانندگی کردن با آن لذت‌بخش است. خودرو در سر پیچ‌ها به خوبی کنترل شده و فرمان‌پذیری مطلوبی دارد.

به صورت کلی باید گفت که تویوتا کمری ۲۰۱۸ مدل ایکس ال ای هیبریدی برای آن دسته از افرادی که به دنبال خودروهای تند و تیز هستند چندان گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود، اما برای آن دسته افرادی که سهولت رانندگی، مصرف سوخت پایین و راحتی را به سرعت ترجیح می‌دهند یک گزینه بسیار عالی خواهد بود.

امنیت خودرو
تویوتا کمری ۲۰۱۸ هفت ایربگ دارد و از این نظر بسیار دقیق و خوب طراحی شده و به بهترین شکل از آسیب رسیدن به سرنشینان در حین تصادفات جلوگیری می‌کند. دوربین عقبی برای خودرو در نظر گرفته شده که دید راننده را بهتر می‌کند و سیستم ترمزگیر خودکار اضطراری (AEB) هم در این خودرو فعال است. تویوتا کمری ۲۰۱۸ از سیستم هوشمند هشدار عبور از خطوط جاده‌ای هم بهره می‌برد و به صورت خودکار راننده را از وضعیت نامناسب خودرو در جاده مطلع می‌نماید. به صورت کلی تویوتا در خودروی کمری ۲۰۱۸ به مسائل امنیتی توجه زیادی داشته و بدین سبب توانسته نشان ۵ ستاره را از ANCAP دریافت کند.

جمع‌بندی
همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به صورت مختصر به نقد و بررسی تویوتا کمری ۲۰۱۸ مدل ایکس ال ای هیبریدی پرداختیم. اگر بخواهیم به این خودرو در زمینه‌های مختلف نمره‌‌‌ای از ۰ تا ۵ بدهیم، نمرات آن چنین خواهد بود:

طراحی و ظاهر: ۴

قدرت موتور و سیستم انتقال قدرت: ۳.۵

سهولت رانندگی و هندلینگ: ۴.۵   

امنیت: ۴.۵


بررسی تویوتا کمری ۲۰۱۸+ فیلم
نقد و بررسی

کد محتوا: ۱۳۴۰۲

ارسال: سه‌‌شنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵:۱۱

به روز شده: چهارشنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴:۱۱

کلید واژه‌‌ها: تویوتا، تویوتا کمری ۲۰۱۸، تویوتا کمری ۲۰۱۸ هیبریدی

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت شبکه

بازدید: ۲۱۱۳

زبان: پارسی

(۶ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.