با بودجه‌ای برابر با ۵۰ میلیون تومان تندر نود اتوماتیک بخریم یا رنو مگان کارکرده؟

  در این بررسی قصد داریم به این سوال مهم پاسخ دهیم که آیا با بودجه‌ای برابر با ۵۰ میلیون تومان، خرید خودرویی همچون تندر نود اتوماتیک صفرکیلومتر بهتر است یا با همین میزان بودجه، خرید یک رنو مگان کارکرده به‌ صرفه ‌تر خواهد بود؟ با ما در ادامه این مطلب برای دستیابی به پاسخی منطقی در این باره همراه باشید.  

یک‌‌شنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳:۵۵ |

۱-معرفی کلی
همان‌گونه که می‌دانید، رنو مگان را می‌توان یکی از موفق‌ترین خودروهای وارد شده به کشور در چند دهه اخیر دانست. این خودرو که یک سدان اقتصادی فرانسوی بود در اوایل ورود خود به‌ صورت وارداتی در بازار داخلی ایران عرضه شد، اما پس از مدتی با همکاری پارس خودرو و رنو فرانسه، این خودرو وارد خط تولید پارس خودرو شد و تا سال ۱۳۹۲ نیز تولید و به بازار خودرویی ایران عرضه گردید. اما در سوی دیگر، برادر ارزان قیمت‌ تر مگان یعنی تندر نود نیز از سال ۱۳۸۴ میلادی وارد بازار خودرویی ایران شد و از آن سال تاکنون همواره به‌عنوان یک خودروهای پر فروش در ایران به شمار می‌آید.

۲-طراحی ظاهری
در رابطه با طراحی ظاهری دو خودرو می‌توان گفت که با توجه به رده بالاتر مگان نسبت به تندر نود، بی‌ شک رنو مگان خودرویی زیبا‌تر و جذاب‌ تر است. زیرا با توجه به اتاق کشیده‌ تر و بهتر، کیفیت ساخت نسبتا بالاتر و .. در این بخش مگان پیروز مطلق محسوب می‌شود. اما همواره طراحی ظاهری خودروها بر اساس سیلقه مشتری بوده و شاید شخصی طراحی ظاهری تندر نود اتوماتیک را بهتر از مگان بر شمارد.

۳-طراحی داخلی
در زمینه طراحی داخلی نیز باز هم رنو مگان برتری بیشتری را نسبت به تندر نود به خود اختصاص می‌دهد. زیرا با توجه به رده دو خودرو و هدف ساختاری، مگان به‌ دلیل طراحی بهتر اتاق و جنس متریال استفاده شده بهتر در ساخت کابین، نسبت به تندر نود اتوماتیک که یک سدان ارزان قیمت‌تر به شمار می‌آید، در زمینه طراحی داخلی خودرو به نظر کارشناسان و علاقمندان خودرویی بهتر بوده و در استفاده‌های طولانی مدت، خستگی و حالت یکنواختی کمتری را به راننده و سرنشینان منتقل می‌سازد. همچنین، شیوه قرار گیری ادوات و طراحی داشبورد و دیگر بخش‌ها در مگان به نسبت بهتر از تندر نود اتوماتیک است.

۴-پیشرانه و عملکرد
حال نوبت به مشخصات فنی و عملکرد دو خودرو می‌رسد و در ابندا به‌ سراغ رنو مگان می‌رویم. (لازم به ذکر است که با توجه به بودجه مورد نظر، تنها می‌توان مدل ۱۶۰۰ سی‌سی مگان را با تندر نود اتوماتیک قیاس کرد)

مگان از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۶ لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۱۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۱ نیوتن متر است و این قدرت تولیدی توسط یه جعبه دنده ۵ سرعته دنده دستی به محور جلو این خودرو انتقال می‌باید. همچنین، شتاب اولیه رنو مگان برابر با ۱۱.۴ ثانیه و حداکثر سرعت این مدل در حدود ۱۹۵ کیلومتر در ساعت است.

در زمینه میزان مصرف سوخت مگان نیز می‌توان این‌گونه گفت که این خودرو در هر صدکیلومتر مسیر شهری و پرترافیک مصرفی برابر با ۸.۹ لیتر بنزین و در هر صدکیلومتر مسیر خارج شهری و اتوبان، رنو مگان مصرفی برابر با ۵.۸ لیتر بنزین را از خود به‌جای می‌گذارد که در مجموع، میزان مصرف سوخت این مدل برابر با ۷.۱ لیتر بنزین اعلام شده است.


اما در سوی دیگر، تندر نود اتوماتیک نیز از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۶ لیتر بهره می‌برد، اما به دلیل برخی موارد، قدرتی تولید این موتور برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۱۴۰ نیوتن متر است که این نیرو تولید توسط یک جعبه دنده اتوماتیک ۴ سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. همچنین، شتاب اولیه تندر نود اتوماتیک برابر با ۱۲.۰ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن در حدود ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است.

در زمینه میزان مصرف سوخت تندر نود اتوماتیک نیز می‌توان این‌گونه گفت که این خودرو در هر صدکیلومتر مسیر شهری و پرترافیک مصرفی برابر با ۹.۲ لیتر بنزین و در هر صدکیلومتر مسیر خارج شهری و اتوبان، تندر نود اتوماتیک مصرفی برابر با ۶.۵ لیتر بنزین را از خود به‌جای می‌گذارد که در مجموع، میزان مصرف سوخت این مدل برابر با ۸.۰  لیتر بنزین اعلام شده است.

در این بخش با توجه به قدرت تولیدی بیشتر پیشرانه مگان در کنار مصرف سوخت کمتر در جاده‌ها، پیروزی همانند دو بخش دیگر به رنو  ۱۶۰۰ سی‌سی تعلق دارد.

۵-امکانات رفاهی
اما در بخش امکانات رفاهی و ایمنی می بایست هر دو خودرو را برابر اعلام کنیم، زیرا اغلب امکانات موجود در رنو مگان ۱۶۰۰ سی‌سی در تندر نود اتوماتیک نیز یافت می‌شود. در بخش ایمنی نیز هر دو خودرو با دارا بودن دو ایربگ (راننده و سرنشین جلو)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD) و … بسیار با یکدیگر مشابه هستند. حال اگر بخواهیم به بخشی از امکانات رفاهی هر دو مدل نیز اشاره داشته باشیم، می‌بایست مواردی همچون سیستم صوتی با قابلیت پخش CD، سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن، کامپیوتر سفری، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، چراغ مه شکن جلو و عقب و … را نام برد.

۶-استهلاک
حال نوبت به هزینه های نگهداری و استهلاک دو خودرو می‌رسد که در این بخش کفه ترازو به نفع تندر نود اتوماتیک سنگینی می‌کند. زیرا رنو مگان در حال حاضر توقف تولید شده و قطعات یدکی مورد نیاز آن به مرور زمان در بازار کمتر یافت می‌شود، اما تندر نود اتوماتیک در حال حاضر بر روی خطوط تولید قرار داشته و قطعات یدکی آن بسیار فراوان است. در همین رابطه، هزینه بررسی و سرویس های دوره‌ای رنو مگان ۱۶۰۰ سی‌سی که بهترین میزان پیمایش آن برای مراجعه به مراکز بررسی و سرویس مابین ۵۳۵۰ الی ۶۱۰۰ کیلومتر می‌باشد، برابر با ۹۰ الی ۱۲۰ هزار تومان بوده و در سمت مقابل تندر نود اتوماتیک که بهترین میزان پیمایش آن برای مراجه به مراکر بررسی و سرویس مابین ۵۳۵۰ الی ۶۱۰۰ کیلومتر همانند رنو مگان می‌باشد، ‌برابر با ۸۰ الی ۹۵ هزار تومان است.

نتیجه گیری
حال در پایان به سراغ نتیجه گیری کلی در رابطه با این دو خودرو می‌رویم. با توجه به عدم تولید رنو مگان در حال حاضر، قطعا خرید تندر نود اتوماتیک به دلیل حضور در خط تولید و صفر کیلومتر بودن، انتخابی بهتر و مطمئن‌تر است. اما اگر شخصی بخواهد رنو مگان را برای خرید در این محدوده قیمتی و بودجه انتخاب نماید، می‌بایست به نکاتی همچون سلامت خودرو از لحاظ موتوری و ظاهری، عدم تصادف، بیمه نامه و سایر موارد دقت کند و در صورت مطمئن بودن از خودرو مذکور، می‌تواند تا چند سال آینده با خیالی آسوده از رنو مگان استفاده نماید. (لازم به ذکر است که خدمات پس از فروش رنو مگان بر عهده پارس خودرو بوده و خدمات پس از فروش تندر نود اتوماتیک بر عهده ایران خودرو است)


با بودجه‌ای برابر با ۵۰ میلیون تومان تندر نود اتوماتیک بخریم یا رنو مگان کارکرده؟
نقد و بررسی

کد محتوا: ۱۳۳۹۹

ارسال: یک‌‌شنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳:۵۵

به روز شده: دوشنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹:۱۴

کلید واژه‌‌ها: تندر نود،تندر نود اتوماتیک، رنو مگان، ایران خودرو، پارس خودرو

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۹۰۶

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.