(۰۲۱) ۲۲۲ ۷۸ ۷۸ ۹
تویوتا، C-HR چهار چرخ محرك ، ۲۰۱۷
سفید صدفی، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۱۲,۰۰۰ کیلومتر
فولکس واگن، تيگوان ، ۲۰۱۸
سفید، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۷,۰۰۰ کیلومتر
جک، S5 اتوماتيك ، ۱۳۹۷
سفید، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۴,۶۰۰ کیلومتر
کیا، اُپتيما GT لاين ، ۲۰۱۷
سفید، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۱۶,۰۰۰ کیلومتر
هیوندایی، توسان ( ix35 ) ، ۲۰۱۴
سفید، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۱۰۰,۰۰۰ کیلومتر
خریداران تارا در بورس کالا بیش از ۱۰۰ میلیون سود کردند!
شنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴:۱۸
اگر هفته پیش از بورس کالا، خودروی تارا خریداری کرده بودید، بین ۱۰۱ تا ۱۳۴ میلیون نسبت به بازار، تارا را ارزانتر دریافت میکردید!
ادامه مطلب
اشتباه رایج رانندگان در مورد سن الزامی شدن معاینه فنی خودرو
شنبه، ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶:۲۶
یک باور غلط درباره سن الزامی شدن معاینه فنی خودروها وجود دارد که باعث طولانی شدن صف معاینه فنی خودرو میشود.
سخنگوی وزارت، معدن و تجارت خبر داد
آغاز واردات خودرو از اول مهرماه
شنبه، ۵ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۴
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مرحله اجرایی واردات خودرو عملاً از ابتدای مهرماه آغاز میشود، اعلام کرد واجدین شرایط واردات خودرو، تا ۱۹ شهریور ماه فرصت دارند درخواست خود را به دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت تحویل دهند.
زمان ورود اولین محموله خودروهای خارجی به کشور
یکشنبه، ۳۰ مردادماه ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸:۴۶
درحالیکه وزارت صنعت، معدن و تجارت هنوز آییننامه واردات خودرو را رسانهای نکرده، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بخشی از جزئیات آن را اعلام کرد.
رانا پلاس استاندارد ایمنی عابر پیاده را کسب کرد
دوشنبه، ۱۰ مردادماه ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷:۵۱
سالانه بیش از ۲۷۰۰۰۰ هزار عابر پیاده در سراسر دنیا جان خود را در اثر تصادفات رانندگی از دست میدهند. این تعداد ۲۲ درصد کل تلفات رانندگی را تشکیل میدهد. از این رو موضوع ایمنی عابرین پیاده بسیار حائز اهمیت است.
مهمترین نکات برای بازدید ماشین قبل از سفر
دوشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰:۲۲
قبل از شروع سفر نوروزی خود با خودرو، بررسی دقیق و کامل وضعیت خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است. این بررسی شامل بررسی سطوح مایعات، تایرها، ترمزها، باطری، چراغها و تایمینگ بلتها میشود.
فرداموتورز با دست پر در بازار سدانها
ماشین MG۵ ماجراجوی جدید بازار خودرو
دوشنبه، ۱۶ بهمنماه ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷:۰۴
شرکت فردا موتورز در تلاش است تا برای حضور پر رنگ تر در بازار خودرو ایران دست بالاتری در زمینه خودروهای سدان داشته باشد و از همین رو زنگ خطر را با محصولات ام جی به صدا درآورده است.
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۲
حفظ سلامت خودرو و مراقبت از آن یک هنر است. برای آنکه فردی خودش را یک راننده قلمداد کند، بایستی روشهای نگهداری از خودرو را به خوبی آموخته باشد.
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳:۳۶
در شرایط حال حاضر خرید خودرو صفر برای قشر بزرگی از جامعه غیر ممکن شده، فروش اقساطی خودرو در شرکت های کوچک و بزرگ انجام می شود. در خرید خودروی اقساطی باید حسابی زبر و زرنگ باشید تا سر شما کلاه نگذارند؛ چون بسیاری از دلالان و کلاهبرداران به انتظار آدم هایی نشسته اند که از بازار خودرو سر در نمی آورند و به راحتی وارد بازی چنین افرادی می شوند.
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲:۵۵
MVM X۲۲ بی شک یکی از خوش استایل ترین کراس اوورهای درون شهری بازار است اما این خودرو نقاط ضعفی را نیز همراه دارد.
راهنمای صفر تا صد بیمه بدنه خودرو
شنبه، ۲۷ آبانماه ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳:۵۲
خرید بیمه بدنه خودرو برای افراد اجباری نیست؛ اما پوشش های زیادی که برای بیمه بدنه خودرو در نظر گرفته شده است، باعث می شود که بسیاری از افراد متقاضی خرید این بیمه باشند.
دلایل از کار افتادن ناگهانی خودرو
علت خاموش شدن خودرو در حین رانندگی
شنبه، ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳:۲۱
شاید تابحال برایتان پیش آمده باشد که در حین رانندگی در جاده ها و خیابان ها ناگهان خودروی شما خاموش شده و از کار می افتد. این اتفاق اصلا خوشایند رانندگان نیست و سبب آن می شود تا در وسط خیابان و جاده گیر بیفتید، در این مطلب قصد داریم نگاهی به علت خاموش شدن خودرودر حین رانندگی بیندازیم و مهمترین علل توقف ناگهانی خودرو را به اطلاع شما برسانیم.
علت سفت شدن پدال ترمز خودرو چیست؟
دوشنبه، ۸ اسفندماه ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶:۳۴
ترمز خودرو یکی از مهمترین بخشهای آن به شمار میرود و علت سفت شدن پدال آن در این نوشتار بررسی شده است. چنین مشکلی می تواند در زمان رانندگی خطرات زیادی را در پی داشته باشد و به همین خاطر میخواهیم به دلیل رخ دادن آن در خودروهای داخلی بپردازیم. همراه ما باشید.
انواع مایع خنککننده موتور و علت تفاوت رنگ آنها
یکشنبه، ۳۰ بهمنماه ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱:۰۵
آشنایی با انواع مایع خنککننده موتور خودرو: چرا خنککنندهها رنگهای گوناگونی دارند؟ تفاوت آنها چیست و چه افزودنیهایی دارند؟
علت صدای چرخ ماشین
یکشنبه، ۲۳ بهمنماه ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱:۳۸
ممکن است که شما هم گاهی اوقات در زمان رانندگی حس کرده باشید که صدای غیرعادی از چرخها به گوش میرسد. با اینکه صدای غیرعادی از چرخها گاهی نشانه مهمی نیست و خطری ندارد، اما گاهی هم میتواند خطرساز باشد.
خودرانهایی در سطوح مختلف
هشت حقیقت مهم درباره ماشینهای خودران
ماشینهای خودران پیشرفته تا چند وقت دیگر در کنار وسایل نقلیه به شکل گستردهای در دسترس مردم قرار خواهند گرفت. درست است که در مقطع فعلی نیز شاهد بهکارگیری این خودرانها در سطوح پایینتر هستیم، اما این وسایل هنوز به معنای واقعی کلمه فراگیر نشدهاند. در حالی که امروزه از واژه خودران به اشکال مختلف استفاده میشود، اما فراموش نکنیم ما هنوز هم زمان زیادی تا رسیدن به سطحی داریم که سامانهها بهطور کامل هدایت ماشین را عهدهدار شوند. نکتهای که باید به آن توجه داشته باشید این است که وسایل نقلیهای که به نام خودران از آنها نام برده میشود یکسان نبوده و در گروههای مختلفی طبقهبندی میشوند.
سهشنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸:۴۷ |
مفهومی که اغلب مردم از ماشینهای خودران در ذهن دارند وسیله نقلیهای است که در عمل بدون نیاز به عامل انسانی قادر است هدایت یک ماشین را بر عهده بگیرد. در حالی که تولیدکنندگان خودرو به سختی در حال رقابت با یکدیگر هستند و هر یک در نظر دارند بیشترین سهم از بازار را از آن خود کنند، اما در مقابل هر یک از این خودروسازان در زمینه فناوری ماشینهای خودران با چالشهای تقریبا یکسانی روبرو هستند. چالشهایی که به چند مورد از آنها در این مقاله اشارهای خواهیم داشت. سطوح مختلف ماشینهای خودران سطح صفر همانگونه که ممکن است حدس زده باشید رانندگی کامل ماشین در اختیار راننده قرار دارد. در نتیجه راننده باید همه کارهایی همچون هدایت ماشین، ترمز گرفتن و واکنش نشان دادن به علائم رانندگی و ترافیک را عهدهدار شود. سطح یک به معنای آن است که یک یا چند سامانه کمکی همچون سرعت (کروز کنترل تطبیقی) و فرمان (دستیار بین خطوط) در شرایطی خاصی از سوی ماشین و بدون دخالت راننده هدایت وسیله نقلیه را بر عهده میگیرند، اما این سامانهها به یکدیگر متصل نبوده و در نتیجه ماشین در آن واحد قادر نیست کنترل دو سامانه را عهدهدار شود. سطح دو ماشین خودرانی را در اختیار دارید که به شکل هوشمندانهای از سامانهها استفاده میکند. در سطح دو ماشین در شرایط خاصی فرمان، شتاب و ترمز را کنترل میکند. در این سطح سه سامانه کنترلکننده ترمز/ شتاب و فرمان با یکدیگر در ارتباط هستند. اما فراموش نکنید در این سطح بازهم راننده مسئولیت تغییر لاین (خط) و پاسخگویی به علایم رانندگی را عهدهدار است. سطح سه شما با ماشین خودران شرطی روبرو هستید. در این سطح زمانی که شرایط ایدهآل باشد، ماشین میتواند بر روند رانندگی کنترل بیشتری داشته باشد و همچنین محیط پیرامون خود را زیر نظر بگیرد. در شرایطی که سامانه فاقد توانایی در کنترل امور باشد آنگاه به راننده اجازه میدهد هدایت ماشین را عهدهدار شود. سطح چهار شما با ماشین خودران سطح بالا سروکار دارید. در این سطح ماشین بدون آنکه در انتظار بنشیند تا دستور را از راننده دریافت کرده یا نیاز داشته باشد تا راننده بر کارهای سامانه نظارت داشته باشد ماشین را هدایت میکند. اما فراموش نکنید که در این سطح باید نقشه خیابانها (جادهها) و ناحیه جغرافیایی برای ماشین تعریف شده است. سطح پنج شما با یک ماشینی خودران کامل سروکار دارید. ماشینی که بدون دخالت یا نظارت راننده قادر است در هر جادهای به تردد بپردازد. در این سطح راننده در نقش یک کمککننده ظاهر میشود و مسیری که در نظر دارد به آن برود را در اختیار ماشین قرار میدهد. تسلا و گوگل در حال کار روی ماشینهایی هستند که در این سطح تردد کند. ایلان ماسک گفته است که میتواند تا دو سال دیگر چنین ماشینهایی را روانه بازار کند. چالشهای قانونی در حال حاضر در کشورهایی همچون ایالات متحده ماشینهای خودران تا سطح ۳ در شهرهای مختلف این کشور به جزء نیویورک قادر به تردد هستند. قانون خاصی در نیویورک وجود دارد که اعلام میداد حداقل یک دست راننده همواره باید روی فرمان ماشین قرار داشته باشد، این حرف به معنای آن است که سامانههای رانندگی پیشرفته در مقطع فعلی و حتی آینده که مجهز به کنترل کروز و حفظ لاین شوند بازهم قادر نخواهند بود در نیویورک بهطور کامل به کار گرفته شوند. در مقابل ایالتی همچون نودا به تولیدکنندگان اجازه داده است تا خودرانهای سطح ۵ را در این ایالت آزمایش کنند. سردرگمی حالت مهندسان آئودی در گذر از کنترل انسانی به کنترل کامپیوتری از اصطلاح سردرگمی حالت (mode confusion) استفاده کردهاند. مطالعات نشان میدهد زمانی که یک انسان بهطور کامل از وضعیت رانندگی خارج شود، در شرایط اضطراری حداقل به ده ثانیه زمان نیاز دارد تا بتواند بهطور کامل کنترل اوضاع را به دست گیرد. برای ماشینهای خودرانی که از سوی کامپیوتر هدایت میشوند این زمان زیادی است که کنترل دومرتبه در اختیار عامل انسانی قرار گیرد. اکثر ماشینهای خودران امروزی قادر نیستند در مدت زمان ده ثانیه کنترل را در اختیار عامل انسانی قرار دهند. بر همین اساس آئودی پیشبینی کرده است که در آینده مرزبندیهای مشخصی در ارتباط با سامانههای هدایتکننده به وجود خواهد آمد تا کامپیوترها به درستی بدانند کنترل چه بخشهایی باید در آن واحد در اختیار انسانها قرار گیرد. نقشهبرداری بیش از حد دقیق فناوری موقعیتیابی و مکانیابی دقیق یکی دیگر از مولفههای ضروری است که ماشینهای خودران مستقل به آن نیاز دارند. ما درباره یک موقعیتیابی چند سانتیمتری صحبت نمیکنیم، ما در مورد فاصلهای ۱۰ یا ۲۰ سانتیمتری صحبت میکنیم که خودران به درستی بداند فاصله ایمن با ماشینهایی که در کنار یا روبروی آن قرار دارند چقدر است، فاصله آن با خط عابرپیاده باید چقدر باشد و با نگاه کردن به خطوطی که در کف خیابانها و جاده کشیده شده است چه عکسالعملی را باید از خود نشان دهد. این یکی از مهمترین موضوعاتی است که ایمنی این وسایل نقلیه را افزایش میدهد. در مواجه شدن با چنین علائمی ماشین میداند که حداقل ده ثانیه زودتر از وارد شدن به چنین شرایطی باید راننده را مطلع کند. در دسامبر سال گذشته میلادی، سه شرکت آئودی، AG، بیامو و Daimler با همکاری نوکیا فرآیند نقشهبرداری دیجیتالی را با هدف دستیابی به دقیقترین جزییات آغاز کردند. فراموش نکنید که در این راه باید بستری باز برای نقشهبرداری به وجود آید. به عبارت دقیقتر اگر یک استاندارد مشخص که همه خودروسازان بر مبنای آن حرکت کنند ایجاد شود بدون شک شتاب بیشتری به این روند خواهد بخشید. ارتباطات مبتنی بر کلاود ممکن است شما هم به این نکته واقف شده باشید که یک وسیله نقلیه در هر بار مراجعه به یک زیرساخت باز برای دریافت اطلاعات دقیق نقشهبرداری به حجم کم یا زیادی از اطلاعات نیاز دارد. در اغلب موارد ماشین به حجم بسیار بالایی از دادهها نیازمند است. مهندسان آئودی میگویند که میزان دادههایی که این وسایل نقلیه به آن نیاز دارند تقریبا فراتر از حد تصور است. بهطور مثال Q۷ آئودی به منظور انجام تحلیلهای دقیق به دادههای بلادرنگ بسیار زیادی نیاز دارد. اطلاعاتی که باید آنها را دریافت کرده و ارسال کند. در نتیجه در مقطع فعلی تنها راهحل کاربردی روی آوردن به ارتباطات مبتنی بر کلاود است که بتواند این اطلاعات را ضبط، ذخیره و مدیریت کند. این اطلاعات وارد و خارج شونده به رشد صنعت ماشینهای خودران کمک فراوانی میکند. وضعیتهای چالشی تقاطعات پرازدحام، تقاطعاتی که فاقد چراغ راهنمایی هستند، تقاطعاتی که فاقد علائم ترافیکی هستند یا مناطقی که انسانها و ماشینها در نزدیکی یکدیگر قرار دارند از چالشهای اصلی ماشینهای خودران پیشرفته است. انسانها در مواجه شدن با چنین حالتهایی میدانند که بر مبنای یک ارتباط غیر کلامی باید چه عکسالعملی را نشان دهند. همچنین در جادههایی که علائم نامعلوم بوده یا وجود ندارند در اغلب موارد میدانند چه عکسالملی را باید از خود نشان دهند. در نتیجه یک ماشین خودران باید یاد بگیرد که اصطلاحات و حرکات انسانی چه معنا و مفهومی دارند. تصادفی که چندی پیش ماشین خودران گوگل با یک اتوبوس داشت، نشان داد که این موقعیتها چقدر چالشبرانگیز هستند. افزوده شدن تعداد حسگرها اگر نقشهبرداری دقیقی انجام شود و ارتباطات مبتنی بر ابر نیز به شکل دقیقی برقرار شوند و اگر خودرها یاد بگیرند که چگونه رفتارهای انسانها را تحلیل کنند، هنوز هم مسائلی وجود دارد که باعث میشود آنها با مشکل روبرو شوند. حسگرها در مواجه شدن با یک لایه از یخ و برف به سرعت کارایی خود را از دست میدهند و ناکارآمد میشوند. استفاده از حسگرهای چندگانه میتواند راهحل خوبی برای افزایش ایمنی باشد. آئودی میگوید: «واحدهای گرمایشی میتوانند تا حد زیادی این مشکل را حل کنند. مولفههایی که از مدتها قبل در کنار دوربینها و حسگرها قرار گرفتهاند. این حسگرها زمانی که احساس کنند سطح عملکرد کاهش پیدا کرده این موضوع را به راننده اطلاع میدهند، اگر حسگرها موفق نشوند هشدار لازم را به راننده بدهند، واحدهای دیگری وجود خواهند داشت که به بتوانند به شکل موقت ماشین را هدایت کنند.» امنیت سایبری در مقطع فعلی ما با تعداد کمی از ماشینهای متصل سروبرو هستیم، در نتیجه مبحث هک این وسایل هنوز جدی نشده است. اما آونگ ساعت به سرعت در حال حرکت است و اتومبیلهای بیشتر و بیشتری در حال اتصال به اینترنت هستند. ماشینهایی که به هاتاسپاتهای وایفای متصل میشوند. نظرسنجی انجام شده از سوی Kelley Blue Book نشان میدهد که هرچند مردم در خصوص هک شدن خودروهای خود نگران هستند، اما این چالشی است که در چند سال آینده به شکل جدی با آن روبرو خواهیم شد. این نظرسنجی نشان میدهد که اگر ماشین خودران مردم از طریق گوشی هوشمند یا یک برنامه موبایلی هک شود بازهم مردم خودروسازان را مقصر اصلی خواهند دانست. مهندسان آئودی معتقد هستند که برای اجتناب از به وجود آمدن شرایط غیر قابل کنترل در آینده باید سطح امنیت این ماشینها در تعامل با شرکتهای فعال در زمینه امنیت بالا رود. به ویژه آنکه هوش مصنوعی در این زمینه میتواند نقش کلیدی داشته باشد.
کد محتوا: ۱۲۳۹۵
ارسال: سهشنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸:۴۷
به روز شده: سهشنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹:۲۵
کلید واژهها: ماشین خودران - سطوح مختلف ماشین های خودران - نقشهبرداری جاده ای - وضعیت mode confusion - حسگرهای هوشمند - ماشین بدون راننده - آینده خودران ها - اتومبیل خودران - خودران
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت شبکه
بازدید: ۱۳۹۰
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
این سایت ماحصل، تلاشهای چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخابها فراهم باشد.
«کاردو» واژهی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو میباشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شایسته خدمترسانی به شما باشد.
به دلیل حجم بالای آگهیهای ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آنها امکانناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باریرسانی استفاده کنید.
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.