
هیوندای سانتافه
هیوندای سانتافه یا همان IX۴۵ پر فروش ترین کراس اوور این کلاس در بازار است که در وضعیت های مختلف بازار و با قیمت های متفاوت همیشه ایرانیان علاقه خاصی به آن نشان داده اند و همواره فروش بالای هیوندای سانتافه باعث شده است که مردم به آن همانند سرمایه و پول نقد نگاه کنند . مهم ترین و بهترین نکته در مورد هیوندای ix۴۵ بازار فروش خوب نمونه های صفر و کارکرده این ماشین است . سبک طراحی هیوندای سانتافه به نحوی است که مردم در بازار های مختلف آمریکایی ، اروپایی و آسیایی واکنش خوبی به آن نشان دهند ؛ هیوندای سانتافه در ظاهر هماهنگ است و زیبایی و جذابیت آن برای مردم ایران طوری میباشد که بسیاری آن را دوست دارند و زیبا میدانند . همانطور که هیوندای ix۴۵ بدنه زیبایی دارد با قدم گذاشتن به درون کابین ماشین با طراحی هماهنگ و زیبایی رو به رو میشویم که جلوه ای خاص به کابین هیوندای ix۴۵ بخشیده است . طرح داشبورد که متشکل از اشکال غیر هندسی ، زوایای تیز و قسمت های برجسته است تحسین هر بیننده ای را بر می انگیزد و شما با دیدن کابین هیوندای ix۴۵ بیش از پیش از طراحی خوبش لذت میبرید . از نظر فضای داخلی هیوندای سانتافه و سانگ یانگ رکستون G۴ وضعیت تقریبا برابری دارند زیرا مدل های ۷ نفره هیوندای سانتافه فضایی برابر برای سرنشینان با رقیبش را در اختیار میگذارد اما در صندوق بار فضای سانگ یانگ رکستون G۴ گسترده تر است . هیوندای سانتافه جزء فول آپشن ترین کراس اوور های کلاس خودش است و از این نظر بسیار وضعیت خوبی دارد . کیفیت ساخت و متریال مورد استفاده در کابین هیوندای سانتافه خوب است اما سانگ یانگ رکستون G۴ کمی بهتر احساس میگردد .
قلب تپنده هیوندای IX-۴۵ ۴ سیلندر است و ۲۳۵۹ سی سی حجم دارد . این پیشرانه در دور موتور ۶۳۰۰ دور در دقیقه قابلیت تولید ۱۸۸ اسب بخار قدرت و در دور موتور ۴۲۵۰ دور در دقیقه ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد . هیوندای سانتافه در سیکل ترکیبی به حدود ۱۰ لیتر بنزین نیاز دارد که نسبتا زیاد است و توجیه اقتصادی ندارد اما اگر به ابعاد و وزن هیوندای ix۴۵ نگاهی بیاندازیم متوجه خواهیم شد که این رقم خیلی هم زیاد نیست و در کلاس خودش هیوندای ix۴۵ مصرف سوخت قابل قبولی را دارا میباشد اما نکته قابل توجه اینجاست که هیوندای سانتافه ماشین پر باردهی نمیباشد زیرا با قدرت و گشتاور کمتر مصرف سوخت بیشتری از سانگ یانگ رکستون G۴ را به ثبت میرساند . پیشرانه هیوندای IX-۴۵ با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک کوپل شده است که عملکردش قابل قبول است و برنامه ریزی آن به گونه ای میباشد که در اکثر مواقع سعی در کاهش مصرف سوخت دارید و اگر به شتابگیری ناگهانی نیاز پیدا کردید پدال گاز هیوندای ix۴۵ را تا انتها فشار دهید تا بتوانید از ۱۸۸ اسب بخار آن استفاده کنید . هیوندای ix۴۵ موتور و گیربکس هماهنگی دارد که باعث شده است تا رانندگی با این ماشین روان و لذت بخش باشد . هیوندای ix-۴۵ شتاب و کشش قابل قبولی دارد البته نه در مقابل سانگ یانگ رکستون G۴ بلکه در برابر حجم موتور و قدرتی که تولید میکند .
هیوندای سانتافه یک کراس اوور میان سایز شهری است که در داخل شهر و جاده سواری نرم و قابل قبولی دارد و بسیار محدود بر روی توانایی های آفرود آن هم میتوان حساب باز کرد اما در مقابل سانگ یانگ رکستون G۴ و قابلیت های سواری فراوانش هیوندای سانتافه چندان حرفی برای گفتن ندارد .
در رنج قیمت ۳۰۰ میلیون تومان اگر به دنبال خرید یک کراس اوور کره ای خوب و کامل و معتبر در بازار هستیم هیوندای سانتافه مناسب کسانی است که فروش و نداشتن افت قیمت و بازار عالی در مورد ماشین برای آنها اهمیت دارد و سانگ یانگ رکستون G۴ برای کسانی ایده آل است که کاربردی بودن ماشین و قابلیت عبور از همه معابر و کشش عالی برای آنها در اولویت است .

سانگ یانگ رکستون G۴
سانگ یانگ در طول سال هایی که به بازار ایران و جهان ماشین عرضه میکرد قدرت و کاربردی بودن آن به همگان اثبات گردیده بود اما ماشین های تولیدی سانگ یانگ به دلایل مختلفی چون چهره های قدیمی و نا هماهنگ ، فاقد آپشن بودن و نداشتن تبلیغات در نهایت شکست میخوردند اما حالا تمام سیاست های سانگ یانگ در تولید اتومبیل تغییر کرده است و سانگ یانگ تیوولی و حالا رکستون G۴ به خوبی این موضوع را نشان میدهند . سانگ یانگ رکستون g۴ ظاهری لوکس اما در عین حال خشن و جذاب دارد تا بتواند به خوبی مورد پسند سلایق مختلف واقع شود و نکاتی مانند طراحی چراغ ها ، خطوط برجسته و طراحی سپرها حس قدرت را به بیننده منتقل میکنند . با وارد شدن به کابین سانگ یانگ رکستون G۴ طراحی متناسب و هماهنگ با استایل خارجی است اما به منظور راحتی بیشتر سرنشینان و پیدا کردن جلوه ای بهتر المان های کابین سانگ یانگ رکستون G۴ بسیار لوکس به کار رفته اند . ارگونومی کابین و دسترسی به تجهیزات این ماشین در سطح بالایی قرار دارد و رنگ بندی مشکی یا کرم سانگ یانگ رکستون G۴ هر کدام حس و حال متفاوتی ایجاد میکنند که برای سلیقه های مختلف این نکته مثبت است . سانگ یانگ رکستون G۴ از نظر کیفیت بسیار عالی است و حتی ریزترین دوخت ها و جزئیات با دقت بسیار بالایی ساخته شده است . بسیاری از افرادی که در این رنج قیمت اقدام به خرید اتومبیل میکنند به آپشن اهمیت خاصی میدهند و سانگ یانگ رکستون G۴ هم به همین منظور لیست بلند بالایی از تجهیزات رفاهی و ایمنی را دارا میباشد .
سانگ یانگ رکستون G۴ به لطف پیشرانه ۲ لیتری توربو در اعداد و ارقام از هیوندای سانتافه که از پیشرانه ۲.۴ لیتری اتمسفریک نیرو میگیرد قدرتمند تر و بسیار پر نفس تر حرکت میکند . ۲۲۲ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۱۵۰۰-۴۵۰۰ دور در دقیقه از قابلیت های تولیدی این پیشرانه است که باعث شده اند تا سانگ یانگ رکستون G۴ قابلیت های حرکتی بسیار جذابی داشته باشد . در بخش انتقال قدرت سانگ یانگ رکستون G۴ به لطف گیربکس AISIN ۶ سرعته استفاده شده ماشین بسیار خوبی است و این گیربکس علاوه بر تعویض دنده خوب و هماهنگی با موتور در افزایش میزان لذت رانندگی هم تاثیر بسزایی گذاشته است و به لطف نسبت دنده های خوب سانگ یانگ رکستون G۴ شتاب گیری عالی دارد ، مصرف سوختش با میانگین ۸.۵ لیتر در سیکل ترکیبی بسیار اقتصادی است و در آفرود هم سانگ یانگ رکستون G۴ گشتاور را به بهترین شکل بین ۴ چرخ با بالاترین میزان تقسیم میکند .
سیستم تعلیق با آرایش جناغی دوبل در جلو و مستقل ۵ اتصالی در عقب ، سیستم انتقال قدرت ۴WD نیمه وقت ، طراحی هماهنگ شاسی با سیستم تعلیق و عملکرد خوب موتور و گیربکس در تولید و انتقال قدرت باعث شده اند تا سانگ یانگ رکستون G۴ به یکی از بهترین ماشین های این کلاس تبدیل شود که در خارج و داخل جاده، آفرود یا آنرود و هر سطح و آب و هوایی با قدرت و قابلیت مانور بالا به ادامه مسیر خود بپردازد و از هیوندای سانتافه در بحث آفرود بسیار توانمندتر میباشد و در داخل شهر هم با هندلینگ بهتر راندن آن لذت بیشتری به همراه دارد .
سانگ یانگ رکستون G۴ یک ماشین عالی و کامل است که پکیجی شامل قابلیت آفرود عالی ، موتور و گیربکس پر بازده ، توانایی های حرکتی خوب، کیفیت بالا، آپشن های کامل، سواری لذت بخش و هر آنچه که یک کراس اوور در این کلاس نیاز دارد را ارائه میکند .