
همانطور که در تصاویر نیز قابل مشاهده میباشد، تمام شاخصه های جدید طراحی سانتافه ۲۰۱۹ برگرفته از کراساوور نو ظهور هیوندای یعنی کونا میباشد. چراغهای روز (daylight) هیوندای سانتافه جدید مشابه برادر کوچکتر خود به صورت جداگانه و مستقل از چراغهای روشنایی اصلی طراحی و جانمایی شده اند. همچنین در طراحی جدید این شاسی بلند محبوب کرهای ما شاهد جلوپنجره آبشاری شکل هستیم که در تمامی محصولات جدید هیوندای دیده میشود.
این تصاویر رندر شده نشان میدهد که برجستگیها و خمیدگیها در قسمت گلگیرها سانتافه ۲۰۱۹ بیشتر خواهد شد، البته به نظر من رینگهای خیلی بزرگ در روشنایی روز زیاد دوست داشتنی نخواهند بود. به نظر میرسد فاصله محورها از هم در این مدل بلندتر شده است، و خط طراحی سقف خودرو به آرامی و با شیبی ملایم به سمت عقب ادامه دارد. و سرانجام در قسمت انتهای خودرو چراغهای عقب با طراحی جدید، سپر جدید و همچنین سراگزوزهای دوتایی را داریم.
در حال حاضر پیشرانههای نصب شده روی سانتافه شامل سه مدل: پیشرانه ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۸۵ اسب بخار، پیشرانه ۲٫۰ لیتری توربو با قدرت ۲۴۵ اسب بخار و پیشرانه V۶ با حجم ۳٫۳ لیتر برای نسخه ۷ نفره سانتافه با قدرت ۲۹۰ اسب بخار که تمامی اینها با کمک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، قدرت را به جرخهای این خودرو منتقل میکنند. پیش بینی ما این است که همین پیشرانهها برای سانتافه جدید باشد ولی برای نسخه V۶ این شاسی بلند گیربکس هشت سرعته که در حال حاضر روی کیا سورنتو نصب است را استفاده کنند، که این نسخه نیز طبق قوانین جدید واردات خودرو ایران قابل دسترس میباشد.

هیوندای نسل جدید سانتافه ۲۰۱۹ را در ماه فبریه و پیش از آوردن آن به نمایشگاه خودرو ژنو که در ماه مارس برگزار میشود، رونمایی خواهد کرد. این خودرو اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی وارد بازار خواهد شد، البته شرکت هیوندای هنوز رسما جدول زمانبندی برای آن ارائه نکرده است.