آگهی‌های برگزیده نمایش همه آگهی‌ها
موردی برای نمایش یافت نشد.

ضعف خودروسازان در عرضه خودروهای پرتقاضا

  بازه قیمتی ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان در شرایطی پرتقاضاترین بخش از بازار خودروی ایران به‌شمار می‌رود که نه خودروسازان در قراردادهای پسابرجامی‌شان و نه وارد‌کنندگان در بازارسنجی خود، به این بازار ورود نکردند و گویا اصلا امکان چنین ورودی را نیز ندارند.  

شنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳:۳۷ |

طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته، مشخص شده که بیش از ۶۳ درصد از تقاضای بازار خودرو ایران، به بازه قیمتی ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان مربوط می‌شود. در این بازه قیمتی، پرتیراژترین خودروهای داخلی به چشم می‌آیند، خودروهایی که با وجود سطح کیفی نه چندان مناسب، به‌دلیل قیمت نسبتا پایین‌شان (در مقایسه با سایر محصولات)، در سبد خرید بخش اعظم مشتریان ایرانی قرار دارند. این حجم زیاد تقاضا در بازه قیمتی موردنظر اما در حالی است که عرضه‌کنندگان خودروی کشور در فعالیت‌ها و قراردادهای جدید خود، چندان میلی به عرضه محصولات جدید با سطح کیفی و قیمتی مناسب، نشان نداده‌اند. به‌عنوان مثال، در قراردادهای پسابرجامی تقریبا جایی برای خودروهای ۲۵ تا ۵۰ میلیونی دیده نشده، به جز یک مورد (رنو کوئید) که آن هم فعلا قطعی به‌نظر نمی‌رسد.

اینکه چرا خودروسازان داخلی در قراردادهای پسابرجامی چندان وقعی به محصولات به اصطلاح ارزان نگذاشته‌اند، بیشتر به ‌سلطه فعلی آنها بر بازار ۲۵ تا ۵۰ میلیونی‌ها مربوط می‌شود. در واقع خودروسازان داخلی از آنجا که به‌ واسطه محصولات فعلی خود، دست بالا را در این بخش از بازار دارند، چندان واجب نمی‌بینند که محصولی جدید را (به واسطه قراردادهای پسابرجامی) در بازه موردنظر عرضه کنند. نکته دیگر اینجاست که با توجه به استانداردهای جدید و همچنین بالا رفتن هزینه‌های کلی تولید، تولید محصولی با سطح کیفی بالا و مجهز به استانداردهای روز، در سطح قیمتی پایین، چندان امکان‌پذیر نیست. از سوی دیگر اما وارد‌کنندگان نیز با توجه به افزایش نرخ ارز از یکسو و نرخ فعلی تعرفه از سوی دیگر و صد البته بالا بودن پایه قیمتی خودروهای خارجی، عملا اقدامی در راستای عرضه محصولات ارزان‌قیمت انجام نمی‌دهند. در واقع به‌نظر می‌رسد با توجه به سه مولفه موردنظر، عملا امکان عرضه محصولی وارداتی و استاندارد در بازه قیمتی ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان وجود ندارد.


ضعف خودروسازان در عرضه خودروهای پرتقاضا
یادداشت

کد محتوا: ۱۱۳۶۹

ارسال: شنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳:۳۷

به روز شده: شنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸:۰۴

کلید واژه‌‌ها: خودرو داخلی،‌ خودرو وارداتی

نوع: یادداشت

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: دنیای اقتصاد

بازدید: ۱۰۳۵

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.