خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
شیوه صحیح تعویض دنده خودرو در جهت افزایش عمر موتور چگونه است؟
یکی از اقداماتی که عمر موتور و گیربکس را افزایش میدهد، نحوه تعویض دنده خودرو است که می تواند ضربه سنگینی به خودرو وارد کند.
شمع ماشین و نکات کلیدی قبل از خرید
در خرید شمع خودرو باید به نکات ریز و درشتی دقت کرد تا جنسی مرغوب را خریداری کنید. خودروها پس از مدتی نیاز به تعویض شمع خودرو پیدا می کنند.
مبدل کاتالیزور اگزوز چگونه کار می کند؟
مبدل کاتالیزوری مورد استفاده در اگزوز اتومبیل ها ، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
تا به حال فکر کردهاید رنگ خاص خودرویتان چگونه خلق شده؟ سفری به فرآیند پیچیده، طولانی و هنرمندانه تولد یک رنگ، از ایده تا تولید نهایی.
چگونه رنگ شدگی خودرو را تشخیص دهیم؟
خرید خودروهای کارکرده یا دست دوم به یکی از رخدادهای مرسوم در بازار خودرو ایران تبدیل شده است. به دلیل کمبود عرضه خودروهای صفر کیلومتر و کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان، بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده بسیار داغ است و از این رو لازم است تا مصرفکنندگان تکنیکهای تشخیص رنگ شدگی خودرو را به خوبی آموخته باشند.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
آغاز دوره ی تازه ی کپی کاری محصولات فرانسوی در ایران
شنبه، ۱۷ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
شگفتیهای نسل جدید کیا پیکانتو چیست؟
یکشنبه، ۱۴ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
بزرگان دنیای فناوری با چه خودروهایی رانندگی میکنند
دوشنبه، ۱۴ بهمنماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
هیوندای النترا N TCR معرفی شد؛ خودرویی جذاب مخصوص مسابقات اتومبیلرانی
سهشنبه، ۸ مهرماه ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
تویوتا GR یاریس معرفی شد؛ فلفلی بسیار ریز اما خیلی تند + فیلم
شنبه، ۲۱ دیماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
مقایسه دنا پلاس و ۲۰۷ صندوق دار، رقابتی نزدیک بین دو هم خانواده؛
در این مطلب قصد داریم بین دو محصول جدید ایران خودرو با نامهای دنا پلاس و ۲۰۷ صندوق دار که در سال جاری وارد بازار کشور شدهاند، مقایسهای کوتاه را انجام دهیم و در هر بخش، برتری هر خودرو را نسبت به دیگری بیان کنیم.
سهشنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸:۵۶ |
تاریخ تولید در اولین مورد از این بررسی بهسراغ تاریخ تولید این دو خودرو میرویم. دنا پلاس زودتر از ۲۰۷ صندوق دار و در اسفند ۹۵ بهطور رسمی معرفی گردید و از اوایل سال جاری وارد بازار داخلی کشور شد، اما در سوی دیگر، ۲۰۷ صندوق دار بهتازگی و کمتر از دو ماه قبل وارد خط تولید این گروه صنعتی شده و پیش بینی میشود که فروش سراسری آن از بهار سال آینده آغاز شود. لازم به ذکر است، ۲۰۷ صندوق دار با تاخیری در حدود ۵ ماه وارد خط تولید این گروه صنعتی شد. طراحی ظاهری در مرحله بعدی این مقایسه به طراحی ظاهری این دو خودرو میرسیم، طراحی ظاهری هر دو خودرو نسبتا زیبا بوده اما به اعتقاد کارشناسان، طراحی دنا پلاس بهدلیل خطوط استفاده شده بر روی دربها و همچنین طراحی جذابتر چراغها در جلو و عقب خودرو، در دید کلی نسبت به ۲۰۷ صندوق دار که در واقع فیس لیفتی از ۲۰۶ صندوق دار است، زیباتر به نظر میرسد. در واقع، طراحی دربها در دنا پلاس بسیار شبیه به جک جی۵ بوده و فرم کلی اتاق خودرو علاوه بر جادارتر بودن، در نگاه ببینده نیز جذابتر پدیدار میشود. در سوی دیگر، همانگونه که گفته شد ۲۰۷ صندوق دار در واقع فیس لیفت ۲۰۶ صندوق دار بوده و تغییراتی که در این خودرو نسبت به مدل پیشین ایجاد شده است، مواردی همچون فرم چراغها قسمت ابتدایی و انتهایی خودرو بوده و برخی جزئیات جزئی است. اما، همواره نظر هر شخص برای انتخاب خودرو دلخواه خود در رابطه با طراحی ظاهری، سلیقهای بوده و نمیتوان بهصورت دقیق و با قاطعیت کامل گفت که کدام خودرو زیباتر است. طراحی داخلی طراحی درونی بسیار متفاوت با طراحی بیرونی بوده و میتوان در این بخش با قاطعیت کامل گفت که طراحی درونی دنا پلاس در دیدگاه اکثر مخاطبان، زیباتر از ۲۰۷ صندوق دار بوده و در استفاده طولانی مدت، راننده و سرنشینان کمتر احساس یکنواخت بودن را در دنا پلاس حس خواهند کرد. به طور کلی، میبایست اینگونه گفت که طراحی داخلی دنا پلاس با توجه به قرارگیری مانیتور و ابزارکهای کنترلی در قسمت مرکزی داشبورد و مواردی همچون استفاده از دو تریم رنگی در اتاق داخلی، طراحی زیباتر آمپرها با نمایی آبی رنگ، نسبت به ۲۰۷ صندوق دار که در مقایسه با مدل پیشین، تغییر و تحول شگرفی را به خود نمیبیند، بهتر بوده و در این بخش به عنوان خودرو برنده قلمداد میشود. پیشرانه و عملکرد در مرحله بعدی این مقایسه، بهسراغ عملکرد دو خودرو در بخش فنی میرویم و ابتدا از ۲۰۷ صندوق دار شروع میکنیم. این خودرو دارای یک پیشرانه TU۵ با حجمی برابر با ۱۵۸۷ بوده که همانند مدل پیشین است و قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور خواهد بود. گیربکس این خودرو اتوماتیک و از نوع ۴ دنده بوده و تمامی قدرت تولیدی را به چرخهای جلو منتقل میکند و شتاب رسمی این خودرو برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر برساعت از صفر مطلق، توسط شرکت سازنده برابر با ۱۱.۸ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن نیز ۱۹۰ کیلومتر معین گردیده است. همچنین، مصرف سوخت ۲۰۷ صندوق دار در مسیرهای شهری برابر با ۸.۵ لیتر بر هر صدکیلومتر و در مسیرها خارج شهری و اتوبان برابر با ۵.۱ لیتر بوده که در نمودار سیکل ترکیبی، مصرف این خودرو برابر با ۶.۵ لیتر بنزین بر هر صدکیلومتر بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو۴ اعلام شده است. در سوی دیگر، دنا پلاس دارای یک پیشرانه EF۷ با حجمی برابر با ۱۶۴۶ سیسی بوده که قادر است قدرتی برابر با ۱۱۳ اسب بخار و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. گیربکس این خودرو ۵ سرعته دستی بوده که تمام قدرت تولیدی را به محور جلو منتقل میکند و شتاب رسمی این مدل برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر برساعت از صفر مطلق، طبق اعلام رسمی شرکت سازنده برابر با ۱۲.۹ الی ۱۳.۳ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن برابر با ۱۹۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. همچنین، مصرف سوخت دنا پلاس در مسیرهای شهری برابر با ۸.۹ لیتر بر هر صدکیلومتر و در مسیرها خارج شهری و اتوبان برابر با ۶.۲ لیتر بوده که در نمودار سیکل ترکیبی، مصرف این خودرو برابر با ۷.۵ لیتر بنزین بر هر صدکیلومتر بوده و استاندارد آلایندگی آن نیز همانند ۲۰۷ صندوق دار، یورو۴ اعلام شده است. در این بخش لازم به ذکر است، با توجه به عملکرد دو خودرو و مسائلی همچون مصرف سوخت و شتاب اولیه، میبایست پژو ۲۰۷ صندوق دار را برنده اعلام نمود اما در مواردی همچون فضای سرنشینان، راحتی کابین و استهلاک کمتر، میبایست دنا پلاس را پیروز اعلام کرد. امکانات رفاهی و ایمنی هر دو خودرو نسبتا از امکانات رفاهی و ایمنی خوبی برخوردار هستند که اگر بخواهیم به برخی از این امکانات اشاره کنیم، میتوان به مواردی همچون ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز جلو دیسکی خنک شونده، مانیتور و رهیاب ماهوارهای، بلوتوث، ترمز عقب دیسکی، ۴ کیسه هوا، فرمان هیدرولیک مجهز به کروز کنترل، تنظیم اتوماتیک کانال تهویه برای سرنشینان عقب، چراغ جلو دارای لامپ LED و نئون و چراغ روز (Day Light)، چراغ جلو و عقب جدید، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ خطر سوم، چراغ داخل داشبورد، چراغهای سقفی جلو و عقب، چراغ روشنایی فضای پایین داخل کابین، طرح جدید آینههای جانبی، آینههای جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز، دوربین دید عقب، هشداردهنده موانع عقب، سیستم عیب یابی هوشمند ( مالتی پلکس )، قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی، تنظیم صندلی راننده و سرنشین جلو بهصورت تمام برقی ۸ حالته، کمربندهای ایمنی جلو سه نقطهای با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین، شیشههای سولار (ضد اشعه مضر UV خورشید)، سان روف، تودوزی مخمل و بازکن قفل در صندوق عقب از داخل خودرو برای دنا پلاس اشاره کرد. در سوی دیگر، ۲۰۷ صندوق دار دارای امکاناتی همچون ترمز ضد قفل (ABS) و EBD و EBA، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنکشونده، ترمز عقب دیسکی توپر، ۲ عدد برای راننده و سرنشین جلو، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، سیستم رهیاب، پورت USB، بلندگو دربهای جلو و عقب، تیوتر صوتی جلو، مهشکن جلو و عقب، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ جدید عقب، چراغ جلوی مجهز به چراغ روشنایی در روز، آینه جانبی راهنمادار، آینه جانبی برقی همرنگ بدنه، ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطهای با قابلیت تنظیم ارتفاع، کمربند سرنشینان عقب ۳ نقطهای، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، بلوتوث، قابلیت تنظیم صندلی راننده و سرنشین در ۴ جهت بهصورت دستی و قابل تنظیم پشت سری جلو و عقب، است. در این بخش، بازهم کفه ترازو به نفع دنا پلاس سنگینی میکند، زیرا این خودرو با دارا بودن امکانات ب رفاهی و ایمنی بهتر در مقایسه با ۲۰۷ صندوق دار، پیروز این بخش لقب میگیرد. قیمت و خدمات پس از فروش در این بخش، همانگونه که در ابتدا مطلب به آن اشاره شد، گروه صنعتی ایران خودرو سازنده هر دو خودرو بوده و وظیفه ارائه خدمات پس فروش این دو محصول را دارا است. البته لازم به ذکر است که دنا پلاس از گارانتی ۳ ساله و ۲۰۷ صندوق دار از گارانتی ۲ ساله بهره میبرند و در صورت خرید این دو محصول بهصورت صفرکیلومتر، خدماتی همچون یکسال بیمه بدنه و سرویس دورهای رایگان، به مشتریان تعلق خواهد گرفت. همچنین در زمینه قیمت دو خودرو میبایست اینگونه گفت که دنا پلاس در حال حاضر قیمتی برابر با ۵۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان را در بازار داخلی کشور دارا بوده و در سوی دیگر، ۲۰۷ صندوق دار با توجه به اینکه در بهار سال آینده بهصورت انبوه وارد کشور خواهد شد، قیمت قطعی آن بهطور دقیق اعلام نشده است اما با توجه به گفته مدیران ایران خودرو، قیمت این محصول مابین ۵۱ الی ۵۳ میلیون تومان خواهد بود.
کد محتوا: ۱۱۳۶۰
ارسال: سهشنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸:۵۶
به روز شده: سهشنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶:۲۴
کلید واژهها: دنا پلاس،پژو ۲۰۷ صندوق دار، ایران خودرو، ۲۰۶ صندوق دار
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۳۱۳۲
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.