(۰۲۱) ۲۲۲ ۷۸ ۷۸ ۹
حذف کارت سوخت در تهران از امروز چهارم خرداد!
یکشنبه، ۴ خردادماه ۱۴۰۴ - ۰۷:۲۰:۲۶
قرار است یک شنبه چهارم خردادماه ۱۴۰۴ کارت سوخت در یکی از جایگاههای شهر تهران غیرفعال شود.
ادامه مطلب
تصاویری از گرن لوسو کوپه: به اعتقاد خیلی ها، آخرین زیبای ب ام و
دوشنبه، ۱۰ دیماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷:۲۵
ب ام و گرن لوسو کوپه نامی برای یکی از خاص ترین محصولات خودرویی جهان است که توسط باواریایی ها در همکاری با کمپانی افسانه ای پینینفارینا متولد شد.
ارزانترین و بهترین شهر برای خرید ماشین دست دوم کجاست؟
دوشنبه، ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸:۹۹
بازار خودرو ایران از حدود پنج سال گذشته تاکنون در شرایط رکود، تورم و تردید به سر میبرد. در نتیجه کاهش عرضه خودروهای صفرکیلومتر به بازار، اکنون مشتریان بیش از هر زمان دیگر به خرید خودروهای کارکرده علاقهمند شدهاند.
خریداران تارا در بورس کالا بیش از ۱۰۰ میلیون سود کردند!
شنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴:۱۸
اگر هفته پیش از بورس کالا، خودروی تارا خریداری کرده بودید، بین ۱۰۱ تا ۱۳۴ میلیون نسبت به بازار، تارا را ارزانتر دریافت میکردید!
اشتباه رایج رانندگان در مورد سن الزامی شدن معاینه فنی خودرو
شنبه، ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶:۲۶
یک باور غلط درباره سن الزامی شدن معاینه فنی خودروها وجود دارد که باعث طولانی شدن صف معاینه فنی خودرو میشود.
مهمترین نکات برای بازدید ماشین قبل از سفر
دوشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰:۲۲
قبل از شروع سفر نوروزی خود با خودرو، بررسی دقیق و کامل وضعیت خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است. این بررسی شامل بررسی سطوح مایعات، تایرها، ترمزها، باطری، چراغها و تایمینگ بلتها میشود.
فرداموتورز با دست پر در بازار سدانها
ماشین MG۵ ماجراجوی جدید بازار خودرو
دوشنبه، ۱۶ بهمنماه ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷:۰۴
شرکت فردا موتورز در تلاش است تا برای حضور پر رنگ تر در بازار خودرو ایران دست بالاتری در زمینه خودروهای سدان داشته باشد و از همین رو زنگ خطر را با محصولات ام جی به صدا درآورده است.
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۲
حفظ سلامت خودرو و مراقبت از آن یک هنر است. برای آنکه فردی خودش را یک راننده قلمداد کند، بایستی روشهای نگهداری از خودرو را به خوبی آموخته باشد.
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳:۳۶
در شرایط حال حاضر خرید خودرو صفر برای قشر بزرگی از جامعه غیر ممکن شده، فروش اقساطی خودرو در شرکت های کوچک و بزرگ انجام می شود. در خرید خودروی اقساطی باید حسابی زبر و زرنگ باشید تا سر شما کلاه نگذارند؛ چون بسیاری از دلالان و کلاهبرداران به انتظار آدم هایی نشسته اند که از بازار خودرو سر در نمی آورند و به راحتی وارد بازی چنین افرادی می شوند.
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲:۵۵
MVM X۲۲ بی شک یکی از خوش استایل ترین کراس اوورهای درون شهری بازار است اما این خودرو نقاط ضعفی را نیز همراه دارد.
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲:۳۵
برخی افراد مالکان خودرو را به برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما ترغیب می کنند اما این کار چه عواقبی دارد؟
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷:۵۱
بهبود آیرودینامیک مسئلهای کاملا مهندسیشده است که در تمام خودروسازیهای جهان به آن توجه میشود؛ پس چرا برخی در اجرای آن شکست میخورند؟
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰:۰۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴ با تغییراتی همراه بوده که دانستن آنها برای هر رانندهای ضروری است. افزایش نرخ دیه، تغییر در محاسبه حق بیمه، جریمه دیرکرد و نحوه اعمال پوششها همگی نکاتی هستند که میتوانند مستقیما روی هزینهها و تعهدات شما تاثیر بگذارند.
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲:۵۱
خرید خودروی دست دوم با کارکرد بالا ریسکهای زیادی در بر دارد اما با رعایت این ۵ نکته مهم میتوانید خریدی مطمئنتر داشته باشید.
شرایط دریافت پلاک گذر موقت چیست؟ هزینه + مراحل گرفتن پلاک
دوشنبه، ۱ اردیبهشتماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۴۳:۵۰
در این مطلب میگوییم پلاک گذر موقت چیست، خودرو گذر موقت چیست، شرایط ماشین گذر موقت چگونه است.
مقایسه دنا پلاس و ۲۰۷ صندوق دار، رقابتی نزدیک بین دو هم خانواده؛
در این مطلب قصد داریم بین دو محصول جدید ایران خودرو با نامهای دنا پلاس و ۲۰۷ صندوق دار که در سال جاری وارد بازار کشور شدهاند، مقایسهای کوتاه را انجام دهیم و در هر بخش، برتری هر خودرو را نسبت به دیگری بیان کنیم.
سهشنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸:۵۶ |
تاریخ تولید در اولین مورد از این بررسی بهسراغ تاریخ تولید این دو خودرو میرویم. دنا پلاس زودتر از ۲۰۷ صندوق دار و در اسفند ۹۵ بهطور رسمی معرفی گردید و از اوایل سال جاری وارد بازار داخلی کشور شد، اما در سوی دیگر، ۲۰۷ صندوق دار بهتازگی و کمتر از دو ماه قبل وارد خط تولید این گروه صنعتی شده و پیش بینی میشود که فروش سراسری آن از بهار سال آینده آغاز شود. لازم به ذکر است، ۲۰۷ صندوق دار با تاخیری در حدود ۵ ماه وارد خط تولید این گروه صنعتی شد. طراحی ظاهری در مرحله بعدی این مقایسه به طراحی ظاهری این دو خودرو میرسیم، طراحی ظاهری هر دو خودرو نسبتا زیبا بوده اما به اعتقاد کارشناسان، طراحی دنا پلاس بهدلیل خطوط استفاده شده بر روی دربها و همچنین طراحی جذابتر چراغها در جلو و عقب خودرو، در دید کلی نسبت به ۲۰۷ صندوق دار که در واقع فیس لیفتی از ۲۰۶ صندوق دار است، زیباتر به نظر میرسد. در واقع، طراحی دربها در دنا پلاس بسیار شبیه به جک جی۵ بوده و فرم کلی اتاق خودرو علاوه بر جادارتر بودن، در نگاه ببینده نیز جذابتر پدیدار میشود. در سوی دیگر، همانگونه که گفته شد ۲۰۷ صندوق دار در واقع فیس لیفت ۲۰۶ صندوق دار بوده و تغییراتی که در این خودرو نسبت به مدل پیشین ایجاد شده است، مواردی همچون فرم چراغها قسمت ابتدایی و انتهایی خودرو بوده و برخی جزئیات جزئی است. اما، همواره نظر هر شخص برای انتخاب خودرو دلخواه خود در رابطه با طراحی ظاهری، سلیقهای بوده و نمیتوان بهصورت دقیق و با قاطعیت کامل گفت که کدام خودرو زیباتر است. طراحی داخلی طراحی درونی بسیار متفاوت با طراحی بیرونی بوده و میتوان در این بخش با قاطعیت کامل گفت که طراحی درونی دنا پلاس در دیدگاه اکثر مخاطبان، زیباتر از ۲۰۷ صندوق دار بوده و در استفاده طولانی مدت، راننده و سرنشینان کمتر احساس یکنواخت بودن را در دنا پلاس حس خواهند کرد. به طور کلی، میبایست اینگونه گفت که طراحی داخلی دنا پلاس با توجه به قرارگیری مانیتور و ابزارکهای کنترلی در قسمت مرکزی داشبورد و مواردی همچون استفاده از دو تریم رنگی در اتاق داخلی، طراحی زیباتر آمپرها با نمایی آبی رنگ، نسبت به ۲۰۷ صندوق دار که در مقایسه با مدل پیشین، تغییر و تحول شگرفی را به خود نمیبیند، بهتر بوده و در این بخش به عنوان خودرو برنده قلمداد میشود. پیشرانه و عملکرد در مرحله بعدی این مقایسه، بهسراغ عملکرد دو خودرو در بخش فنی میرویم و ابتدا از ۲۰۷ صندوق دار شروع میکنیم. این خودرو دارای یک پیشرانه TU۵ با حجمی برابر با ۱۵۸۷ بوده که همانند مدل پیشین است و قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور خواهد بود. گیربکس این خودرو اتوماتیک و از نوع ۴ دنده بوده و تمامی قدرت تولیدی را به چرخهای جلو منتقل میکند و شتاب رسمی این خودرو برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر برساعت از صفر مطلق، توسط شرکت سازنده برابر با ۱۱.۸ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن نیز ۱۹۰ کیلومتر معین گردیده است. همچنین، مصرف سوخت ۲۰۷ صندوق دار در مسیرهای شهری برابر با ۸.۵ لیتر بر هر صدکیلومتر و در مسیرها خارج شهری و اتوبان برابر با ۵.۱ لیتر بوده که در نمودار سیکل ترکیبی، مصرف این خودرو برابر با ۶.۵ لیتر بنزین بر هر صدکیلومتر بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو۴ اعلام شده است. در سوی دیگر، دنا پلاس دارای یک پیشرانه EF۷ با حجمی برابر با ۱۶۴۶ سیسی بوده که قادر است قدرتی برابر با ۱۱۳ اسب بخار و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. گیربکس این خودرو ۵ سرعته دستی بوده که تمام قدرت تولیدی را به محور جلو منتقل میکند و شتاب رسمی این مدل برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر برساعت از صفر مطلق، طبق اعلام رسمی شرکت سازنده برابر با ۱۲.۹ الی ۱۳.۳ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن برابر با ۱۹۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. همچنین، مصرف سوخت دنا پلاس در مسیرهای شهری برابر با ۸.۹ لیتر بر هر صدکیلومتر و در مسیرها خارج شهری و اتوبان برابر با ۶.۲ لیتر بوده که در نمودار سیکل ترکیبی، مصرف این خودرو برابر با ۷.۵ لیتر بنزین بر هر صدکیلومتر بوده و استاندارد آلایندگی آن نیز همانند ۲۰۷ صندوق دار، یورو۴ اعلام شده است. در این بخش لازم به ذکر است، با توجه به عملکرد دو خودرو و مسائلی همچون مصرف سوخت و شتاب اولیه، میبایست پژو ۲۰۷ صندوق دار را برنده اعلام نمود اما در مواردی همچون فضای سرنشینان، راحتی کابین و استهلاک کمتر، میبایست دنا پلاس را پیروز اعلام کرد. امکانات رفاهی و ایمنی هر دو خودرو نسبتا از امکانات رفاهی و ایمنی خوبی برخوردار هستند که اگر بخواهیم به برخی از این امکانات اشاره کنیم، میتوان به مواردی همچون ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز جلو دیسکی خنک شونده، مانیتور و رهیاب ماهوارهای، بلوتوث، ترمز عقب دیسکی، ۴ کیسه هوا، فرمان هیدرولیک مجهز به کروز کنترل، تنظیم اتوماتیک کانال تهویه برای سرنشینان عقب، چراغ جلو دارای لامپ LED و نئون و چراغ روز (Day Light)، چراغ جلو و عقب جدید، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ خطر سوم، چراغ داخل داشبورد، چراغهای سقفی جلو و عقب، چراغ روشنایی فضای پایین داخل کابین، طرح جدید آینههای جانبی، آینههای جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز، دوربین دید عقب، هشداردهنده موانع عقب، سیستم عیب یابی هوشمند ( مالتی پلکس )، قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی، تنظیم صندلی راننده و سرنشین جلو بهصورت تمام برقی ۸ حالته، کمربندهای ایمنی جلو سه نقطهای با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین، شیشههای سولار (ضد اشعه مضر UV خورشید)، سان روف، تودوزی مخمل و بازکن قفل در صندوق عقب از داخل خودرو برای دنا پلاس اشاره کرد. در سوی دیگر، ۲۰۷ صندوق دار دارای امکاناتی همچون ترمز ضد قفل (ABS) و EBD و EBA، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنکشونده، ترمز عقب دیسکی توپر، ۲ عدد برای راننده و سرنشین جلو، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، سیستم رهیاب، پورت USB، بلندگو دربهای جلو و عقب، تیوتر صوتی جلو، مهشکن جلو و عقب، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ جدید عقب، چراغ جلوی مجهز به چراغ روشنایی در روز، آینه جانبی راهنمادار، آینه جانبی برقی همرنگ بدنه، ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطهای با قابلیت تنظیم ارتفاع، کمربند سرنشینان عقب ۳ نقطهای، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، بلوتوث، قابلیت تنظیم صندلی راننده و سرنشین در ۴ جهت بهصورت دستی و قابل تنظیم پشت سری جلو و عقب، است. در این بخش، بازهم کفه ترازو به نفع دنا پلاس سنگینی میکند، زیرا این خودرو با دارا بودن امکانات ب رفاهی و ایمنی بهتر در مقایسه با ۲۰۷ صندوق دار، پیروز این بخش لقب میگیرد. قیمت و خدمات پس از فروش در این بخش، همانگونه که در ابتدا مطلب به آن اشاره شد، گروه صنعتی ایران خودرو سازنده هر دو خودرو بوده و وظیفه ارائه خدمات پس فروش این دو محصول را دارا است. البته لازم به ذکر است که دنا پلاس از گارانتی ۳ ساله و ۲۰۷ صندوق دار از گارانتی ۲ ساله بهره میبرند و در صورت خرید این دو محصول بهصورت صفرکیلومتر، خدماتی همچون یکسال بیمه بدنه و سرویس دورهای رایگان، به مشتریان تعلق خواهد گرفت. همچنین در زمینه قیمت دو خودرو میبایست اینگونه گفت که دنا پلاس در حال حاضر قیمتی برابر با ۵۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان را در بازار داخلی کشور دارا بوده و در سوی دیگر، ۲۰۷ صندوق دار با توجه به اینکه در بهار سال آینده بهصورت انبوه وارد کشور خواهد شد، قیمت قطعی آن بهطور دقیق اعلام نشده است اما با توجه به گفته مدیران ایران خودرو، قیمت این محصول مابین ۵۱ الی ۵۳ میلیون تومان خواهد بود.
کد محتوا: ۱۱۳۶۰
ارسال: سهشنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸:۵۶
به روز شده: سهشنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶:۲۴
کلید واژهها: دنا پلاس،پژو ۲۰۷ صندوق دار، ایران خودرو، ۲۰۶ صندوق دار
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۳۰۶۸
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
این سایت ماحصل، تلاشهای چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخابها فراهم باشد.
«کاردو» واژهی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو میباشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شایسته خدمترسانی به شما باشد.
به دلیل حجم بالای آگهیهای ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آنها امکانناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باریرسانی استفاده کنید.
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.