مقایسه جک S۵ با بی وای دی S۶

  اگر در حدود ۹۵ الی ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید ماشین بودجه دارید و به دنبال یک اتومبیل کراس اوور هستید، ماشین های چینی سرشاری در پیش رو شما قرار دارد و ما نیز قصد داریم تا بی وای دی اس۶ با کیفیت را به صورت کامل با جک s۵ پر طرفدار مقایسه کنیم و در پایان با توجه به ویژگی هایی که هر ماشین از خود نشان میدهد ارزیابی کنیم و ببینیم کدام کراس اوور ۱۰۰ میلیون تومانی چینی ارزش خرید بالاتری دارد.  

شنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳:۴۳ |

مقایسه جک S۵ با بی وای دی S۶

جک S۵
جک S۵ جزء نخستین ماشین های کراس اوور چینی است که توانست با جذب مردم فروش خوبی را تجربه کند و بازار فروش ایده آلی داشته باشد . جک S۵ مدت زیادی است که با گیربکس اتوماتیک دو کلاچه عرضه میشود که نمونه مد نظر ما هم برای مقایسه با بی وای دی S۶ همین نمونه است . جک S۵ یک کپی تقریبا نا موفق از هیوندای IX۳۵ است که سطح هماهنگی ظاهری آن قابل قبول است اما ظاهر کپی شده و تکراری نکته منفی است . با ورود به کابین جک s۵ میزان شباهت های ظاهری با هیوندای IX۳۵ بیشتر میشود و داشبورد و متعلقات جک S۵ بیشترین میزان شباهت را دارا میباشند  . به صورت کلی ظاهر بیرونی و داخلی جک  S۵ سطح بالا و قابل قبولی به لطف کپی کاری های متعدد دارد که بیننده را جذب خودش میکند . جک S۵ جز کراس اوور های چینی پر فروش است اما با این حال در مقوله کیفیت عملکرد متوسطی داشته است و در بخش های مختلف جک s۵ کیفیت چندان بالایی مشاهده نمیگردد . یکی از مزایای جک S۵ که در ایران علاقه زیادی به آن نشان میدهند وجود سطح گسترده ای از آپشن میباشد که نکته مثبتی به شمار میرود . صندلی ها پوشش چرمی دارند و صندلی راننده به صورت اتوماتیک تنظیم میشود ؛ صندلی های جلو به گرمکن مجهز هستند و علاوه بر این دوربین دید عقب ، سنسور پارک جلو و عقب ، Keyless entry / start   ، TPMS , HDC , HAC , ESP  ، سیستم صوتی مجهز به دی و دی پلیر و ۶ بلند گو و ... از جمله تجهیزات جک S۵ اتوماتیک هستند . بی وای دی s۶ و جک S۵ از نظر تجهیزات در یک سطح برابر هستند و هر دو جزء فول آپشن ترین های این رنج قیمت میباشند .  

جک S۵ یکی از پر شتاب ترین پیشرانه های این کلاس را دارا میباشد و که حتی با گیربکس اتومانیک هم طرفدارانش از شتاب آن بسیار راضی هستند .  پیشرانه پر خوران جک S۵ ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور را به چرخ های جلو منتقل میکند که این اعداد و ارقام نخستین بار توسط جک S۵ برای خودرویی در این کلاس ارائه شد .این پیشرانه در دور موتور ۳۰۰۰ دور در دقیقه به ماکزیمم بوست خود میرسد و این یعنی شتاب ثانویه جک S۵ وضعیت بسیار بهتری نسبت به شتابگیری در حالت سکون را دارا میباشد . گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دبل کلاچ جک S۵ به خوبی با موتور ماشین جفت شده است و نسبت به نمونه دنده ای عملکردی دقیق و راحت تر دارد البته گیربکس که داغ میکند نعویض دنده های جک S۵ گیج میشود . البته با توجه به حجم کم پیشرانه و گیربکس اتوماتیک کشش خودرو در سر بالایی ها خوب نیست و حتما باید با دنده معکوس به راه خود ادامه دهید که با توجه به طبیعت ماشین و گشتاور و وزن و دیگر پارامتر ها این موضوع  چندان هم دور از انتظار نیست و در کل در جاده های پر پیچ جک S۵ اتوماتیک چندان قابل اعتماد نیست .
سواری ، هندلینگ ، فرمان پذیری و دیگر مسائل این چنینی در مورد جک S۵ همه در سطحی متوسط است یعنی سواری جک S۵ سطح مناسبی از اسپرت بودن و سبک سواری خانوادگی ارائه میکند .
اگر به دنبال یک ماشین شاسی بلند زیر ۱۰۰ میلیون تومان هستید جک S۵ اتوماتیک به دلایی چون رضایت مالکین و فروش بالا ارزش خرید مناسبی دارد و یکی از انتخاب های منطقی در بین رنج وسیع کراس اوور های چینی است .

بی وای دی S۶
شرکن کارمانیا که وارد کننده رسمی کمپانی byd  است نخستین بار با ماشین بی وای دی S۶ به بازار ایران راه پیدا کرد . طراحی BYD S۶ از نظر استایل تقریبا استاندارد های یک دهه پیش را رعایت کرده است . بی وای دی S۶ بر روی پلتفرم لکسوس RX مدل ۲۰۰۶ ساخته شده است و در ظاهر هم شباهت زیادی با این ماشین دارد و در نهایت ظاهر بی وای دی S۶ هماهنگ و زیبا و قابل قبول است و با وجود طراحی کپی شده اما ظاهر ماشین شخصیت با وقاری را دارا میباشد . طراحی داخلی BYD S۶ با بدنه اش هماهنگش است و زیبا میباشد ، درون کابین BYD S۶ همه چیز ارگونومیک شکل گرفته است و راحت و توام با آرامش کامل میباشد و از همه مهم تر کیفیت ساخت BYD S۶ در سطح بسیار خوبی است ، درون BYD S۶ با نگاه کردن به قسمت های مختلف کیفیت متریال ، روکش ها و ادوات مورد استفاده بسیار عالی به نظر میرسد و بار دیگر در بحث کیفیت رضایت مندی شما را جلب خواهد کرد . وضعیت آپشن بی وای دی S۶ همانند هم وطن پر فروشش عالی است و طیف وسیعی از آپشن در پیش روی شما قرار دارد . از نظر ابعاد BYD S۶ خودرویی جادار است و هم در کابین و هم صندوق بار  فضای خوبی در اختیار میگذارد و کاملا نسبت به جک S۵ و بسیاری دیگر از رقبا فضای بیشتری را شامل میشود .
قلب تپنده BYD S۶ ۴ سیلندر خطی میباشد و ۲۴۰۰ سی سی حجم دارد که با توجه به وزن و ابعاد بی وای دی S۶ نمیتوان انتظار زیادی داشت اما در کل قابل قبول است . BYD S۶ در دور موتور ۵۸۰۰ میتواند ۱۶۰ اسب بخار قدرت و در دور موتور ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۲۲۹ نیوتن متر گشتاور تولید کند که نسبت به رقبای تنفس طبیعیش برتر است . با توجه به حجم پیشرانه بی وای دی S۶  شتاب سریع و چابک اهمیت ندارد اما در مقابل وجود مصرف سوخت مناسبی دارد که با توجه به وزن بالای ماشین نکته مثبتی است . شتاب اولیه BYD S۶ ضعیف است که با توجه به وزن خودرو قابل تامل است و این ضعف در شتابگیری های ثانویه جبران میگردد و شما را خشنود میکند . استفاده از گیربکس دوال کلاچ در BYD S۶ نکته مثبتی است که در هنگام رانندگی با این ماشین از جک S۵ سطح هماهنگی بیشتری احساس میگردد . گیربکس دوال کلاچ بی وای دی S۶ ۶ سرعته اتوماتیک میباشد که قابلیت تبدیل به حالت تیپ ترونیک را هم دارا میباشد . عملکرد گیربکس BYD  S۶ در مجموع خوب است و عملکرد راضی کننده ای دارد و تعویض دنده ها به موقع ، سریع و نرم انجام میشود . البته در گیربکس همه خودروهای چینی یک خنگی جامع وجود دارد که در BYD S۶ هم این حالت وجود دارد اما با مقدار کم و در شرایط فشار زیاد بر روی ماشین که این حالت پدیدار میگردد .
BYD S۶ بر خلاف بسیاری از خودروهای چینی در بحث سواری ، هندلینگ و سیستم تعلیق عملکرد خوبی از خود نشان داده است . بی وای دی S۶ هندلینگ خوبی دارد و تسلط راننده به خودرو هم خوب است . سواری BYD S۶ هم نرم است و پایداری خوبی دارد و به لطف آرایش خوب سیستم تعلیق خودرو در آرامش میباشد . فرمان BYD S۶  دقت مناسبی دارد و فرمان پذیری خوبی برای بی وای دی S۶  به ارمغان آورده است . ترمز های BYD S۶ کاملا مناسب و ایمن عمل میکنند و از عهده توقف این خودرو بر میایند .
بی وای دی S۶ یک کراس اوور با کیفیت چینی است که نه تنها در ظاهر به مانند لکسوس RX میباشد بلکه در بسیاری دیگر از بخش ها هم در میان ماشین های چینی مانند لکسوس است و در سرزمین پهناور چشم بادامی ها هم بی وای دی S۶ به فروش عالی دست پیدا کرده است اما در ایران به دلایلی چون ناشناخته بودن کارمانیا ، تبلیغات ضعیف و ... ارزش خرید بی وای دی S۶ متوسط است و در ادامه توانایی های حرکتی خوب و فروش بالای جک S۵ نکات دیگری هستند که ارزش خرید بی وای دی S۶ را کاهش میدهد .


مقایسه جک S۵ با بی وای دی S۶
نقد و بررسی

کد محتوا: ۱۱۳۵۱

ارسال: شنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳:۴۳

به روز شده: شنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱:۱۶

کلید واژه‌‌ها: جک S۵، بی وای دی S۶، کراس اوور، خودرو چینی

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: ماشین ۳

بازدید: ۱۴۸۱

زبان: پارسی

(۵ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.