آگهی‌های برگزیده نمایش همه آگهی‌ها
موردی برای نمایش یافت نشد.

Audi ۱۰۰ L ۱۹۷۷

  بازار اتومبیل در ایران خیلی عجیب و سنتی است. یک مرسدس بنز یا ب‌ام‌و، چه نو و چه دست دوم معمولاً خریدار خود را دارد ولی بسیاری از نشان‌های تجاری گرچه برای ورود به بازار تلاش کردند ولی چندان نتوانستند انبوه مشتریان را به سوی خود جلب کنند.  

شنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۱ |

 شاید آئودی TTهای کوپه و کروکی که چند سال پیش وارد کشور شد را دیده باشید. یکی از دلایل شکست این پروژه، ورود همزمان رقبایی از دیگر کارخانجات آلمانی در آن زمان بود. در این بخش به معرفی یک دستگاه آئودی ۱۰۰ می‌پردازیم که با وجود تعداد محدود باقی مانده از آن در کشورمان، در شرایط مطلوبی نگهداری می‌‌شود.

آئودی ۱۰۰ برای اولین بار در سال ۱۹۶۸ به بازار آمد. کد ۱۰۰ به این دلیل انتخاب شد که قدرت موتور آن معادل ۱۰۰ اسب بخار بود.
این سدان کلاسیک بزرگ‌ترین مدل کارخانه پس از تسلط فولکس واگن بر آئودی بود. بعد نوبت به تولید مدل کوپه رسید و سپس کوپه فست بک با پسوند S عرضه شد.
ورود تکنولوژی فولکس واگن به گروه آئودی باعث کاهش هزینه‌های طراحی و تولید شده بود و در نتیجه قیمت تمام شده مدل ۱۰۰ کاملاً رقابتی بود و همین، به عامل موفقیت و محبوبیت آن بدل گردید. امروزه نسل اول آئودی ۱۰۰ با بدنه کلاسیک و قالپاق‌های بزرگ خود طرفدارانی دارد. وقتی که نسل دوم آن در سال ۱۹۷۶ به بازار آمد، به قدری چهره آن متحول شده بود که بسیاری را متعجب کرد. نوآوری این سری اضافه شدن پیشرانه ۵ سیلندر که طبق ادعای کارخانه قدرت یک ۶ سیلندر و مصرف سوخت یک ۴ سیلندر را برای آن به ارمغان می‌آورد بود.
در سال ۱۹۷۷ این مدل به عنوان اولین محصول کارخانه به تیراژ یک میلیون دستگاه رسید. یک میلیون امین دستگاه، یک هاچ‌بک Avant بود که در کنار مدل سدان تولید می‌شد. در آن زمان کوپه‌های بزرگ طرفدار چندانی نداشتند و لذا تعداد کمی از این خودرو ساخته شد و در نتیجه امروزه از کمیاب‌ترین مدل‌های آن محسوب می‌گردند.

نسل سوم در ابتدای دهه ۸۰ عرضه شد و نوآوری آن بدنه آیرودینامیک آن بود، به گونه‌ای که ضریب آیرودینامیک در آن به ۳۰/۰ رسیده بود که علاوه بر کاهش صدای آزاردهنده توانست به عنوان یک عامل مهم در تبلیغات کمپانی مطرح گردد. در این سری مدل‌های کوپه حذف و به جای آنها استیشن واگن اضافه شد. در نهایت نسل چهارم که آخرین نسل‌ مدل ۱۰۰ نیز محسوب می‌شد در سال ۱۹۹۱ تولید شد و بیشتر به عنوان مدل اصلاح شده نسل قبلی و نه یک مدل کاملاً جدید شناخته می‌شد. مدل امروز از نسل دوم بوده و اتومبیلی سبز رنگ با تودوزی ترکیبی قهوه‌ای و سبز است. پیشرانه آن ۴ سیلندر کاربراتوری ۱۵۸۸ سی‌سی با دو سوپاپ برای هر سیلندر و قدرت ۸۴ اسب‌بخار بوده و انتقال قدرت به چرخ‌های جلو انجام می‌شود. شتاب آن ۴/۱۳ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است. آئودی ۱۰۰ از ابتدا خودرو افراد مسن‌تر بود که خیلی به شتاب و سرعت توجهی نداشتند. شاید یکی از نقاط ضعف آن را بتوان به بدنه ساده و امروزی آن دانست که فاقد عناصر طراحی منحصر به فرد و کلاسیک است یعنی اگر شما نشان آئودی را از روی جلو پنجره بردارید،‌ بیشتر مردم نمی‌توانند حتی تشخیص دهند که این چه خودرویی است. این حالت در مورد مرسدس و ب‌ام‌و کاملاً متفاوت است.
البته نشان تجاری آئودی امروزه رقابت شانه به شانه‌ای با دو کارخانه دیگر دارد و تقریباً طبقه‌بندی محصولاتش با آنها یکسان است.
یکی از نکات عبرت‌آمور در نگهداری خودروی ما حفظ کلیه اسناد مربوط به خرید آن است. مطالعه این اسناد نشان می‌دهد که یک بانوی ایرانی که به عنوان توریست در لندن به سر می‌برده آن را از نمایندگی فولکس واگن و آئودی آن شهر در تاریخ ۲۸ می ۱۹۷۸ خریداری کرده و توسط شرکت حمل و نقل مرکزی که محل آن در خیابان سعدی تهران بوده از طریق کشور لبنان، به ایران ارسال کرده است. این امکانی است که سال‌هاست خارج از تصور شده است. این آئودی حتی در بریتانیا پلاک نیز شده بود.


Audi ۱۰۰ L ۱۹۷۷
نقد و بررسی

کد محتوا: ۱۱۳۲۴

ارسال: شنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۱

به روز شده: شنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱:۰۸

کلید واژه‌‌ها: Audi ۱۰۰ L ، مرسدس بنز، بی‌ام‌و، آئودی TT، آئودی کوپه، آئودی کروکی، فولکس واگن

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: مجله ماشین

بازدید: ۶۱۰۹

زبان: پارسی

(۱۰ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.