آگهی‌های برگزیده نمایش همه آگهی‌ها
موردی برای نمایش یافت نشد.

هیوندا چگونه به یک غول خودروسازی تبدیل شد؟

  شرکت خودروسازی کره‌ای هیوندا موتور در سال ۱۹۶۷، یعنی دقیقا چهار سال پس از تاسیس ایران خودرو، بنیان گذاشته شد. این شرکت به عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت بزرگ «ساخت و ساز و مهندسی هیوندا» (Hyundai Engineering & Construction Company) کار خود را آغاز کرد.  

سه‌‌شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۷ |

 هیوندا چگونه به یک غول خودروسازی تبدیل شد؟
شرکت خودروسازی کره‌ای هیوندا موتور در سال ۱۹۶۷، یعنی دقیقا چهار سال پس از تاسیس ایران خودرو، بنیان گذاشته شد. این شرکت به عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت بزرگ «ساخت و ساز و مهندسی هیوندا» (Hyundai Engineering & Construction Company) کار خود را آغاز کرد. درست مثل ایران خودرو، شرکت هیوندا هم در ابتدا مونتاژ خودرو را در دستور کار خود قرار داد و این کار را با مونتاژ خودرو و کامیون‌های شرکت «فورد» شروع کرد. قیمت هیوندا در ایران و جهان همواره در طول این ۴۰ سال از عوامل تاثیرگذار در موفقیت فروش آن بوده است. محصولات هیوندا اکنون، از قابل اطمینان‌ترین خودروهای جهان شناخته می‌شوند.

شروع قدرتمند و موفق هیوندا
اولین خودروی هیوندا اتوموبیلی به نام «کورتینا» یا همان «فورد کورتینا» بود که در سال ۱۹۶۸ تولید آن آغاز شد. ولی این شرکت در مدت نسبتا کوتاهی توانست از کار مونتاژ صرف خارج شود و در سال ۱۹۷۵ مدیران آن پروژه‌ی ساخت خودروی اختصاصی خود را آغاز کردند. آن‌ها پنج نفر از بهترین طراحان خودروی بریتانیایی را استخدام و در نهایت اولین خودروی ساخت خود به نام «پونی» را روانه‌ی بازار کردند. این خودرو به دلیل قیمت کم و ابعاد کوچک خیلی زود تبدیل به پرفروش‌ترین اتوموبیل در کره‌ی جنوبی شد و مرزهای خرید خودرو از این شرکت کره‌ای را جا به جا کرد. در عرض ۹ ماه پونی وارد بازار کانادا شد و آن‌جا هم در صدر پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفت. در واقع کانادایی‌ها خرید هیوندا را با تجربه‌ای بسیار عالی شروع کردند. با گذشت فقط دو سال از تولید این خودرو، هیوندا تبدیل به سیزدهمین خودروساز بزرگ دنیا شد و فروش هیوندا حدود ۲ درصد از فروش بازار جهانی خودرو را به خود اختصاص داد.

 هیوندای و تسخیر بازار جهان
موفقیت‌های این شرکت با تولید مدل‌های جدیدی مثل النترا، توسان، سانتافه و جنسیس تداوم یافت. به خصوص در ایران انواع هیوندا با مدل‌های متنوع، کیفیت، امکانات، طراحی جذاب و البته قیمت مناسب به خوبی توانسته در صدر پرفروش‌ترین برندهای خودروهای وارداتی قرار بگیرد. در سال ۲۰۱۵ هیوندای برند جنسیس را به عنوان یک برند جداگانه و زیر مجموعه‌ی خود اعلام کرد و خودروهای لوکس خود را تحت نام این برند وارد بازار می‌کند.

در سال ۱۹۹۵ این شرکت صادرات خود را به کشورهایی مثل استرالیا، نیوزیلند، مصر و ژاپن گسترش داد و حتی مدل‌هایی مخصوص کشورهای مختلف را متناسب با نیازمندی‌های خاص آن‌ کشورها ساخت. در سال ۱۹۹۸ هیوندا ۵۱ درصد از سهام دومین شرکت خودروسازی بزرگ کره‌ی جنوبی یعنی کیا موتورز را خرید. در سال ۲۰۰۰ هم کارخانه‌های این شرکت در کشورهای هند، چین، پاکستان، ترکیه و جمهوری چک درحال تولید خودرو بودند. در سال ۲۰۰۴ با فروش بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو درآمد این شرکت به ۵۶ میلیارد دلار رسید. در سال ۲۰۱۱ هیوندا بیش از ۴٫۰۴ میلیون خودرو فروخت که باعث شد بعد از تویوتا، فولکس‌واگن و جنرال موتورز تبدیل به چهارمین خودروساز بزرگ دنیا شود.

در سال ۲۰۱۲ این نمایندگان این شرکت کره‌ای ۴٫۵ میلیون دستگاه انواع محصولات هیوندا در بازار را فروختند و در مجموع فروش هیوندا/کیا به بیش از ۷ میلیون دستگاه رسید. درآمد سالیانه‌ی این شرکت اکنون به بیش از ۸۲ میلیارد دلار می‌رسد و بیشتر از ۷۵ هزار نفر را در استخدام خود دارد.

به هر صورت هیوندا که ۴۰ سال پیش کار خود را با مونتاژ خودروهای فورد شروع کرده بود، اکنون تبدیل به یکی از بهترین خودروسازان دنیا شده و خودروهای با کیفیت و پیشرفته‌ای تولید می‌کند. اکنون قیمت ماشین هیوندا از بهترین‌ها به حساب می‌آید. راز موفقیت این شرکت کره‌ای را باید در تمرکز مستمر بر پیشرفت و رضایت مشتریان ببینیم. موفقیتی که باعث شده ۵۰۰۰ نماینده‌ در ۱۹۳ کشور دنیا تولیدات این شرکت را بفروشند.


هیوندا چگونه به یک غول خودروسازی تبدیل شد؟
یادداشت

کد محتوا: ۱۱۳۲۰

ارسال: سه‌‌شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۷

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱:۰۱

کلید واژه‌‌ها: هیوندای، خودروی کره‌ای، فورد کورتینا، پونی، النترا، توسان، سانتافه،جنسیس، کیا موتورز، کیا

نوع: یادداشت

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: ماشین ۳

بازدید: ۲۰۷۷

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.