در مورد رانندگان حرفه ای و بادی گاردها بیشتر بدانید

  قهرمانان اغلب نوجوانان، عموماً افراد تفنگ به دست با عضلاتی ورزیده هستند که حتی یک قطره خون هم از دماغشان نمی ریزد و یا رانندگانی که بدون آسیب دیدن اتومبیل خود، با سرعت تمام از دست پلیس یا تروریست ها فرار کرده و خود را به مقصد می رسانند!  

دوشنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰:۹۹ |

در مورد رانندگان حرفه ای و بادی گاردها بیشتر بدانید 

قهرمانان اغلب نوجوانان، عموماً افراد تفنگ به دست با عضلاتی ورزیده هستند که حتی یک قطره خون هم از دماغشان نمی ریزد و یا رانندگانی که بدون آسیب دیدن اتومبیل خود، با سرعت تمام از دست پلیس یا تروریست ها فرار کرده و خود را به مقصد می رسانند! 

مورد اول که زاییده تخیلات بوده و در واقعیت نمود پیدا نمی کند اما مورد دوم، یعنی راننده  حرفه ای تمام عیار در دنیای واقعی وجود دارد. این رانندگان می توانند در خدمت یک گروه مافیایی و خلافکار باشند، یا گاه راننده یک شخصیت مهم سیاسی و یا فرد ثروتمند و خاص که در نقش بادی گارد وی هم حاضر شده و یک تنه همه را حریف است! 

در ادامه، از زبان یکی از کهنه کارهای این شغل، با بادی گاردها و نحوه کارشان بیشتر آشنا می شویم: 
یکی از بادی گاردها با سابقه Pierre Dohmann (پیر دورمن) است. این مرد کارآزموده 50 ساله که یک عینک آفتابی تیره و یک کت و شلوار مشکی بر تن کرده و اسلحه ای کمری دارد، حدود دو دهه است که به عنوان بادی گارد و راننده شخصی کار می کند. وی که در حال حاضر در Cape Town (کیپ تاون) آفریقای جنوبی مشغول است، برای کار محافظت، دو خودروی ضدگلوله در اختیار دارد، یک آئودی A6 با موتور 4/2 لیتری و یک مرسدس بنز SEL 560 غول پیکر ضدگلوله که بیشتر شبیه تانک است تا اتومبیل! 

او درباره نحوه کار اینگونه توضیح می دهد: مدیر برنامه یک ستاره سینما تماس می گیرد و می خواهد او را از هتل راهی فرودگاه کنیم. ما دو خودروی مجلل به دنبال او می فرستیم، یکی جلوی در هتل و دیگری از در پشتی. توجه پاپاراتزی ها (عکاس های خبری افراد معروف) و احیاناً تروریست ها به خودرویی که جلوی در اصلی هتل است جلب می شود و خودروی دوم، از پارکینگ پشتی به آرامی خارج می گردد. ما خودروی دوم را علامت گذاری می کنیم که بعداً در ترافیک کاملاً توسط افراد قابل شناسایی باشد (علامتی خاص روی بدنه مثل برچسب یک شرکت نظافتی یا فنی). 

اگر متوجه شویم کسی تعقیبمان می کند، هیچ گاه پا را روی پدال گاز نمی گذاریم و با سرعت 200 کیلومتر در ساعت حرکت نمی کنیم، خبری از دریفت کردن هم نیست! حتی اگر در یک بزرگراه خلوت متوجه این نکته بشویم، هیچ گاه خودمان را به خطوط کناری نمی کشیم، در عوض خیلی طبیعی وارد شهر شده و در محیط قرار می گیریم. 

وی در ادامه می گوید، از دید من، یک بادی گارد خوب کسی است که به ندرت از اسلحه استفاده می کند! شما نباید به راحتی اسلحه را از غلاف بیرون کشیده و جان دیگران را تهدید کنید. وقتی به رستوران می روم سعی می کنم پشت میزی بنشینم که دیگر پشت آن هیچ چیز نباشد، به دیوار تکیه می دهم و دائماً حواسم به ورود و خروج ها و درب رستوران باشد، اصلاً  با کسی وارد گپ و گفتگو نمی شوم! من هیچ وقت پشت فرمان کمربند ایمنی ام را نمی بندم، چون در صورت بروز هر حادثه ای، برای باز کردن و بیرون پریدن از ماشین، زمان زیادی می گیرد و در جلوگیری از حمله های تروریستی، مهمترین عامل سریع عمل کردن است. 

به عقیده وی، یکی از نقاط خطرناک دنیا که حملات تروریستی در آن اتفاق می افتد، «کابل- افغانستان» است. اما Cape Town از آنچه که به نظر می رسد بدتر بوده و اگر فرد هوشیار نباشد، فوراً به مشکل بر خواهد خورد. یکی دیگر از این شهرهای خطرناک، «ریو- برزیل» است. او می گوید در این شهر باید حین عملیات، جلیقه ضدگلوله بر تن داشته باشیم! 

بد نیست بدانید که طبق آمار، شهرهای «کابل- افغانستان»، «ریو- برزیل»، «بغداد- عراق»، 
«مسکو- روسیه»، «سن پدرو سولا- هندوراس»، «ناپل- ایتالیا» و «فرزنو- کالیفرنیا»، جزء خطرناک ترین شهرهای دنیا محسوب می شوند


در مورد رانندگان حرفه ای و بادی گاردها بیشتر بدانید
دانشنامه

کد محتوا: ۱۰۷۳

ارسال: دوشنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰:۹۹

به روز شده: چهارشنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲:۱۰

کلید واژه‌‌ها: بادیگارد/حرفه ای/راننده حرفه ای

نوع: دانشنامه

فرستنده: سرپرست

منبع: مجله ماشین

بازدید: ۲۵۱۱

زبان: پارسی

(۶ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.