معرفی کونا

  هیوندا در رده شاسی بلندها از فروش نسبتا بالای سانتافه و توسان چه در بازار های جهانی و چه در بازار کشورمان بسیار خرسند است  

شنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳:۱۴ |

هیوندا در رده شاسی بلندها از فروش نسبتا بالای سانتافه و توسان چه در بازار های جهانی و چه در بازار کشورمان بسیار خرسند است ، اما این کمپانی بزرگ که تا کنون در رده کراس اوورهای سایز کوچک غایب بوده حالا قرار است با جدیدترین محصول خود کونا ( Kona ) علاوه بر افزایش گستره محصولات خود وارد عرصه رقابت در این کلاس فشرده نیز بشود . رده ای که در آن خودروهایی همچون نیسان جوک ، مزدا CX3 ، رنو کپچر، پژو 2008 ، تویوتا CH-R ، هوندا HR-V ، سانگ یانگ تیوولی ، میتسوبیشی اکلیپس و ... شانه به شانه هم رقابتی سخت و تنگاتنگ دارند . 

کونا هم مانند دیگر خودروهای این کلاس از طرحی مدرن و نسبتا شلوغ بهره می برد و هیوندای تلاش نموده تا با سقف و گلگیر غیر هم رنگ با بدنه ، بر جذابیت خودرو هر چه بیشتر بیفزاید . با وجود این که در نمای پشتی کونا ردپای طرح کوچک شده توسان را شاهد هستیم ، اما به نظر می رسد که در نمای جلو طرح چراغهای باریک تنها مختص کونا باشد . 

کونا قرار است به صورت دیفرانسیل جلو و یا AWD و با گیربکس های شش سرعته خودکار یا هفت سرعته دو کلاچه با چهار پیشرانه عرضه گردد . موتور دو لیتری 4 سیلندر با 147 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور یکی از گزینه های اصلی است . علاوه بر این هیوندای روی فروش موتور 1.6 لیتری توربو با 175 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور هم حساب ویژه ای باز کرده است . 

یک موتور سه سیلندر هزار سی سی توربو به علاوه موتور توربو دیزل 1.6 لیتری از دیگر گزینه های هیوندای برای کونا به شمار می آیند . کونا با فاصله محوری 2600 میلی متر فقط 66 میلی متر کوتاهتر از توسان نشان می دهد و با توجه به ابعاد مناسب خودرو ( طول 4165 ، عرض 1800 ، ارتفاع 1549 ) می توان انتظار کابینی جادار از آن داشت . به عنوان مثال کپچر با صندوق 455 لیتر ( در صورت کشیده شدن صندلی ها به جلو ) را می توان معیار متوسط این کلاس ارزیابی کرد . 

در داخل کابین با فضایی جذاب روبرو می شوید ، جایی که ترکیب رنگ بدنه در حاشیه دریچه تهویه ، دور دوزی صندلیها و دور دسته دنده به خوبی به چشم می خورد . هیوندای سعی کرده کونا را با سطح تجهیزاتی بالاتر از کلاس خود روانه بازار کند . مانیتور 7 اینچی ، UHD 8 اینچی ، شارژر وایرلس ، هشدار تصادف از جلو ، ترمز خودکار ، هشدار نقطه کور ، هشدار تعویض خط ، نوربالای خودکار ، سامانه نگهدارنده بین خطوط و ... از دیگر تجهیزات کونا محسوب می شوند . 

کونا قرار است تابستان امسال روانه بازار کره شود سپس اواخر سال میلادی جاری به بازار اروپا راه پیدا کند و در آغاز سال 2018 در آمریکای شمالی به فروش برسد . هیوندای اعلام کرده نسخه تمام الکتریکی کونا که با یک شارژ قادر است مسافت 290 کیلومتر را طی نماید در سال 2019 به بازار عرضه خواهد شد . 

اما در این میان کیاموتورز نیز بیکار نبوده و بعد از نیرو Nero که اوایل سال جاری معرفی کرده بود ،‌حالا یک کانسپت دیگر را معرفی کرده که در سال آینده رقیب اصلی کونا ، جوک و CH-R خواهد بود . یک کراس اوور کوچک به نام استونیک بر پایه پلت فرم ریو در سگمنت B کراس اوورها که سه موتور بنزینی یک ، 1.25 ، 1.4 و یک موتور دیزلی 1.6 برای آن در نظر گرفته شده است . قیمت آن هم برای مدل پایه بنزینی حدود 15 هزار پوند است . 






معرفي كونا
معرفي كونا
معرفي كونا
معرفي كونا


معرفی کونا
نقد و بررسی

کد محتوا: ۱۰۲۵۳

ارسال: شنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳:۱۴

به روز شده: شنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵:۲۸

کلید واژه‌‌ها: مشخصات فنی کونا ، محصول جدید هیوندای ، رقیب کیا

نوع: نقد و بررسی

فرستنده:

منبع: مجله سرعت

بازدید: ۵۹۲

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.