معرفی استون مارتین DB۱۱ با قلب V۸ مرسدس بنز AMG

  استون مارتین همواره به پیشرانه های V۱۲ خود معروف بوده است اما مطمئنا در تاریخ این شرکت بریتانیایی برخی مدل های V۸ به یاد ماندنی هم وجود دارد  

شنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲:۲۰ |

استون مارتین همواره به پیشرانه های V12 خود معروف بوده است اما مطمئنا در تاریخ این شرکت بریتانیایی برخی مدل های V8 به یادماندنی هم وجود دارند . یکی از این خودروها می تواند نسخه جدید مدل DB11 باشد . استون مارتین سال گذشته این خودرو را با پیشرانه 5/2 لیتری DB9 معرفی نمود اما حالا این شرکت نسخه 8 سیلندر DB11 را معرفی کرده که به پیشرانه 4 لیتری V8 توربو مجهز است .

هرچند این موتور قدرت کمتری نسبت به نمونه V12 دارد اما سبک تر بوده و قیمت پایه DB11 با موتور V8 نیز 199 هزار دلار است که 17500 دلار از DB11 مجهز به موتور V12 کمتر است . اگر این پیشرانه 4 لیتری V8 بای توربو به نظرتان اشنا می رسد باید بدانید که این موتور نتیجه مستقیم همکاری میان استون مارتین و مرسدس بنز است . این همان پیشرانه ای است که در تعدادی از محصولات مرسدس بنز آ ام گ مانند GT AMG به کار می رود . این موتور در GT AMG S قدرتی برابر 520 اسب بخار دارد که خروجی آن در DB11 هم تقریبا همان مقدار است اما آستون مارتین می گوید مهندسانش با برنامه ریزی مجدد موتور و سایر موارد مربوط به ECU ، کاری کرده اند تا این موتور ساخت مرسدس احساس و صدایی داشته باشد که مردم از آستون مارتین انتظار دارند . 

اما شاید مهمتر از اینها کاهش 155 کیلوگرمی وزن دماغه نسخه V8 آستون مارتین DB11 باشد که قطعا بر روی عملکرد آن تاثیر خواهد داشت . علاوه بر این مهندسان مرسدس بنز این موتور را با سیستم روغن کاری موسوم به کارتل خشک طراحی کرده اند که اجازه می دهد موتور در بخش پایینتری در خودرو نصب گردد . همچنین آستون مارتین به جهت چابکی بیشتر ، تعلیق DB11 هشت سیلندر را دوباره تنظیم کرده است . همه این موارد منجر به ارائه هندلینگی بهتر در این گرند تورر بریتانیایی خواهد شد . 

در بیرون نسخه 8 سیلندر DB11 تقریبا با نمونه DB11 یکسان است و فقط با چراغهای جلوی تیره ، دو دریچه کاپوت به جای چهار تا و رینگ های منحصر به فرد از نمونه V12 متمایز شده است . در داخل اما تمامی آن چیزهایی که در DB11 دوازده سیلندر وجود دارد در نمونه V8 هم پیدا می شود . از هم اکنون سفارشات برای خرید DB11 V8 پذیرفته می شود و انتظار می رود از اواخر امسال تحویل آن آغاز گردد . بنابراین اگر خواهان یک کیک بریتانیایی با شکلات آلمانی هستید می توانید سراغ این خودرو بروید .

آستون مارتین این نسخه جدید DB11 را در جشنواره سرعت گودوود در اواخر این هفته به نمایش عمومی در خواهد آورد . 


معرفي استون مارتين DB11 با قلب V8 مرسدس بنز AMG
معرفي استون مارتين DB11 با قلب V8 مرسدس بنز AMG
معرفي استون مارتين DB11 با قلب V8 مرسدس بنز AMG
معرفي استون مارتين DB11 با قلب V8 مرسدس بنز AMG


معرفی استون مارتین DB۱۱ با قلب V۸ مرسدس بنز AMG
نقد و بررسی

کد محتوا: ۱۰۲۵۱

ارسال: شنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲:۲۰

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰:۵۴

کلید واژه‌‌ها: استون مارتین DB۱۱ / DB۱۱ / DB۹

نوع: نقد و بررسی

فرستنده:

منبع: مجله خودروی ایده ال

بازدید: ۷۴۸

زبان: پارسی

(۶ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.