بررسی مختصر آئودی Q۳ کراس اوور مجلل اروپایی

  گرچه آئودی زمان اندکی مهمان جاده‌هایمان بود و بقولی، نیامده رفته بود اما در همان دوران کوتاه هم تصویری به‌غایت مدرن و پیشرو را از خود به یادگار نهاد  

یک‌‌شنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲:۴۲ |

گرچه آئودی زمان اندکی مهمان جاده‌هایمان بود و بقولی، نیامده رفته بود اما در همان دوران کوتاه هم تصویری به‌غایت مدرن و پیشرو را از خود به یادگار نهاد. دهه پنجاه شمسی، دهه حضور و بروز انواع و اقسام برندهای شرقی و غربی در کشورمان بود و ده‌ها برند متنوع و رنگارنگ، جهت تصاحب این بازار، درگیر نبردی سخت و بی‌امان با یکدیگر بودند. دراین‌بین، آئودی هم برای آنکه از این خوان نعمت بی‌نصیب نماند با دستانی پر وارد میدان شد و در وهله نخست، دو سدان مدرن را روانه سرزمینمان نمود؛ مدل‌های 80 و 100. مدل 80 چندان محلی از اعراب نیافت ولی در عوض این مدل 100 بود که سخت درخشید و مشتریانی چند را هم مجذوب و هوادار خویش نمود. طراحی این مدل از زمانه خود به‌مراتب جلوتر بود و راحتی آن زبانزد خاص و عام؛ و مهم‌تر از همه، بهایش بود که هم‌تراز ژاپنی‌های متوسط‌الحال بود و نه دیگر ژرمنی‌های گران؛ اما به‌رغم همه این جریانات، دولت آئودی سخت مستعجل بود و در پی ممنوعیت کلی واردات خودرو از اواخر آن دهه، آئودی هم بالاجبار خاک ایران را ترک نموده و راهی سرزمین مادری خویش شد.در تمامی این سال‌هایی که ما ایرانیان، به دور از آئودی و تولیداتش بوده‌ایم، این برند رشد حیرت‌انگیزی را درزمینهٔ تکنولوژی و کیفیت محصولات خود شاهد بود و از یک تولیدکننده خودروهای متوسط به یک سازنده خودروهای لوکس و درجه یک ارتقاء یافت و رفته‌رفته، به یکی از مهم‌ترین بازیگران این عرصه مبدل شد. مهم‌ترین عاملی هم که در این میان به آئودی یاری رساند، کیفیت عالی مواد و متریال مورد استفاده در ساخت خودروهایش بود و این همان نکته مهمی است که عمده سایت‌های خودرویی در عالم، تأکید وافری بر آن دارند.اینک پس از گذشت سه دهه، آئودی مجدداً به بازار میهنمان بازگشته و این بار، با انبانی پرتر از پیش پا به میدان نهاده است. مدل‌های متنوعی از این برند جهت فروش در بازار کشورمان گزینش شدند که ما از بینشان فعلاً به کراس‌اوور Q3 اکتفا نمودیم. کراس‌اووری که حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و رقیبی است قدر و پرتوان برای دیگر همتایان خود، من‌جمله ب‌ام‌و X1، مرسدس بنز GLK و اینفینیتی X50.

آئودی Q3 یک شاسی‌بلند جمع‌وجور و یا کامپکت است که برای نخستین بار، در سال 2006 میلادی و در هیئت یک کانسپت پا به عرصه وجود نهاد. این کانسپت که توسط شخصی به نام JULIAN HOENIG طراحی شده بود، در آوریل سال 2007 میلادی و در نمایشگاه خودروی شانگهای به نمایش در آمد. نسخه نهایی و تولیدی آن در سال 2009 میلادی آماده شد؛ و در سال 2012 میلادی هم فروش آن در بازارهای جهانی آغاز گردید. آئودی Q3 بر مبنای پلت‌فرم A5 (PQ35) گروه خودروسازی فولکس‌واگن تکوین و توسعه یافته است، پلت‌فرمی که در دیگر خودروهای این گروه، ازجمله فولکس‌واگن گلف MK5 و تیگوآن، سئات Tribu و اشکودا یتی نیز به کار رفته است. در حال حاضر، برای توان‌بخشی به این خودرو از طیف متنوعی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی استفاده می‌شود که فعلاً در بازار ممالک حوزه خلیج‌فارس تنها دو نسخه بنزینی از آن عرضه می‌شود. این دو نسخه، از انواع 1.4 لیتری و 2 لیتری توربو هستند؛ و در این میان، پیشرانه 2 لیتری با دو توان متفاوت عرضه می‌شود. توان خروجی پیشرانه 1.4 لیتری معادل 150 اسب بخار است و پیشرانه 2 لیتری هم در دو نسخه 180 و 220 اسب بخاری به فروش می‌رسد. پیشرانه‌های وارده به کشورمان هم از انواع 2 لیتری هستند که به‌احتمال بسیار زیاد، نسخه 180 اسبی آن در اولویت ورود قرار دارد.

در حال حاضر، آئودی Q3 در ممالکی همچون اسپانیا، چین و هند به تولید می‌رسد که دراین‌بین، تمامی نسخه‌های صادرشده به بازار کشورهای حوزه خلیج‌فارس ساخت اسپانیا هستند.این خودرو در سایت‌های خودرویی متعددی در دنیا مورد تست و بررسی قرار گرفته است که در اینجا به‌صورت تیتروار به پاره‌ای از آن‌ها اشاره می‌کنیم.سایت «EDMUNDS» آمریکا

نکات مثبت:

سواری راحت و آرام

کابین مجلل

تجهیزات لوکس بسیاری به‌صورت استاندارد در این خودرو تعبیه شده است.

نکات منفی:

فضای کوچک محل بار

به‌کارگماری ناشیانه برخی از کنترلرها

هندلینگ و شتاب این خودرو این خودرو آن‌گونه که انتظار می‌رود «اسپرتی» نیست.

این خودرو 4.5 امتیاز از 5 امتیاز کامل را از این سایت دریافت نموده است.سایت «CARBUYER» بریتانیا

نکات مثبت:

آرم و نشان مجلل

کابین عالی

بهای دست‌دوم پابرجا و استوار

نکات منفی:

طراحی ساده

آپشن های گران

از توان آفرودی واقعی برخوردار نیست.

درمجموع، کارشناسان این سایت 4.2 از 5 امتیاز کامل را به این خودرو اعطاء نمودند و مالکین این خودرو هم 4.4 از 5 امتیاز کامل را برای آن در نظر گرفتند.مشخصات فنی آئودی Q3

همان‌طور که در سطور فوقانی نیز گفته شد، تمامی خودروهای آئودی Q3، با پیشرانه‌های 1.4 و 2 لیتری توربو به بازار کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شوند؛ از همین رو در ذیل، مشخصات همگی آن‌ها درج شده است.

پیشرانه 1.4 لیتری:

حجم موتور: 1395 سی‌سی

توان: 150 اسب بخار در 5000 الی 6000 دور در دقیقه

گشتاور: 250 نیوتن‌متر در 1750 الی 3000 دور در دقیقه

شتاب صفر تا صد: 8.9 ثانیه

حداکثر سرعت: 204 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ترکیبی: 6.2 لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت

پیشرانه 2 لیتری با توان 180 اسب بخاری (نسخه سفارش ایران):

حجم موتور: 1984 سی‌سی

توان: 180 اسب بخار در 4000 الی 6200 دور در دقیقه

گشتاور: 320 نیوتن‌متر در 1400 الی 3900 دور در دقیقه

شتاب صفر تا صد: 7.8 ثانیه

حداکثر سرعت: 212 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ترکیبی: 6.5 الی 7 لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت

پیشرانه 2 لیتری با توان 220 اسب بخاری:

حجم موتور: 1984 سی‌سی

توان: 220 اسب بخار

شتاب صفر تا صد: 6.9 ثانیه

حداکثر سرعت: 230 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ترکیبی: 6.6 الی 7.2 لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت

نوع گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک (نسخه 2 لیتری) – 6 سرعته اتوماتیک (نسخه 1.4 لیتری)

نوع کالیپر ترمز جلو: دیسکی خنک شونده

نوع کالیپر ترمز عقب: دیسکی جامد

استاندارد آلایندگی: یورو 6



بررسي مختصر  آئودي Q3 كراس اوور مجلل اروپايي
بررسي مختصر  آئودي Q3 كراس اوور مجلل اروپايي
بررسي مختصر  آئودي Q3 كراس اوور مجلل اروپايي


بررسی مختصر آئودی Q۳ کراس اوور مجلل اروپایی
نقد و بررسی

کد محتوا: ۱۰۰۷

ارسال: یک‌‌شنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲:۴۲

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲:۴۲

کلید واژه‌‌ها: آئودی

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: سرپرست

منبع: آخرین خبر

بازدید: ۹۳۸

زبان: پارسی

(۱ مورد )

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.